مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

انتخاب گرایش

151 بازدید
سوال شده دسامبر 28, 2017 در مشاوره تحصیلی توسط anita
من تازه مقطع اول دبیرستان رو تموم کردم، طبق اولویت بندی انتخاب اول علوم تجربی هست، اما من هیچ علاقه ای به فضای تجربی ندارم، ترجیح میدم رشته * گرافیک رو انتخاب کنم، اما خانواده ام به شدت مخالفن چون هیچ آشنایی با فضای هنر ندارند. اما اگر بخوام طبق خواسته * والدینم برم تجربی می دونم که موفق نمیشم، اما چطوری راضیشون کنم؟ با تعدادی از معلم هام هم صحبت کردم، هر کدوم نظری دارند. حسابی گیج شدم، نمیدونم چکار کنم. میشه راهنماییم کنید.
3 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 29, 2017 توسط dr.shin حرفه ای (860 امتیاز)
با سلام، شما می تونید با یک مشاور تحصیلی در ارتباط باشید، قطعا با کمک یک مشاور درست ترین تصمیم رو می تونید بگیرید. چون در انتخاب گرایش یا انتخاب رشته * تحصیلی علاقه شرط مهمی هست. هرچند در کنار علاقه بهتر هست استعداد خودتون رو هم تو گرایشی که می خواهید انتخاب کنید در نظر بگیرید. چون برای ادامه * تحصیل نه تنها علاقه بلکه استعداد هم شرط مهمی هست. انشاالله با کمک مشاور بهترین تصمیم رو بگیرید.
پاسخ داده شده دسامبر 29, 2017 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده دسامبر 30, 2017 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز شما حتما مشاور در مدرستون دارید .که بخواهند . با پدر و مادر شما صحبت کنند درسته هر والدی ممکنه ارزوهایی داشته باشد و متاشفانه در ایران چند رشته در ذهن پدر و مادر است و ارزو دارند بچه ها در همان رشته ها تحصیل کنند به نوعی  ان چیزی است که همیشه خودشون علاقه داشتند حالا در فرزندان جستجو می کنند .به هر حال توجه داشته باشید که  مهم برای ادامه و موفق شدن علاقه شماست اگر واقعا علاقه ای وجود نداشته باشد به فرض پزشک شدن هم باز احساس رضایت نخواهید داشت و این مساله ازاردهنده خواهد شد .
در هر صورت بهتره حتما با روانشناس و مشاوری صحبت کنبد تا اونها با والدین شما صحبت کنند و در مورد اینکه مهم ادامه دادن علایق است انها را قانع کنند البته نکته دیگری که وجود دارد بحث شناخت خود شماست که چقدر مطمئن هستید درست علاقه رو شناسایی کردید و از رشته گرافیک شناخت دارید و می توانید موفق عمل کنید .چون تصمیم اشتباه شما هم تبعاتی را خواهد داشت .
در هر صورت موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02188472864

موفق باشید
پاسخ داده شده دسامبر 29, 2017 توسط آرش
دوست گرامی، عوامل مختلفی را باید در انتخاب گرایش در نظر داشته باشید. در مورد نظر و پیشنهادات خانواده تون هم اگر برای اونها دلایل محکمی بیارید مطمئنا راحت تر می پذیرند. اما برای اینکه درست ترین تصمیم رو بگیرید، بهتره از راهنمایی های یک مشاور تحصیلی هم کمک بگیرید. میشه گفت آینده * تحصیلی شما به انتخاب گرایش شما بستگی داره، پس اگر انتخاب درستی داشته باشید موفق تر خواهید بود، تا اینکه به خاطر یک انتخاب نادرست در آینده و در مقاطع بالاتر دچار مشکل بشید. به هر حال آینده * شغلیتون رو هم باید در نظر داشته باشید، موفق باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,305 دیدگاه

2,193 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 95 بازدید
2 پاسخ 277 بازدید
2 پاسخ 859 بازدید
سوال شده دسامبر 23, 2017 در مشاوره تحصیلی توسط Goli
1 پاسخ 421 بازدید
سوال شده می 12, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط Thatperson ممتاز (120 امتیاز)
3 پاسخ 1,078 بازدید
سوال شده فوریه 8, 2021 در اعتیاد و درمان ها توسط P.hz حرفه ای (1,340 امتیاز)
2 پاسخ 280 بازدید
سوال شده نوامبر 3, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 795 بازدید
0 پاسخ 118 بازدید
...