مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عدم رضایت از زندگی زناشویی

446 بازدید
سوال شده دسامبر 25, 2017 در زوج درمانی توسط مهتاب
سلام، 1 سال هست که از ازدواجم می گذره، قبل از ازدواج 5 سال با همسرم دوست بودم، میشه گفت شناخت خوبی از هم داریم، و شاید بهتره بگم داشتیم، اما بعد از ازدواج انگار اون فردی که من میشناختم دگه نیست. رفتارهایی ازش دیدم که تو این 5 سال ندیده بودم. همسرم هیچ مشکلی از نظر مالی، ظاهری، و... نداره، اما از نظر اخلاقی کلا از این رو به اون رو شده. واقعا نمیشناسمش، تحمل بعضی از رفتارهاش برام سخته. بهم احترام نیمذاره، وقتی هم بهش نکته ای را گوشزد می کنم عصبی میشه و میگه من آدم ایرادی ای هستم و مشکل از اون نیست. اگر این مسائل همینطور ادامه پیدا کنه ترجیح میدم جدا بشم، توروخدا بگید چکار کنم؟
3 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 25, 2017 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
با سلام  
دوست عزیز باید حضوری مراجعه شود و دید تغییر در چه حوزه هایب از نظر شما بارزتر بوده است .مثلا فردی در حیطه احترام گذاشتن فردی در رفتارهای اجتماعی یا در خرج کردن متفاوت می شود و اینکه گاهی شرایط اقتصادی و مشکلات باعق تفاوت های رفتاری می شود که باید درکی نسبت به ان وجود داشته باشد.
در هر صورت در مورد همسر شما و تعامل باید بگویم تعامل مساله ای دو طرفه است یعنی در بازخوردها خود شما هم موثر هیتید و تنها ایشون نیستند که بگویی  مساله ای دارند .گاهی ب خی مسائل غیر قبول تحمل می شود چون زبان مشترک وجود ندارد .
به هر حال جای نگرانی نیست  و بهتره با مراجعه هر دو نفر انتظارات هم را در نظر بگیرید و مدیریت رفتار داشته باشید.
پاسخ داده شده دسامبر 25, 2017 توسط dr.shin حرفه ای (860 امتیاز)
سلام دوست عزیز، بهتر نیست اول به دنبال دلیل این تغییر رفتارها باشید، بعد تصمیم بگیرید؟ به نظر من اول از همه بهتره با همسرتون صحبت کنید، شاید مسئله ای وجود داره که شما نسبت بهش بی اطلاع هستید و باعث تغییر رفتار همسرتون شده، این مسئله ممکنه به داخل خونه و یا بیرون از خونه مربوط بشه. شاید همزمان مشورت کردن با یک روانشناس مجرب و متخصص هم بتونه بهتون کمک کنه، اگر همسرتون هم با مراجعه به روانشناس موافقت کنند، خیلی بهتر و سریع تر می تونید نتیجه بگیرید، امیدوارم درست ترین و بهترین تصمیم رو بگیرید، موفق باشید.
پاسخ داده شده دسامبر 26, 2017 توسط الهام
سلام، دوست گرامی رابطه * طولانی داشتن قبل از ازدواج دلیلی بر این نیست که شما به درستی همدیگر رو شناختید. اکثر افراد در دوران دوستی و یا نامزدی سعی در نشون دادن وجهه * خوبی از خودشون دارند، و در این دوران سعی می کنند طرف مقابل رو جذب کنند. اما به محض اینکه وارد زندگی مشترک می شند رفته رفته خود اصلیشون مشخص می شه. در شرایطی مثل شما که هنوز 1 سال بیشتر از زمان ازدواجتون نگذشته و شاهد این رفتارها هستید بهتره که ابتدا با یک مشاور صحبت کنید و بعد تصمیم به ادامه * زندگی یا طلاق گرفتن بگیرید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,303 دیدگاه

2,884 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 842 بازدید
3 پاسخ 1,827 بازدید
3 پاسخ 276 بازدید
3 پاسخ 411 بازدید
3 پاسخ 384 بازدید
3 پاسخ 230 بازدید
3 پاسخ 774 بازدید
1 پاسخ 612 بازدید
...