مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اعتیاد آزار دهنده همسر

442 بازدید
سوال شده دسامبر 10, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط فراموش
سلام جدود 5 ساله ازدواج کردیم مشکلات زیادی دارم تو زندگیم ولی بدترین اونها اعتیاد همسرم هست که همیشه انکارش کرده تا دیروز که گفت اعتیاد داره اما میخواد که ترک کنه. ولی مشکل من اینه مه بهش اعتماد ندارم .من فکر میکنم الان فقط به خاطر شرایط بد مالی میگه میخوام ترک کنم و اصلا قصد ترک نداره.لطفا کمکم کنید خودمم به خاطر مشکلات زیاد زندگی از لحاظ روحی کم آوردم
3 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 10, 2017 توسط رضا
بحث اعتیاد به شدت به نظر کارشناس و مشاور نیاز داره.بعضی وقتا شده همسری به شوهرش گفته چرا اعتیاد داری این چیه میکشیش چرا میکشی و این حرفا اون هم بهش گفته بیا یه دود بگیر تا بدونی چرا چشمت روز بد نبینه شروع شده دیگه.یا طرف اصلا مسئله اش هاص نبوده ولی به خاطره حساسیت زیاد سر از کمپ و زندان در اورده و اوضاع بدتر شده.ولی خب یه چیزی که واقعا مشخص شده و معلومه و ثابت شده اینه که اطرافیان واقعا تاثیر گذار هستند در ترک این عادت برای اون فرد.نه میشه زیاد بهش نزدیک شد نه میشه تنها گذاشت باید درکش کرد.
پاسخ داده شده دسامبر 10, 2017 توسط راهنما
سلام دوست عزیز

معتاد باید بپذیره که معتاده و نیاز پیدا کنه که برگرده به زندگی طبیعی و احتیاج به ترک و کمک متخصصان امر رو داره .عدم اطمینان و سرکوفت و بدبینی اطرافیان شخص معتاد در جهت ترک ، نه تنها راه گشا نیست بلکه انگیزه رو در شخص معتاد از بین میبره.در مورد همسر شما این شمایید که میتوانید تصمیم بگیرید در این زندگی بمانید و یا بروید ولی عدم تشویق و ترس و اطمینان به ترک ایشون هیچ مشکلی رو حل نمیکنه و اصلا عمری با شک نمیشه زندگی کرد.
پاسخ داده شده می 16, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده می 17, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز ببینید درسته که واقعا برای یک زندگی مشترک فهم اعتیاد بسیا دشوار است ک غیر قابل هضم و قطعا شرایط روحی مناسبی ندارید ولی در نظر داشته باشید که   وقتی ایشون میگن می خوان ترک کنند و شما هم به رندگیتون علاقه دارید بهتره حرفشون رو بپذیری و اتفاقا ایزه ای برای ایشون باسید  بهشون در این مسیر کمک کنید به هر حال شرایز دشواری خواهد بود وقتی که فرد معتاد حس کند تنهاست از دست دادن انگیزه بدترین مساله است که باعث می شود فرد تمامی امیدهایش را از دست بدهد و طبیعتا مشکلات زیادی ایجاد شود ..
به هر حال شما هم قطعا در طی زندگی روزهای خوب و خاطرات خوب با ایشون رو داشتید به هر حال اعتیاد هم مانند سایر بیماری هاست که برای افراد مشکلات زیادی را ایجاد می کند منتهی دلایلی هم دارد که باعث می شود افراد به این سمت کشیده شوند ..
در هر صورت  امیدوارم  بتوانید موفق عمل کنید و در این مسیر همراه مناسبی باشد باید ایشون زیر نظر پزشک باشند چون صرف کمپ هم ممکنه کارساز نباشه البته بسته به ماده مصرفی و دوز مصرف دارد که باید دید چگونه است   و باید در نظر گرفته شود ..
در هر صورت امیدوارم  موفق باشید و بتوانید زندگی خوبی را تجربه کنید ..اگر واقعا شرایط به نحوی بود که ایشون شرایط مناسبی پیدا نکردند می تونید تصمیم دیگری بگیرید ولی فعلا بدبینانه به مساله نگاه نکنید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۹۸۲۱۲۲۳۵۴۳۰۴
موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,699 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 90 بازدید
سوال شده دسامبر 23, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط طاهری
4 پاسخ 366 بازدید
2 پاسخ 125 بازدید
سوال شده دسامبر 11, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط marzieh
1 پاسخ 432 بازدید
3 پاسخ 553 بازدید
2 پاسخ 295 بازدید
سوال شده اکتبر 11, 2020 در اعتیاد و درمان ها توسط محمد
3 پاسخ 565 بازدید
2 پاسخ 977 بازدید
1 پاسخ 325 بازدید
2 پاسخ 370 بازدید
سوال شده دسامبر 27, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط sahar2
...