مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکل در تصمیم گیری و انتخاب

162 بازدید
سوال شده مارس 18, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط مینو
سلام، من ۳۰ سالمه و شاغل هستم، از وقتی که یادم میاد همیشه تو انتخاب و تصمیم گیری دچار مشکل می شدم. یه نمونه * ساده خرید کردن، همیشه باید برای خرید کسی همراهم می بود تا بهم کمک کنه که کدوم لباس رو انتخاب کنم. این حس دو دلی همیشه با من بوده. واقعا آزارم میده، خیلی دوست دارم روزی برسه که تنهایی از پس همه چی بربیام و خودم بتونم هر اون چه رو که میخوام انتخاب کنم و خودم به تنهایی تصمیم بگیرم. دوست دارم خودم را باور داشته باشم و تو انتخابا و تصمیم گیری هام قاطع عمل کنم.
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 18, 2018 توسط hanie
مینو جان، مشکل در انتخاب و تصمیم گیری یکی از مشکلاتی هست که افراد در سنین پایین ممکن هست با اون روبرو بشند و اگر تو همون سنین پایین این مشکل برطرف نشه در سنین بالاتر میتونه خیلی مشکلات بیشتری رو سبب بشه. بهتره که به غرایز خودتون اعتماد کنید و خودتون رو باور داشته باشید، سعی کنید با خودتون تمرین کنید از موارد ساده تر و پیش پاافتاده تر شروع کنید، به مرور متوجه میشید که به تنهایی از پس تمامی موارد برمیاید بدون اینکه نیاز داشته باشید از نظرات افراد دیگه کمک بگیرید. همچنین اگر با یک مشاور و روانشناس در ارتباط باشید می تونه کمک بزرگی بهتون بشه، امیدوارم موفق بشید.
پاسخ داده شده مارس 18, 2018 توسط فریده
من هم درست مثل شما این مشکل رو داشتم، بیشتر هم به خاطر اعتماد به نفس پایینی بود که داشتم، به مرور که گذشت و دیدم که این مسئله تا چه اندازه داره تو زندگیم تأثیر میذاره به پیشنهاد یکی از دوستان پیش یک مشاور رفتم و با کمک مشاور تونستم هم روی اعتماد به نفسم کار کنم هم اینکه روی تصمیم گیری هام و انتخاب هام کار کنم، اوایل واقعا سخت بود، ولی بعد از یک مدت بدون نیاز به کسی تمامی کارهام رو انجام دادم. به شما هم پیشنهاد میکنم که حتما با یک مشاور و یا روانشناس در ارتباط باشید مطمئن باشید بهترین نتیجه رو می گیرید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,576 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 160 بازدید
1 پاسخ 244 بازدید
سوال شده سپتامبر 9, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 125 بازدید
1 پاسخ 139 بازدید
3 پاسخ 144 بازدید
4 پاسخ 3,644 بازدید
2 پاسخ 303 بازدید
2 پاسخ 354 بازدید
2 پاسخ 395 بازدید
3 پاسخ 236 بازدید
...