مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

درمان زودرنجی

303 بازدید
سوال شده مارس 23, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط مهسا
با سلام من ۱۹ سالمه و خیلی وقته که زود رنج شدم، با کوچک ترین حرف اطرافیان ناراحت میشم، اما نمی تونم حرفمو به دیگران بزنم و یجورایی بهشون بفهمونم که این طرز رفتارها ناراحتم می کنه، خیلی دوست داشتم رک گو بودم و حرفمو می زدم. اما همیشه از این می ترسم که باعث ناراحتی اطرافیان بشم، اما ادامه * این رفتارها بیشتر باعث ناراحتی خودم میشه، نمی دونم شاید هم من خیلی حساس شدم و به هر رفتاری واکنش نشون می دم، چیکار کنم که این مسائل برام بی اهمیت بشه و دیگه حساس نباشم نسبت به هر رفتاری. لطفا راهنمایی کنید.
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط ali
سلام دوست گرامی، من هم مدتی را با این مشکل مواجه بودم، تمام حرف های دیگران را به خودم می گرفتم، و تا ساعت ها به حرف هاشون فکر می کردم و بیشتر عصبی می شدم، اما یک بار سعی کردم این حساسیت های بیش از حد و زود رنجی رو کنار بذارم و رو خودم کار کنم، الان خیلی بهتر از قبل شدم، دیگه حرفای دیگران برام اهمیتی نداره. به نظر من تنها کسی که می تونه بهتون کمک کنه خودتون هستید، به مرور متوجه می شید که دگه هیچ واکنشی به حرفای دیگران نشون نمی دید و مثل قبل حساس نیستید، امیدوارم موفق باشید.
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط dr.shin حرفه ای (860 امتیاز)
دوست عزیز، ادامه * این حساسیت ها و زودرنجی شما رفته رفته به یک خودآزاری احساسی تبدیل می شه و نگرش شما نسبت به هر گفتار و رفتاری منفی می شه. باید سعی کنید در موقعیت های جدید قرار بگیرید و نگرشتون را مثبت کنید. گاهی اوقات علت حساسیت افراد به خاطر اعتماد به نفس پایین و یا وسواسی بودن می تونه باشه، ببینید ریشه * این حساسیت ها و زود رنجی از چیه، برای نتیجه * بهتر می تونید از یک مشاور و روانشناس هم کمک بگیرید، امیدوارم هر چه زودتر بتونید این حساسیت ها رو کنار بذارید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,557 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 3,645 بازدید
3 پاسخ 388 بازدید
3 پاسخ 151 بازدید
3 پاسخ 283 بازدید
4 پاسخ 868 بازدید
3 پاسخ 1,834 بازدید
...