مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ازدواج و خواستگاری

104 بازدید
سوال شده Mar 26, 2018 در قبل از ازدواج توسط بی نام
سلام.چند وقت پیش یه پسری به خواستگاری من اومد با توجه به اینکه خانواده ها همدیکه رو دیدن و پسندین و چندین بار با هم حرف زدیم ...نتیجه گرفتیم که هم کفو هم هستیم...با مشورت بزرگتر ها من و پسر هم بله را دادیم و مراسم بله برون انجام شد...اما بعد از آن یکی دو روز بعد از بله برون رفتار پسر عوض شد و گفت چون تو مهندسی و من دیپلم و من بی پول نمیتونم خوشبختت کنم...منم گفتم خوشبختی به اینا نیس باید زندگی رو دو نفره بسازیم...گفت به من فرصاگت بده با خودم کنار بیام...من مجرد بودم تا الان خیلی سخته یهویی متاهل شدن و از این حرفا بهانه ها...اما باز هر روز میومد پیشم و وقتی میکفتم خوب مجبور نیسی تمومش کن میگفت اخه علاقه هم هست و از این حرفا...اما یروز اومد برای اینکه من نه بگم گفت به هیچکس نگو من بنگ میکشم اونم تفریحی... در صورتی که این آدم ورزشکاره نمیتونه که... و کارش هم نطامی هست... اما دو روز بعدش گفت نه موضوع فراتر از این حرفاس و من نمیتونم ازدواج کنم و کلا قید ازدواجو زدم... چون میدونم بعد توام کسی رو به خوبی تو پیدا نمیکنم... یبارم گفت که حسود زیاد داره و چیزخورش میکنن و هر بار با دختری آشنا میشه نمیشه... من نمیدونم باید چکار کنم ضربه بدی خوردم باورمم نمیشه که این ادم اینجور باشه... حدس خودم اینه که فقط ترس از مسئولیت تاهل داره اما حاضرم نشد مشاوره بره.الان هم خانوادش میگن گفته کلا قید ازدواج رو زده میگه من دیگه ازدواج نمیکنم به منم گفته بود البته. و همش انگار با خانوتده اش داد و بیداد میکنه.

سلام.ممنون از پیگیریتون. من نمیدونستم باید چجوری پاسخ شما رو با ربات بدم برای همین اینجا دوباره جوابمو و سوالمو فرستادم.عذرخواهی میکنم.
خانواده ها رفت و آمد کردن اونا اومدن و ما رفتیم خونشون...و متوجه شدبم که از نظر اعتقادی.سیاسی. فرهنگی و ... هم کوف هستیم فقط من لیسانسم و ایشون بخاطر شرایطشون دیپلم... شغلشون هم نظامی هستن. از نظر اخلاقی هم مودب و با حیا هستن... سختی تو زندگی زیاد کشیده برای همین معنای واقعی زندگی رو میفهمه..و جنم کار کردن هم داره... و بقیه مسائل هم پدرم چون از جنس خودش هست بیشتر تحقیق کردن و گفتن پسر خوب و با اخلاقی هستن و میتونن مرد زندگی باشن.


حالا با این تفاسیر هیچ کاری نمیشه کرد که ایشون از این ترس رد بشن و برگردن؟یا راه حلی نداره؟یا واقعا چیزی هست که مانعشون شده؟چون اول خودش خیلی اصرار داشت و الانم بهم گفت که بعد تو دیگه ازدواج نخواهم کرد چون موردی به خوبی تو پیدا نمیکنم.نمیدونم.
در ضمن قبل بله برون ایشون هر روز خونه ما اومدن و تقریبا ۴ ساعت هر روز حرف میزدیم... اونموقع خیلی عاقلانه و درست جواب میداد مشخص بود اما بعد بله برون دو سه روز بعدش انگار از این رو به اکن رو شد...و همش میگفت منو راهنمایی کن دو دلم باید با خودم کنار بیامو و بقیه ماجرا که براتون گفتم.
جالب اینکه دوبار ما تماس م هدایا زو بیان پس بگیرن...اما بهانه آوردن که فعلا مهمون دارن نمیتونن
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 26, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده Mar 28, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز دقت داشته باشید که  درسته که به هر حال صحبت کردید فکر کردید و به هر حال بله برون انجام شده و خانواده ها مطلع شدند و از طرفی هم فکر شما درگیر شده است و حق دارید اکنون ناراحت باشید
منتهی مساله دودل شدن بحث مصرف بنگ و سایر مسائلی که شما می فرمایید همه و همه مسائل حائز اهمیتی هستند که باید دقت داشته باشید ..
 در هر حال توجه داشته باشید گاهی پیش امدن برخی مسائل  باعث می شود که  خود شما شرایط را بیشتر تحلیل کنید و بتوانید همه مسائل را در نظر بگیرید ..توجه داشته باشید که  اگر شما وارد زندگی  شوید و  بعدا با مشکلات مواجه شوید چه کار می کنید ..ان موقع دیگر نمی توانید  شرایط را  تحمل کنید بنابراین شاید خواست خداست که  اکنون متوجه شرایط بشوید تا اینوه مدت زمانی بگذرد
به هر حال بهتره با هم به مشاوره پیش از ازدواج بروید ..و در مورد مشکلات و مسائلی که دارید صحبت کنید اینگونه  شرایط بهتر پیش خواهد رفت در هر صورت موفق باشید و خوشبخت

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
دارای دیدگاه Mar 26, 2018 توسط بی نام
تمام این بهانه ها از جمله بنگ و ... برای این بود که من بگم نه... خودشم گفت اینو... خانوادش که خرافاتی شدن و میگن طلسمش کردن ...میگن خواستگاری هر کی رفتیم یجوری بهم میخورد فقط این یبار بود که بله برون رسید اما در کل میگن رفتارش جوریه که حدس میزنن طلسم شده... و من متاسفانه نمیتونم همچین چیزی رو قبول کنم با وجود اینکه طلسم در قران اومده ولی من خیلی اعتقادی ندارم مگر واقعا کسی دشمنش باشه اینکارو کنه...
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,213 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 203 بازدید
سوال شده مارس 11, 2021 در قبل از ازدواج توسط ن
1 پاسخ 89 بازدید
سوال شده نوامبر 3, 2020 در قبل از ازدواج توسط .....
2 پاسخ 122 بازدید
سوال شده ژان 24, 2018 در قبل از ازدواج توسط ونوس
3 پاسخ 548 بازدید
2 پاسخ 330 بازدید
2 پاسخ 132 بازدید
سوال شده اکتبر 18, 2021 در قبل از ازدواج توسط شیرخانی
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده سپتامبر 19, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
2 پاسخ 280 بازدید
1 پاسخ 190 بازدید
سوال شده Mar 30, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...