مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

درمان افسردگی

384 بازدید
سوال شده مارس 23, 2018 در آموزش جنسی و زناشویی توسط saeede
سلام، من ۳۱ سالمه و چند سالی هست که افسردگی دارم، مدتی رو دارو مصرف کردم و زیر نظر روانپزشک بودم، اما دیگه خسته شدم و مصرف داروها رو قطع کردم. زندگی برام خیلی بی معنا شده، برای هیچ کاری انگیزه ندارم، چند بار به خودکشی فکر کردم، اما جرأت این کارو نداشتم. تحمل هیچی رو ندارم، نه محیط کار، نه خانواده ام، نه هیچی دیگه. به اصرار خانواده مدتی رو پیش خاله ام که خارج از کشور زندگی میکنه گذروندم شاید محیط جدید حالمو بهتر کنه، اما هیچ فایده ای نداشت، کسی من رو نمی فهمه، نمی خوام دوباره دارو مصرف کنم، ولی میخوام خوب باشم، مثل قبل.
3 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط سولماز
دوست عزیز، افسردگی چیزی نیست که خود به خود درمان بشه. شما نیاز به یک متخصص دارید که زیر نظر باشید. افسردگی رفته رفته بدتر می شه، هر چند اشاره کردید که دوست ندارید دارو مصرف کنید، اما متخصصانی هم هستند که دارو تجویز نمی کنند، و از شیوه های دیگه برای بهبود بیمارانشون استفاده می کنند. من یکی از دوستانم چند سالی افسردگی داشت و با کمک روان درمانگر و بدون اینکه دارویی مصرف کنه حالش خوب شد. می تونید با کانون مشاوران ایران تماس بگیرید، متخصصان مجربی در این کانون هستند، امیدوارم به زودی درمان بشید و دوباره خوب باشید.
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط akram
سلام دوست گرامی، حال یک افسرده رو فقط یک افسرده می تونه درک کنه، من هم ۷ سال با افسردگی درگیر بودم، انقدر حال اون روزهام بد بود که حتی حوصله * همسرمو بچه هامو نداشتم، انقدر داغون بودم که باعث افسردگی اونها هم شده بودم، به پیشنهاد یکی از دوستام پیش روانپزشک رفتم، با کمک اون بود که تونستم رفته رفته بهتر بشم، اگر پیش روانپزشک نمی رفتم هیچوقت نمی تونستم خوب بشم، به نظر من بهترین کار اینه که دوباره با یک متخصص در ارتباط باشید، انشالله که حالتون زودتر خوب بشه و امیدوارانه به زندگی ادامه بدید.
پاسخ داده شده مارس 23, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده مارس 23, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز   اگر به شدتی دچار افسردگی بودید که دارو مصرف می کردید طبیعتا باید بدونید که   اگر دارو ها رو سر تایم و با دوز مصرفی مشخص استفاده کردید و تغییری در حالت شما ایجاد نشده پس باید حتما مراجعه داشته باشید ..
و از درمان های شناختی .رفتاری  روانشناختی بهره ببرید ..به هر حال این مساله بسیار حائز اهمیتی است که بتوانید مساله رو به درستی حل کنید ..
به هر حال درمان دوره مشخصی دارد و باید صبوری لازم را داشته باشید تا درمان به درستی  اتفاق بیفتد ضمن اینکه این مساله را هم در نظر بگیرید که هر فردی ممکن است مشکلاتی در زندگی داشته باشد که در مواجه با ان نتواند به درستی مدیریت انجام دهد .
و خب مهارت های حل مساله مهم است و اینکه خود شرایط خانوادگی و گذشته فرد به چه صورت است هم اهمیت ویژه ای دارد
در هر صورت امیدوارم به زودی مساله با بررسی شرایط و علل مرتفع شود.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02188422495

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,486 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 842 بازدید
3 پاسخ 1,827 بازدید
3 پاسخ 276 بازدید
3 پاسخ 230 بازدید
3 پاسخ 446 بازدید
6 پاسخ 8,032 بازدید
1 پاسخ 185 بازدید
2 پاسخ 300 بازدید
...