مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

طولانی شدن دوران نامزدی

357 بازدید
سوال شده فوریه 25, 2018 در قبل از ازدواج توسط منیژه
با سلام، من ۴ سال هست که نامزد کردم، همسرم به خاطر یکسری از مشکلات عروسی رو تا الان عقب انداخته، من هم به خاطرش صبر کردم تا اوضاع کمی بهتر بشه بعد وارد زندگی بشیم. اما پدر و مادرم از این قضیه زیاد راضی نیستند، حرف اطرافیان هم بیشتر باعث شده که نسبت به این قضیه واکنش نشون بدند. اما من نمیخوام همسرمو مجبور کنم که سریعتر ازدواج کنیم، از طرفی هم به پدر و مادرم حق میدم چون نگران آینده دخترشون هستند. این شرایط به شدت عصبیم کرده نمیدونم چکار باید بکنم، از یک طرف پدر و مادرم و از طرف دیگه همسرم! ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.
3 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 25, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده فوریه 26, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام دوست عزیز در نظر داشته باشید در این مورد که دوران نامزدی طولانی شده ایا شما مقصر هستید ؟و همسرتان کم کاری کردند که ناراحت باشید و اینکه ایا با هم شخصا مشکل دارید و تفاهم وجود ندارد ؟همه این ها مسائل مهمی هستند که باید دقت داشته باشید ..و در نظر بگیرید که به هر حال همه در شرایطی هستیم  که  ممکنه دیگران با قضاوت ها موجب رنجش خاطر شوند وقتی شما اکنون شرایط را ندارید یا خانوا ه ها باید حمایت کنند که زودتر این اتفاق بیفتد و یا مساله مهم این است که باید صبور باشند و همراهمی لازم را داشته باشند نه اینکه کاری کنند که شرایط سخت تر شود .به هر حال شرایط اکنون شما  خاص است و خب درگیر کردن ذهن شما ممکنه در روابط بین فردی هم تاثیر داشته باشد شما از شرایط همسرتون خبر دارید و ایجاد فشار بیشتر مشکلی را حل  نخواهد کرد و حتی بر مشکلات می افزاید
در هر حال امیدوارم مدیریت درستی شود و خوشبخت باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

982122354790

موفق باشید
پاسخ داده شده فوریه 25, 2018 توسط nahid
دوست عزیز، حرف شما قابل درک هست، اما خب برای خیلی ها طولانی شدن دوران نامزدی مسئله * مهمی هست، حتی خیلی ها سعی می کنند از ۱ سال بیشتر نشه، اما خب احتمالا شرایط شما طوری بوده که ۴ سال باعث عقب انداختن زمان ازدواجتون شده، اما خب والدین شما هم تقصیری ندارند اونها تنها به فکر آینده * شما هستند. بهتر نیست این شرایط را برای اونها شرح بدید شاید بهتر شما رو درک کنند یا حتی بتونند کمکتون کنند. یا حتی می تونید برای راهنمایی پیش یک مشاور مراجعه کنید، و بهترین تصمیم رو بگیرید. موفق باشید.
پاسخ داده شده فوریه 27, 2018 توسط farhad
سلام خدمت دوست گرامی، طول دوران نامزدی برای خیلی از جوون های امروزی مهم هست، برخی از افراد با طولانی شدن دوران نامزدی موافق و برخی دیگه کاملا مخالف هستند هر کدوم هم به دلایل مختلفی، این بستگی به خود شما داره که چطور به این مسئله نگاه کنید. مطمئنا خانواده * شما به خاطر واکنشی که نشون دادند با این مسئله موافق نیستند، اما خب احتمالا همسر شما هم به خاطر فراهم نبودن شرایط مناسب تا الان اقدامی برای ازدواج نکردند، بهتر هست که اول با مشاورین پیش از ازدواج در ارتباط باشید، مطمئنا به شما کمک بزرگی میشه.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,257 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 387 بازدید
سوال شده اکتبر 12, 2020 در قبل از ازدواج توسط Zahra حرفه ای (780 امتیاز)
2 پاسخ 278 بازدید
1 پاسخ 143 بازدید
1 پاسخ 383 بازدید
5 پاسخ 19,753 بازدید
...