مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با مسئله کمرویی چکار کنم؟

188 بازدید
سوال شده مارس 23, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
سلام، من ۳۱ سالمه، و کارمند یک شرکت هستم. مشکل اصلی من که به زمان کودکیم برمی گرده و متأسفانه تا به امروز هم نتونستم این مشکل رو برطرف کنم، مسئله * کمرویی هست. شاید به خاطر اعتماد به نفس پایینی که دارم باشه، ولی همیشه از بچگی خجالتی بودم و از قرار گرفتن تو محیط های شلوغ نگران بودم، به خصوص زمانی که همه * خانواده دور هم جمع می شدند، به خاطر همین از همون بچگی روابط اجتماعی ضعیفی داشتم. این کمرویی همیشه به ضررم شده، تو روابط با دیگران، تو دانشگاه، محیط کاری، و...، دوست دارم این مشکلم حل بشه و بتونم با اعتماد به نفس تر باشم، روابط اجتماعی قوی داشته باشم و خجالتی بودن رو کنار بذارم، چکار کنم؟
3 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط moshaver
سلام دوست عزیز، سعی کنید با کمرویی خودتون مقابله کنید، اول ببینید تو چه موقعیت هایی احساس خجالت و کمرویی می کنید، خودتونو به چالش بکشید و تو اون موقعیت هایی که بیشتر احساس خجالت می کنید قرار بگیرید، مثلا اگه از بودن تو جمع های شلوغ هراس دارید سعی کنید بیشتر تو این محیط ها قرار بگیرید، به جای اینکه بخواید از قرار گرفتن تو این موقعیت ها فرار کنید، رفته رفته می بینید که براتون همه چیز عادی شده و دیگه از احساس خجالت و کمرویی خبری نیست، بزرگ ترین کمک رو خودتون می تونید به خودتون بکنید.
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط هستی
سلام، دوست گرامی شما تو محیطی کار می کنید که قطعا با افراد زیادی سر و کار دارید، این خیلی می تونه بهتون کمک کنه اگر تا الان موفق نبودید می تونید از یک مشاور و یا روانشناس کمک بگیرید، من هم میشه گفت تو سنین پایین تر این مشکل رو داشتم به خصوص وقتی تو محیط های شلوغ قرار می گرفتم. هیچوقت نمیتونستم دوستی پیدا کنم، اما وقتی وارد دانشگاه شدم رفته رفته خجالتی بودنم رفت کنار، میشه گفت محیط دانشگاه بهم کمک کرد که روی خودم کار کنم و با کمروییم مقابله کنم، شما هم سعی کنید مطمئنا می تونید این مشکل رو برطرف کنید.
پاسخ داده شده مارس 25, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده مارس 27, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز  ببیتید وقتی خود شما تقریبا از این مساله مطلع هستید که مشکل شما به چه بر می گردد و چرا چنین شرایطی دارید پس بهتر می توانید با ان کنار بیایید  و به راحتی مراجعه داشته باشید و بخواهید شرایط تغییر کند .مساله مربوط به کم رویی و نداشتن اعتناد به نفس مساله بسیار حائز اهمیتی است که باید دقت داشته باشید که چگونه ممکن است اتقاق بیفتد ..

وقای از کودکی هم نوع شخصیت که بخشی از ان ارث است و هم نوع تعاملات و رفتارهای والدین به سمتی می رود که به صورت مداوم می خواهند از کودک حمایت کنند و دوست ندارند ..که مستقل عمل کند و اگر رفتاری در حنع نشان داده مورد تمسخر واقع شده همه این موارد باعث ایجاد مشکلات عدیده ای می شوند که شرایط را هم برای فرد سخت می کنتد ..
در هر صورت بهتره حتما مراجعه داشته باشید تا علل و علت ها بررسی شود و به حل مساله شما کمک شود
در هر صورت امیدوارم موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,727 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,219 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 230 بازدید
2 پاسخ 300 بازدید
1 پاسخ 120 بازدید
سوال شده اوت 14, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط ی نفر
1 پاسخ 820 بازدید
1 پاسخ 230 بازدید
1 پاسخ 393 بازدید
1 پاسخ 975 بازدید
...