مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اختلال یادگیری در فرزندان

381 بازدید
سوال شده دسامبر 7, 2017 در مشاوره تحصیلی توسط hanie
سلام، پسری 9 ساله دارم که دچار اختلال در یادگیریه. اوایل وقتی کلاس  اول و دوم بود متوجه یک سر مشکلات توی خوندن و یاد گرفتن درس هاش شده بودم اما زیاد این مسئله رو جدی نگرفتم و یکجورایی نمی خواستم این مسئله رو بپذیرم که شاید پسرم توی یادگیری مشکل داره. اما امسال این مسئله به قدری تشدید شده که نمیدونم باید چکار کنم؟ بیشتر این مشکل هم توی زمینه * درک کردن و خوندن مطالب درسیه. فرزندنم شرایط خوبی نداره، به خاطر این مشکل تو محیط مدرسه و از طرف همکلاسی هاش اذیت می شه. این مشکل توی روحیه * پسرم خیلی تأثیر گذاشته. خیلی خودم رو مقصر می دونم شاید از اول اگه این مشکل رو جدی گرفته بودم انقدر پسرم اذیت نمی شد. دوستان لطفا کمکم کنید؟ متخصصی که تو این زمینه فعالیت کنه و کارش هم خوب باشه را سراغ دارید؟ اگر کسی رو می شناسید لطفا معرفی کنید.
3 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 7, 2017 توسط مشاور
دوست عزیز، مشکلات یادگیری در کودکان و نوجوانان مسئله * جدی ای است که در صورت نادیده گرفتن، می تواند در آینده * آنها تأثیرات مخرب و غیر قابل جبرانی را به بار آورد. متآسفانه این افراد در محیط هایی مانند مدرسه و یا خانواده به خاطر بی توجهی از طرف معلمان، دانش آموزان و حتی والدین شان دچار فشار های روانی دیگری می شوند. توصیه * من به شما این است که پیش از اینکه دیر شود با روانشناسان متخصص در حوزه * اختلال یادگیری در ارتباط باشید. قطعا یک متخصص می تواند به پسر شما بهتر کمک کند. موفق باشید.
پاسخ داده شده دسامبر 7, 2017 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده دسامبر 7, 2017 توسط دکتر روانشناس
با سلام دوست عزیز اختلالات یادگیری حیطه های مختلفی دارد مثل خواندن و درک مطلب و ریاضی و اختلال نوشتن به هر حال حیطه اختلالات گسترده است .
اگر اختلال صرفا در یکی از این حوزه ها باشد با مراجعه به روانشناسی با سابقه درمان مرتفع می شود و اصلاجای نگرانی وجود ندارد . و بهتره بدونید که فرزند شما 9 سالشه و اکثر اختلالات در حول و حوش این سن یا نهایتا یک سال کمتر تازه مشخص می شود و اصلا نباید مواخذه کنید خودتون رو شما چقدر زودتر می تونستید اقدام کنید .اصلا اکنون دیر نشده و طبیعیه هیچ پدر و مادری دوست ندارند بپذیرند که فرزندشون دچار مشکل است و شما هم از این حیث مستثنا نیستید .
بنابراین خونسردی خودتون رو حفظ کنید و بدونید برای فرزند شما ق عا تایم و زمان بیشتری باید گذاشت و امیدوارم به زودی با همراهی شما مساله بهبود یابد .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
پاسخ داده شده دسامبر 7, 2017 توسط maryam
برای هر پدر و مادری درک و قبول این مسئله سخت هست که فرزندش دچار مشکلی باشه و آسیب ببینه. حرفتون رو به خوبی درک می کنم چون من هم دو فرزند دارم، و مهم تر از هر چیزی برای من سلامتی اونهاست. من بهتون کانون مشاوران ایران رو پیشنهاد می کنم، متخصصین خوبی تو این کانون فعالیت می کنند، می تونید با شماره * 22354282-021 تماس بگیرید، تا راهنماییتون کنند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,785 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 275 بازدید
1 پاسخ 243 بازدید
3 پاسخ 1,293 بازدید
0 پاسخ 59 بازدید
2 پاسخ 129 بازدید
1 پاسخ 187 بازدید
سوال شده دسامبر 29, 2017 در مشاوره تحصیلی توسط fateme
1 پاسخ 874 بازدید
1 پاسخ 210 بازدید
سوال شده سپتامبر 4, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Reihan
2 پاسخ 172 بازدید
...