مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

برای تربیت فرزندم چگونه عمل کنم؟

129 بازدید
سوال شده ژان 2, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط nasim
همیشه قبل از اینکه صاحب فرزند بشم، با دیدن پدر و مادرهای دیگه و فرزنداشون اونها رو نقد میکردم و شاید بعد از دیدن روش تربیتی خیلی از پدر و مادرها بیشتر نسبت به این مسئله ((که اگر زمانی صاحب فرزند شدم چطور اون رو تربیت کنم)) حساس شدم. الان خودم یه مادرم و یه دختر ۴ ساله دارم. دوست دارم دخترم طوری با شیوه ای درست تربیت بشه، شاید به نظر خیلی ها زیاد روی این مسئله حساس شده باشم، اما به نظر من شیوه * تربیت ما والدین آینده * فرزندمون رو شکل میده. پس نباید نسبت بهش بی اهمیت بود. دوست دارم اگر راهکارهای درستی رو میدونید و تجربه دارید راهنماییم کنید.
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 3, 2018 توسط dr.shin حرفه ای (860 امتیاز)
خیلی ممنون از شما مادر عزیز به خاطر توجهی که به این مسئله دارید. حرف شما کاملا درست هست. شیوه ای که والدین برای تربیت فرزندانشون به کار می گیرند شخصیت اصلی اونها را شکل میده. پس دانستن نکات تربیتی برای والدین مهم و ضروری هست. باید این نکته را در نظر داشت که نمی توان یک سری موارد رو تعریف کرد و از اون برای تربیت همه * فرزندان بهره گرفت هر فرزند و هر پدر و مادری شیوه * متفاوتی رو از پدر و مادر دیگری به کار می گیره. اما به طور کلی باید این نکات را مد نظر داشت که ابتدا باید خلق و خو و شخصیت فرزندتون رو به خوبی بشناسید، به آنها عشق و محبت بورزید و به موقع نیز حد و مرز و نیز محدودیت هایی رو برای اونها تعریف کنید. امیدوارم در شیوه * تربیتی خود موفق باشید.
پاسخ داده شده ژان 4, 2018 توسط فرشته
من هم یک مادر هستم و ۲ فرزند پسر دارم. خیلی سعی کردم تو این زمینه کتاب مطالعه کنم و آگاهیمو برای شیوه های تربیتی فرزند بالا ببرم. میشه گفت خیلی بهم کمک کرد. تمام تلاشم این بوده که بچه هام رو درست تربیت کنم و امیدوارم که تا الان موفق بوده باشم. به شما هم پیشنهاد میکنم مطالبی رو که کم هم نیستند مطالعه کنید، درسته که برای هر بچه ای نمیشه یک شیوه رو به کار برد، اما خوندن این مطالب خیلی میتونه مفید باشه و بهتون کمک کنه.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,471 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 236 بازدید
3 پاسخ 148 بازدید
1 پاسخ 4,089 بازدید
3 پاسخ 405 بازدید
0 پاسخ 335 بازدید
1 پاسخ 84 بازدید
...