مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

افسردگی در نوجوانی

395 بازدید
سوال شده فوریه 5, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط mahdiye
سلام من دختری چهارده ساله هستم و بعضی از هفته ها یا روزا چار افسردگی میشم یه جوری که انگار یه خبر خیلی بدی شنیدم همش دلم میخواد گریه کنم اونم بی دلیل واقعا نمیدونم چرا ولی اینم بگم من یه خاصیتی دارم هر چقدر تو این مدت گریه کنم و غصه بخورم بعد از گذشت اون مدت اینقدر شادم که انگار من اون آدم نیستم خودم از خودم تحجب میکنم ولی حتی اگه تو اون مدت باشم که افسردگی دارم جلوی بقیه شادم و هیچکس به این شک نمیکنه من افسرده هستم و بعد اون جمله گه میگی کسی که بیشتر و الکی میخنده از درون داغونه یادم میوفته لطفا یه راه حلی بگین ممنون میشم
4 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 5, 2018 توسط مشاور
سلام دوست عزیز این وضعیت باید روی افکارت و مسائلی که بیشتر بهشون فکر میکنی هنگام ناراحتی ها کار کنیم مسئله غیر طبیعی قابل رفعی نیست فقط باید بخوای که این ویژگی تغییر کنه به علاوه خیلی از هم سن های تو به این حالت هستند عزیزم
پاسخ داده شده مارس 1, 2018 توسط mamadabbasi ممتاز (140 امتیاز)
منم دقیقا همینجوری هستم

هر وقت که تنهام همیشه غصه میخورم
پاسخ داده شده مارس 3, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده مارس 4, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
باید حضورا مراجعه داشتهدباشید چون اگر مساله شما افسردگی باشد شما اگر بخواهید هم نمی توانید در جمع خود را شاد نشان دهید درسته که افسردگی هم انواعی دارد و هر کدام شدت خاص خود را دارد ولی توجه داشته باشید که   
به هر حال فرد افسرده نمی توانید کنترلی بر غم خود داشته باشد و شرایطی که برای او ایجاد می شود و اینکه هیچ چیزی وجود ندارد که او بخواهد لذت ببرد از زندگی ..
البته از نظر فرد افسرده شرایط اینچنین است ..به هر حال توجه داشته باشید که  اگر دوره ای حس غم و ناراحتی بی دلیل دارید و گریه می کنید و روابط کاهش می یابد و بعد ناگهان دوره ای دیگر بسیار شاد هستید خرید می کنید حتی غیر ضروری و شادابی خاصی دارید این ها همه مسائلی است که بر می گردد به مشکل دیگری که  اوردن نامش هم ممکن است برای شما درگیریذهنی ایجاد کند ..
به هر حال بهتر است همه جوانب و شرایط را در نظر بگیرید و امیدوارم با مراجعه سریع تر با توجه به اینکه در سن حساسی هستید مساله شناسایی و رفع شود البته ممکن است که مساله شما کاملا مربوط به دوران بلوغ باشد و مشکل خاصی وجود نداشته باشد .در هر صورت موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
پاسخ داده شده فوریه 23, 2021 توسط بی نام
منم دقیقا مثل توام
چه جالب
دارای دیدگاه سپتامبر 20, 2021 توسط رز
سلام عزیزدلم. من ۱۷ سالمه و جالبه که دقیقا منم تابستون ۱۴ سالگیم برام خیلی سخت بود و دقیقا حرف تو عزیزم، تو صورت اطرافیان می‌خندیدم اما از درون خورد شده بودم.
میدونی چطوری از اون موقعیت آزاد شدم؟
البته بگم که الان هم مشکلات زیادی دارم اما مخصوصا این دوره و این سنه.
ببین مهدیه جان، باید هرچقدر هم که سخته یا بدت میاد همه چیز رو بریزی بیرون اما پیش دوستات یا فامیل نه. فقط و فقط پدر و مادر. اگر هم خواهر برادر بزرگتر داری که چه بهتر. من خودم خیلی با پدر و مادرم مشکل داشتم و ازشون متنفر بودم اما همون تنفرم رو هم گفتم. پس تو هم حرف بزن. هرچی هست و نیست رو بگو. راحت باش، گریه کن، داد بزن، اما حتما همه چیز رو بگو. به احتمال خیلی زیاد پدر و مادرت درکت میکنند. چون تا وقتی که ما چیزی نگیم، کسی هم چیزی نمی‌فهمه درسته؟
دختر خوب می‌دونم اینکه خودت هم نمیدونی چخبره، اذیتت می‌کنه اما به خودت بگو که مسئله جدی نیست و بخاطر نوجوانی و اوضاع کروناس.
و راستش یه جملات و کار هایی بود که منو نجات دادند. تلاش کن برای خودت رو پیدا کنی اما من برای خودمو برات میگم.
من خودم این جمله رو بیشتر مواقع تکرار میکردم تا بهتر شدم:
Life goes on

یا «هیچ چیز و هیچ کسی تو این دنیا ارزش اشک هات رو ندارند»
من اون دوران سریال نگاه میکردم سریال هایی که بهم انرژی میدادند. کارتون ها هم فوق العادن. همشون پر از انرژی مثبت و امید هستند.
خودتو مشغول کن و یادت باشه که این دوران هم خیلی زود و سریع میگذره باشه؟
بازم اگر دوست داشتی با کسی صحبت کنی، ایمیل بزن
rozaakamaliiii@*****.***. امیدوارم خوشحال تر باشی و کمکت کرده باشم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,412 کاربر

سوالات مشابه
29 پاسخ 30,288 بازدید
5 پاسخ 2,817 بازدید
1 پاسخ 327 بازدید
1 پاسخ 280 بازدید
5 پاسخ 889 بازدید
1 پاسخ 98 بازدید
1 پاسخ 337 بازدید
1 پاسخ 170 بازدید
2 پاسخ 221 بازدید
2 پاسخ 145 بازدید
...