مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خواستگاری و ازدواج

510 بازدید
سوال شده دسامبر 9, 2017 در قبل از ازدواج توسط alireza
با سلام، پسری هستم 28 ساله، به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شدم، شرایط کاری و مالیم مناسبه. چند سالی هست که با خانمی آشنا شدم، این خانم اکثر شرایطی که همیشه برای همسر آیندم در نظر داشتم را داره. به خاطر همین بعد از گذشت چند وقت و آشنایی با ایشون تصمیم گرفتم قضیه رو رسمی کنم. به اتفاق خانواده روزی رو برای خواستگاری ایشون تعیین کردیم، اما زمانی که برای خواستگاری رفتیم بحثی از طرف پدر ایشون مطرح شد که متأسفانه من رو کمی دچار تردید کرد، پدر ایشون دو شرط داشتند یکی مبلغ مهریه * بالا و دوم حق طلاق با دخترشون باشه. نمیدونم باید چکار کنم؟ کدوم راه رو انتخاب کنم؟ لطفا راهنمایی کنید.
3 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 9, 2017 توسط مشاور
ازدواج مهمترین مسئله توی زندگی هر فردی محسوب میشه. تصمیم های نادرست و اشتباه می تونه آسیب های جبران ناپذیری رو به بار بیاره و در نهایت به جدایی ختم بشه. در صورتی که با فردی مناسب و ایده آل برای ادامه * زندگی آشنا شده اید، بهتر است پیش از اقدام برای ازدواج با یک مشاور قبل از ازدواج در ارتباط باشید و از طریق تست هایی که انجام میشه شناخت بهتری نسبت به هم پیدا کنید بعد برای ازدواج تصمیم بگیرید. من به شما کانون مشاوران ایران رو پیشنهاد می کنم، تو هر زمینه ای و متناسب با نیازتون می تونید با متخصصان این کانون در ارتباط باشید و از راهنمایی ها و راهکارهایی مناسب بهره مند شوید.
پاسخ داده شده دسامبر 9, 2017 توسط مهدی
دوست گرامی، شما اونقدر که باید نسبت به این خانم آشنایی پیدا کردید؟ به نظر من یک مقدار بیشتر فکر کنید و بعد برای این تصمیم مهم اقدام کنید. ازدواج مسئله * مهمیه، و نمیشه زود راجع بهش تصمیم گرفت. ارتباط با مشاورای قبل از ازدواج بهترین راه حل هست. مشاور می تونه بهترین راهکار رو به شما ارائه کنه.
پاسخ داده شده Mar 26, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
با سلام
دوست گرامی شما ایشون رو به گفته * خودتون  کاملا شناخت دارید و همین شناخت هم کمک زیادی به شما می کند .. اینکه پدر ایشون دو شرط رو برای شنا تعیین کردند که  شاید نتوانید قبول کنید بهتره با خود دختر خانم صحبت کنید
به هر حال شما اگر مشکلی با این شروط نداشته باشید که خب مساله ای نیست یعنی حق طلاق را بتوانید  به طرف مقابل بدهید و سر مهریه هم با هم  به توافق برسید ..خب  اینکه کسی رو دوست دارید و فکر می کنید ملاک های شما را  دارند شاید ارزش داشته باشد که بتوانید مسائلی را در نظر بگیرید ..
البته باید دید پدر ایشون با خانواده شما در زمینه مهریه هم هماهنگ شود و تو افقی حاصل شود چون ممکنه واقعا اونقدر مهریه رو سنگین تعیین کنند که شما اصلا نتوانید همراهی کنید و 7انواده هم موافق نباشند بهترین کار توافق خود دختر و پسر است و به هر حال اگر کلا خانواده پرتوقعی  باشند نه امروز بلکه همیشه معذب خواهید بود پس همه این مسائل را در نظر بگیرید
امیدوادم خوشبخت باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,821 کاربر

سوالات مشابه
5 پاسخ 19,711 بازدید
4 پاسخ 733 بازدید
1 پاسخ 370 بازدید
3 پاسخ 356 بازدید
1 پاسخ 632 بازدید
سوال شده دسامبر 17, 2017 در قبل از ازدواج توسط سحر
2 پاسخ 275 بازدید
3 پاسخ 390 بازدید
...