مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کمک به شوهر ناراحت

242 بازدید
سوال شده Mar 29, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط moeinvk
سلام من ده سال ازدواج کردم مشکل من اینه که وقتی شوهرم دلش گرفته و افسرده اس نمیدونم چه واکنشی نشون بدم که حالش خوب بشه شنیدم بزارین تو غار تنهایی شون باشن ولی وقتی وقتی میاد در مورد مشکلش علت ناراحتیش حرف میزنه اما من هیچ کاری از دستم برنمیاد حس بدی دارم به نظر شما با چه جملات و رفتاری باید روحیه همسرم رو خوب کنم؟
3 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 29, 2018 توسط راهنما
سلام برای یه مرد مهم اینه که شما درکش کنین و قبولش داشته باشین اصلا مهم نیست کاری از دستتون برمیاد یا نه مهم اینه که براش گوش شنوا باشین و تاییدش کنین بهش حق بدین بگین حق با تو هستش یا میدونم سخته یا ... راحبه مشکلاتش که میگه تاییدش کنین بهش حق بدین و بگین تو راست میکی مردا فقط میخوان در نظر زنشون یا طرفشون تایید بشن و قدرتمند جلوه کنن یا توضیح بدن اگه مشکلی پیش اومده اونا مقصر نیستن  شما فقط تاییدش کن و اصطلاحا بادش کن این یعنی سیاسته زنانه
پاسخ داده شده Mar 29, 2018 توسط مشاور
یکی از تفاوت های عمده زن و مرد طرز کنار اومدن آنان با استرس است در چنین مواردی مردان بیش از پیش در خود فرو می روند و زنان به طور فزاینده ای درگیری احساسی پیدا می کنند در چنین مواقع مرد برای رسیدن به احساس بهتر به غار تنهایی نیاز پیدا می کند حال انکه زن در صورتی حالش بهتر می شود که درباره مساله موجود حرف بزند درک نکردن این تفاوت ها اصطحکاکی غیر ضروری در روابط زناشویی ایجاد می کند.با هم صحبت کنید و به آینده و حل مشکلات امیدوار
دارای دیدگاه Mar 29, 2018 توسط moeinvk
صحبتهای شما درسته اما همسرم خودش میاد در مورد مشکلاتش صحبت میکنه در اون صورت که من نمیتونم ساکت باشم در ضمن جوری رفتار میکنه که انگار من باید مشکلش رو حل کنم در صورتی که هیچ کمکی از من برنمیاد
پاسخ داده شده نوامبر 20, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده نوامبر 23, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست   عزیز  
ببینید ممکنه   در طی زندگی هیچ  وقت شرایطی ایجاد نشود که   بخواهید با توجه به ان شرایط کمک خاصی به همسرتون بکنید حالا شرایط کاری و روحی حتی کاری که از دست شما بر بیاد و بتونید از نظر خودتون بار ایشون رو سبک کنید .منتهی گوش دادن فعال به ایشون و داشتن همراهی مناسب خودش کمک بزرگی است  که باعث می شود شما شرایط مطلوب را پیدا کنید و همراه مناسبی داشته باشید .
مردها عموما  دوست ندارند در مورد مشکلات صحبت کنند مگر اینکه احساس کنند گوش شنوایی وجود دارد که می توانند به او اعتماد کنند و از این طریق همراه مناسبی پیدا کنند فردی که بدون قضاوت و با توجه گوش کند جملات محبت امیری مثل درک می کنم شرایط سختی است را بیان کند و به هر حال نشان دهد که همراه مناسبی است .
اینها اهمیت ویژه ای دارند .دقت کنید که  به هر حال  در زندگی  افراد با شرایطی رو به رو می شوند و وقتی خانه را مامن امنی بدانند که در ان به نیازهای روحی توحه می شود کمک بسیار بزرگی خواهد بود و حس خوب خانواده داشتن به انها منتقل خواهد شد .
به هر صورت حتی لا پختن شام  مورد علاقه ایشون و ظاهر اراسته به استقبالشون بروید و اجازه بدهید خود ایشون صحبت ها رو شروع کنه و بعد شما  ممکنه راهکارهایی که به ذهنتون می رسه رو هم عنوان کنید به هر حال این اهمبت ویژه ای دارد .
به هر صورت امیدوارم موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,730 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 325 بازدید
3 پاسخ 558 بازدید
4 پاسخ 308 بازدید
1 پاسخ 209 بازدید
سوال شده اوت 8, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط نازی
2 پاسخ 481 بازدید
سوال شده مارس 5, 2018 در زوج درمانی توسط نرگسی
3 پاسخ 797 بازدید
سوال شده مارس 1, 2018 در زوج درمانی توسط بدبخت
1 پاسخ 505 بازدید
سوال شده دسامبر 4, 2017 در زوج درمانی توسط fati
2 پاسخ 347 بازدید
سوال شده دسامبر 4, 2017 در زوج درمانی توسط مهناز
4 پاسخ 903 بازدید
...