مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اختلاف سنی زیاد

715 بازدید
سوال شده مارس 18, 2018 در دوستی یا نامزدی توسط niloo
با سلام، من ۲۸ سالمه و حدود پنج سالی میشه که با آقایی وارد رابطه شدم که از من ۶ سال کوچکتر هست. وابستگی زیادی بینمون شکل گرفته، هیچ وقت فکر نمی کردم با گذشت زمان اینطور رابطمون عمیق بشه، ولی هردو تصمیم جدی برای آینده داریم، تنها ترسمون از واکنش خانواده هامون هست، مسئله اختلاف سنی برای خود ما حل شده هستش و مشکلی باهاش نداریم اما نمی دونم خانواده هامون چطور با این مسئله برخورد می کنند. خیلی نگرانیم از اینکه با مخالفت خانواده هامون روبرو بشیم، ممنون می شم اگر راهنمایی کنید.
3 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 18, 2018 توسط کتی
سلام دوست عزیز، مسئله ای که شما عنوان کردید، در بین خیلی از خانواده ها به چشم یک مشکل اساسی بهش نگاه میشه، و تو کشور ما تبدیل به یک تابو شده. هر چند باید در نظر داشت گاهی اوقات این حساسیت نسبت به اختلاف سنی منطقی هست اما در برخی موارد هم استثناهایی وجود داره. باید به غیر از سن شناسنامه ای به سن عقلی هم توجه داشت، شاید فردی که شما به عنوان همسر اینده انتخاب کردید از نظر عقلی خیلی بزرگتر از سنی که دارند باشند، اما برخی از افراد هم هستند که کاملا برعکس اند. هر چند خیلی از ازدواج ها با وجود اختلاف سنی زیاد و بدون در نظر گرفتن این موارد صورت می گیره که در آخر اکثر اونها به جدایی ختم می شه، قبل از اینکه از تصمیمتون خانواده ها رو مطلع کنید با یک مشاور و روانشناس پیش از ازدواج صحبت کنید، خیلی می تونه بهتون کمک کنه.
پاسخ داده شده مارس 18, 2018 توسط reza
سلام، به نظر من به طور قطعی نمیشه نظر داد که ازدواج های با اختلاف سنی زیاد ازدواج های موفقی نیستند، خیلی هارو می شناسم که با وجود اختلاف سنی زیاد یا حالا خانم از آقا بیشتر یا برعکس خوشبخت هستند و بدون هیچ مشکلی دارند زندگی می کنند، همه * اینها بستگی به درک و فهم طرفین داره، درسته که اینطور جاافتاده که آقا باید سنش از خانمش بیشتر باشه اما گاهی اوقات هم افرادی هستند که با وجود سن کمی که دارند خیلی پخته تر و بزرگتر از هم سن و سالای خودشون هستند، اگر فردی که باهاش در ارتباط هستید این ویژگی رو داره خب واقعا جای نگرانی نیست، و اگر با خانواده هاتون منطقی صحبت کنید، مطمئنا اونها هم به تصمیم شما احترام می ذارند. امیدوارم موفق باشید.
پاسخ داده شده مارس 26, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده مارس 27, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز ببینید به هر حال همین طوری که خودتون می فرمایید ایشون 6 سال از شما کوچکتر هستند ایا در نورم جامعه ایرانی و انتظاراتی که والدین دارند به نظرتون این مساله طبیعیه  و اینکه خانواده شما هم اگر بنا به خواست شما قبول کنند خانواده طرف مقابل رضایت می دهند به هر حال 6 سال بزرگ تر بودن دختر یعنی داشتن تفاوت های اساسی به لحاظ عقلانی و رفتاری که شاید شما اصلا انها را در تظر نگیرید و توجهی نداشته باشید به ان
به هر حال در زندگی هر فردی  اینکه مورد حمایت مرد باشد اهمیت ویژه ای دارد و الا روند زندگی برای زن فرسایشی خواهددشد
پس شما در نظر داشته باشید که به هر حال  اینکه همسر شما کوچکتر باشند و مدام انتظار حمایت داشته باشند که البته پسران چون دیرتر به بلوغ فکری می رسند طبیعتا چنین شرایطی دارند ایا برای شما به طور کل دلخواه است یا خیر بهتره منطقی و درست در این باره تصمیم بگیرید ..
و اینکه صرفا از سر دلبستگی و مسائل عاطفی که حق نی دهم اگر درگیر ان شده باشید تصمیم نگیرید بهتر است .
امیدوارم حتما به مشاوره حضوری هم مراجعخ کنید به هر حال زندگی مشترک با دوران دوستی و ..کاملا متفاوت است و الزاماتی دارد که شاید اکنون اصلا مورد توجه شما نباشد که به همین خاطر باید دقت کافی را داشته باشید
موفق و خوشبخت باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,763 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 390 بازدید
5 پاسخ 19,710 بازدید
1 پاسخ 370 بازدید
1 پاسخ 337 بازدید
سوال شده سپتامبر 30, 2021 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 632 بازدید
سوال شده دسامبر 17, 2017 در قبل از ازدواج توسط سحر
2 پاسخ 722 بازدید
1 پاسخ 307 بازدید
سوال شده ژان 10, 2018 در قبل از ازدواج توسط امید امیدی
0 پاسخ 85 بازدید
...