مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دوستی قبل از ازدواج

502 بازدید
سوال شده دسامبر 7, 2017 در دوستی یا نامزدی توسط رضا
سلام، حدود 4 سال هست که با خانمی در ارتباط هستم. قصد من از روز اول با این خانم ازدواج بود، این خانم هم هیچ مشکلی با این قضیه نداشتند و یکجورایی جواب بله را به من داده بودند. قرار گذاشته بودیم تا زمانی که من کار مناسبی پیدا کنم و شرایط مالیم بهتر بشه این قضیه را رسمی نکنیم. از ابتدا هم مادر هر دومون در جریان بودند. همه چیز به خوبی داشت پیش می رفت، تا اینکه این اواخر متوجه تغییراتی توی رفتار این خانم شدم. دیگه مثل قبل نبود، رابطمون به طور کلی سرد شده. حتی چند بار سعی کردم علت این بی توجهی هاش را بپرسم طفره رفت و هیچ پاسخی نداد. ذهنم حسابی درگیر شده، من واقعا این خانم رو دوست دارم و قصدم از اول هم مشخص بوده اگر این خانم از روز اول با ازدواج مشکل داشت پس چرا جواب بله داد! از طرفی دلیل این رفتارهاش را متوجه نمیشم، چند باری هم خواستم با مادرشون صحبت کنم اما ایشون هم جواب قانع کننده ای به من نداند. از این می ترسم که موقعیت بهتری براش پیش اومده باشه و من رو کنار بذاره، 4 سال کم نیست من هم وقتمو و هم احساسم رو برای این خانم گذاشتم. اما انگار بی فایده بوده. نمی دونم با کی حرف بزنم؟ نمی دونم چکار کنم؟ دوست ندارم این خانم رو از دست بدم.
3 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 7, 2017 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده دسامبر 7, 2017 توسط دکتر روانشناس
با سلام  دوست گرامی شما 4 سال با ایشون مرتبط بودید خانواده ها مطلع بودند و قرار شده تا وضعیت و شرایط شما بهتر نشود اقدامی صورت نگیرد .
ببینید کاملا حال شما قابل درک است اینکه  وقت و احساس شما درگیر شده و اونها باید پاسخ قانع کننده ای داشته باشند
منتهی یک نکته مطرح است ان هم اینکه در هر صورت ایشون  دختر هستند و خواستگارانی دارند و هدف هر خانوادهوای خوشبختی فرزندشونه و اگر فردی با شرایط مناسب تر باشه و اکنون امادگی ازدواج شاید براشون اولویت داشته باشه تا اینکه بخواهند منتظر باشند  که اگر شما شرایط پیدا کنید و به هر حال وقایع غیر قابل پیش بینی بسیار است که باعث می شود مشکلاتی در راه ازدواج ایجاد شود

و شما نمی توانید با این اتفاقات مقابله کنید .البته این احتمال شماست و ممکنه احتمالات دیگری وجود داشته باشد که شما در جریان نیستید
در هر حال امیدوارم خوشبخت باشید ولی به خاطر زمانی که د طی 4 سال گذاشتید این حداقل حق شماست که اگر عوم تمایلی پیش امده اطلاع بدن که حداقل تکلیفتون رو بدونید .موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
پاسخ داده شده دسامبر 7, 2017 توسط فریده
سلام دوست گرامی، بهتر نیست با یک مشاور صحبت کنید، به نظر من در میون گذاشتن چنین مسائلی با یک فرد باتجربه خیلی می تونه کارساز باشه. شاید اگر از اول با مشاور در ارتباط بودید خیلی برای شما و طرف مقابلتون بهتر بود. مشاور به شما کمک می کنه بهتر همدیگر رو بشناسید. شما طی چند جلسه و با انجام تست های مختلف می تونید درک بهتری از هم داشته باشید و شناختی که ممکنه شما توی چند سال از طرف مقابلتون پیدا کنید رو توی چند جلسه بهش دست پیدا کنید. امیدوارم مشکلتون حل بشه.
پاسخ داده شده دسامبر 7, 2017 توسط arash
سلام، متأسفانه این قبیل اتفاقات دور و اطرافمون زیاد هست. افراد زیادی را می شناسم که سال های زیادی رو بیهوده صرف کسی کردند و در آخر هم به جدایی ختم شده. مشکل اکثر ما عدم شناخت کافی از کسی هست که باهاش وارد رابطه میشیم. شاید شما هم اونطور که باید این خانم را نشناختید، درسته 4 سال کم نیست، اما برای شناخت یک نفر کافی نیست. گاهی وقتا انتخابای اشتباه بهتره که یه جایی تموم بشن تا اینکه بخوان به اتفاقای مهم تری مثل ازدواج ختم بشن و در نهایت هم به خاطر تفاهم نداشتن به طلاق منجر بشه. بهترین کمک به شما ارتباط با یک روانشناس و مشاور هست. مطمئنا افراد متخصص راهکارهای بهتری رو به شما ارائه می کنند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,506 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 147 بازدید
سوال شده دسامبر 6, 2017 در دوستی یا نامزدی توسط رضا
2 پاسخ 291 بازدید
2 پاسخ 361 بازدید
2 پاسخ 297 بازدید
2 پاسخ 569 بازدید
سوال شده دسامبر 31, 2017 در قبل از ازدواج توسط نریمان
3 پاسخ 667 بازدید
2 پاسخ 372 بازدید
2 پاسخ 456 بازدید
سوال شده دسامبر 6, 2017 در قبل از ازدواج توسط مسعود
3 پاسخ 348 بازدید
3 پاسخ 1,573 بازدید
...