مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با کودک بیش فعال خود چکار کنم!؟

200 بازدید
سوال شده ژان 2, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط محبوبه
پسر من ۶ سالشه، هر بچه ای تو این سن طبیعی هست که بازیگوشی کنه، پرتحرک باشه، پرحرفی کنه و خیلی موارد دگه، اما پسر من میشه گفت نسبت به دیگه بچه ها خیلی بازیگوشه، دائما در حال حرکته و یکجا نمیشینه، این فعالیت های زیادش باعث شده نتونم زیاد همراه خودم بیرون ببرمش. چون بیشتر اوقات کارهای غیر قابل پیش بینی و ناگهانی انجام میده، خیلی حواس پرته، نسبت به هم سن و سال های خودش بی دقته، زیاد به صحبت های من و پدرش توجه نمیکنه. خیلی نگرانم میترسم ادامه * این روند برای سال بعد و مدرسه رفتنش باعث مشکلاتی بشه. آیا داشتن این علائم نشون دهنده * بیش فعالیه؟ یا پسر من خیلی بازیگوشه! آیا نیاز هست که به یک پزشک مراجعه کنم؟ اگر پزشک خوب سراغ دارید معرفی کنید، ممنون میشم راهنمایی کنید؟
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 2, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده ژان 6, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز اگر اکنون متوجه شرایط خاص و غیر طبیعی بودن نسبت به همسالان شدید باید به روانشناس کودک مراجعه کنید تا شرایط بررسی شود . اگر به لحاظ فعالیت  رفتارهای  خطر ساز زیاد دارد و با وجود صدمه دیدن باز برای او تجربه نمی شود و اصطلاحا سر به هواست و نمی شود اورا ملزم کرد  که یک جا قرار بگیرید و جدام در حالت فعالیت است و علاوه بر این ها اصلا دقت و تمرکز لازم را ندارد بله خب مساله اختلال بیش فعالی مطرح می شود منتهی باید حضوری تشخیص داده شود بشیاری از والدین هر شرایطی را 9ز این مساله قلمداد می کنند که اصلا ربطی به بیش فعالی ندارد .ضمن اینکه اگر چنین تشخیصی داده شد اصلا جای نگرانی نیست چون حتما با دارو و درمان روانشناختی مرتفع می شود اصلا نباید نسبت به مصرف  ریتالین تعصبی داشته باشید و البته نکات زیادی هم مطرح می شود که شما باید رعایت کنید به عنوان والدین و در نهایت بسیار زملن مطلوبی اگر این مساله واقعا باسد تشخیص داده شده و با رعایت جوانب مشکلی در مدرسه و تحصیل ایجاد ن7واهد شو منتهی هم باید زیر نظر روانپزشک و هم روانشناس کودک باشد
موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
پاسخ داده شده ژان 3, 2018 توسط dr.shin حرفه ای (860 امتیاز)
دوست گرامی، تشخیص دادن بیش فعالی واقعا مشکله، تا زمانی که پزشک فرزند شما رو نبینه نمیشه نظر قطعی داد که پسر شما بیش فعال هست یا نه. گاهی اوقات کودکان با شیطنت بالا ممکنه به اشتباه بیش فعال شناخته شوند. درسته که یک سری از موارد میتونه نشون دهنده * بیش فعالی یا نقص توجه کودک باشه، اما با این حال بهتره پسرتون زیر نظر متخصص باشه. این نکته رو هم در نظر داشته باشید که اگر پسر شما بیشتر از شش علائم بیش فعالی رو دست کم شش ماه داشته باشه اونوقت میشه احتمال بیش فعالی داد، اما نگران نباشید امیدورام مشکلتون به زودی حل بشه.
پاسخ داده شده ژان 4, 2018 توسط مشاور
با سلام، دوست عزیز، طبق مواردی که ذکر کردید احتمال بیش فعالی وجود داره، متآسفانه خیلی از والدین تا زمانی که فرزندشون به سن مدرسه نرسیده متوجه این مسئله نمیشن. برخی از کودکان تنها بیش فعال و تعدادی هم هر دو مشکل بیش فعالی و هم کمبود توجه رو دارند، که به نظر میرسه فرزند شما جز دسته * دوم محسوب میشه. هر چند علائم دیگری نیز مثل داشتن بازی و حرکات پر سر و صدا، گم کردن وسایل، عدم دقت و توجه کافی به جزئیات و دیگر موارد از علائم کودک بیش فعال هست. اما پیش از نظر قطعی دادن نیاز به مراجعه * حضوری پیش یک متخصص هست، بهتره تا پیش از اینکه این مسئله شدیدتر بشه با یک پزشک در ارتباط باشید. موفق باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,146 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 267 بازدید
1 پاسخ 132 بازدید
1 پاسخ 224 بازدید
3 پاسخ 171 بازدید
2 پاسخ 218 بازدید
2 پاسخ 257 بازدید
3 پاسخ 552 بازدید
1 پاسخ 176 بازدید
سوال شده سپتامبر 15, 2018 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 46 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط محمد
...