مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترس از تنهایی

178 بازدید
سوال شده ژان 2, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط sahar
سلام، من ۲۵ سالمه، و دانشجو هستم. همیشه از زمانی که خیلی کوچکتر بودم از تنهایی فراری بودم و میترسیدم. اینکه از چه زمانی و به چه دلیلی این ترس شروع شد رو خاطرم نیست. اما این ترس همیشه با من بوده و هست. از اینکه تنها تو خونه بمونم، از اینکه تنها به جایی برم، و کلا از تنها موندن تو هر موقعیتی می ترسم، حس تنهایی شدیدی بهم دست میده و انگار هر لحظه ممکنه اتفاق بدی برام بیفته. نمیدونم چکار کنم که این مشکل برطرف بشه، چون هرچی میگذره احساس میکنم بدتر از قبل میشم. چطوری با تنها موندن کنار بیام؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 3, 2018 توسط dr.shin حرفه ای (860 امتیاز)
سحر عزیز، ترس شما از تنهایی یا خودبیزاری معمولا به دلایل مختلفی در فرد بوجود می آید، شاید شما احساس بی ارزش بودن میکنید، شاید اعتماد به نفس بالایی ندارید یا بعد از تنها شدن به این فکر میکنید که دیگران شما را طرد کردند! باید دید ریشه * این ترس از چیست؟ اما ترس و فوبیا قابل درمان است، بعد از شناسایی ریشه و علت ترس و بعد با روبرو شدن با ترس میتونید رفته رفته به ترستون غلبه و اون رو برطرف کنید. روش هایی که معمولا برای مقابله با این نوع ترس به کار گرفته میشه مثبت اندیشی، بالا بردن اعتماد به نفس، اوقات بیشتری رو در بیرون گذراندن و تنها نماندن در خانه، استفاده از تکنیک های آرام سازی و... در کنار این موارد ارتباط با یک روانشناس و مشاور باتجربه هم مفید و کارساز هست.
پاسخ داده شده ژان 4, 2018 توسط مریم
دوست گرامی، اولین قدم شناخت ریشه * این ترس هست، تا زمانی که ندونید این ترس از کجا اومده نمیشه برطرفش کرد. خیلی وقتا نادیده گرفتن یک سری از مسائل به اتفاقات جبران ناپذیری ختم میشه توی خیلی از افراد مشابه شما با گذشت زمان افسردگی، حملات پنیک، اعتیاد و غیره دیده شده. شما هم طبق گفته * خودتون زمان زیادی رو با این ترس مواجه بودید، پس بهتر هست که با یک روانشناس در ارتباط باشید و با کمک روانشناس ریشه * این مشکل رو پیدا کنید و بعد این ترس رو درمان کنید قبل از اینکه زندگیتون رو خیلی تحت تآثیر قرار بده، امیدوارم هر چه زودتر این مشکل شما برطرف بشه.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,990 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 799 بازدید
1 پاسخ 1,336 بازدید
2 پاسخ 1,002 بازدید
0 پاسخ 167 بازدید
2 پاسخ 155 بازدید
سوال شده Mar 28, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط G.h.a.z.a.l حرفه ای (220 امتیاز)
1 پاسخ 140 بازدید
سوال شده سپتامبر 12, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 112 بازدید
...