مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

از انتقاد دیگران خسته شده ام

417 بازدید
سوال شده مارس 19, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط فریده
سلام، من ۳۰ سالمه و به تازگی وارد زندگی مشترک شدم. خدارو شکر مشکلی توی زندگیم ندارم، تنها چیزی که کمی آزرده خاطرم کرده، انتقاد های خانواده * همسرمه، واقعا دارم کلافه می شم، از هر چیزی ایراد می گیرند، از خود من گرفته تا خونه و زندگیم، چند بار به همسرم گفتم که از این رفتارهای خانواده اش ناراحت می شم اما اون تنها جوابی که داد این بود که توجهی به این حرفا نکن. اما واقعا نمیشه بی توجه بود و نادیده گرفت، شاید چون من تو چنین محیطی بزرگ نشدم برای سخته و غیر قابل تحمل! نمی دونم باید چطوری با حرفای دیگران کنار بیام؟
4 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 19, 2018 توسط donya
سلام دوست عزیز، بهتره اول متوجه بشید که علت انتقادهایی که از شما می شه چیه؟ گاهی وقتا انتقاد کردنا در جهت کمک به ما هستش، شاید خانواده * همسر شما هم با چنین نیتی از شما انتقاد می کنند! بهتر نیست به جای واکنش نشون دادن و موضع گرفتن نسبت به انتقاد اونها ببینید ایا واقعا این انتقادها برای کمک به شماست یا تنها برای ناراحت کردن شما؟ به یاد داشته باشید که نقد اگر دوستانه باشه خیلی می تونه تو موفقیت شما موثر باشه، به هر حال سعی کنید توی زندگیتون همیشه پذیرای نقدهای درست و دوستانه باشید.
پاسخ داده شده مارس 19, 2018 توسط سهیلا
من هم جز اون دسته از افرادی بودم که همیشه از نقد دیگران فراری بودم و به شدت ناراحت می شدم، اما به لطف یکی از دوستام یاد گرفتم قبل از اینکه واکنش نشون بدم به هر انتقادی اونها رو بشنوم، شاید لابلای این نقدها واقعا حرفی باشه که برای کمک به من زده می شه، حرفتون رو درک می کنم، بعضی از افراد تنها برای تخریب دست به انتقاد می زنند، اما بهترین کار اینه که با دید مثبت به همه * نقدهایی که ازمون می شه نگاه کنیم و بدون موضع گرفتن حرفای طرف مقابل رو بشنویم و بعد پاسخ مناسبی به اونها بدیم، امیدوارم شما هم بتونید انتقادپذیر باشید.
پاسخ داده شده مارس 20, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده مارس 23, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست گرامی  ببینید به هر حال یکی از الزامات زندگی زناشویی این است که شما باید حتما بتوانید  با خانواده همسر هم مدیریت شده برخورد کنید و حتی در تغییر رفتا همسر تون اگر عادت بدی وجود دارد تلاش کنید ..به هر حال هر زندگی ممکن است چنین الزاماتی دا داشته باشد که شما دقت نداشته باشید ..اینکه در این باره چقدر در وقت مناسب با همسرتون صحبت کردید بسیار مهم است ..
 اینکه در پاسخ به انتقادها سکوت کنید و گاها نشان ندهید که ناراحت شدید هم مساله مهم است چون ر واقعا فردی به خاطر مورد ازار قرا دادن دیگری انتقاداتی را شروع کن هیچ وقت دویت ندارد طرف مقابل سکوت کند و همینکه طرف مقابل شروع به حرف زدن می کند او را مجاب کرده است که رفتار درستی دارد و حق طرف مقابل است که مورد انتقاد قرار بگیرد .
به هر حال توجه داشته باشید که در هر زندگی ممکن است چنین شرایطی به وجود اید که نباید  از همین ابتدا مساله رو برای خودتون بزرگ کنید و مهم مدیریت درست مساله است
امیدوارم موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02188422495

موفق باشید
پاسخ داده شده مارس 26, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده مارس 27, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز  ببینید حرف شما درسته البته صرف نگاه کردن یک طرفه به موضوع ولی در تظر داشته باشید که باهمه انتقادات وارد شده همسر شما کاملا با شما همراهی دارند ..و اینکه    این مساله نهمی است که ایشون متوحه غیر منطقی بودن مساله هستند و به شما هم می گویند که اصلا اهمیت ندهید
ببینید اگر مثل برهی از افراد ایشون تحت تاثیر خانوادشون شما رو جورد ازار و اذیت قرار می دادند واقعا باید چه می کردید ..به هر حال  مشکلات که قطعا در زندگی بسیار است ولی این رفتارها رو مورد بی توجهی قرار بدهید و در نقابل انها طوری رفتار کنید که اصلا انتقادات برای شما مهم نیستمنظورم مدیریت درسته مساله است چون گاها برخی انتقاد می کنند تا شما را جورد ازار قرار دهند و لذت می برند که با این کار تاثیر منفی بر زندگی شما بگذارند و شما دقیقا بالعکس عمل کرده و رفتارشون رو خنثی کنید در هر صورت امیدوارمموفق باشید و مشکل خاصی ایجاد نشود .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,948 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 204 بازدید
3 پاسخ 268 بازدید
3 پاسخ 482 بازدید
1 پاسخ 209 بازدید
1 پاسخ 230 بازدید
...