مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترس بیمار گونه

116 بازدید
سوال شده مارس 29, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
ویرایش شده مارس 30, 2018
سلام همسر من از رانندگی کردن و خیلی مسائل دیگه میترسه برام واقعا خیلی سخته این شرایط. مثلا نمی تونه بیاد با هم بریم بیرون مثل پارک و... و باید همیشه با خونوادش بریم و اعتماد به نفس پایینی داره.فکر میکنه نمی تونه از عهده انجام کاری بر بیاد .

سلام  فرموده بودید جنسیت مشخص شود ؟

من دختری 29 ساله و شوهرم 35 ساله است و شوهرم دارای این ضعف است . هربار که این مسائل را با او در میان میگذارم اصلا نمیفهمد و درک نمیکند و متوجه نمیشود این روحیات او باعث شده که من از او بیزار شوم واقعا تحمل کردن مردی که انقدر ضعیف و  دست و پا چلفتی است برایم سخت است حتی برای خرید مایحتاج خانه با برادرش باید برود. مانند کودکی است که هر چقدر بگویی کاری را انجام نده و چون مترجه نیست و عقلش نمیر سد و مدام آن کار را انجام می دهد باز همان روند را ادامه می دهد .
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 30, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده می 1, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز ای کاش جنسیت رو مشخص می کردید البته اینکه چه زن چه مرد در فعالیت ها ترس داشته باشند دال بر اعتماد به نفس ضعیف است که مشکلات زیادی را هم ایجاد می کند و قدرت تصمیم گیری را از افراد می گیرد و البته باید دقت داشته باشید که به هر حال در زندگی  ممکنه هر کسی ایراداتی داشته باشد و انعطاف داشتن مساله بسبار حائز اهمیتی است که باید دقت کنید  که حتما داشته باشید هر دو نفر
اگر واقعا این شخصیت و رفتار شما را رنج می دهد   بهتره که با خود ایشون صحبت کنید بهتره ازشون بخواهید که  به رفتارها دقت کنند .
 و اینکه واقعا تلاش کنند استقلال عمل بیشتری داشته باشند البته غیر از شخصیت نوع تربیت خانواده هم در این زمینه اهمیت بسیاری دارد که باید حتما در نظر گرفته شود ..اینکه به هر حال ممکنه خانواده از اینکه همیشه حمایت کنند لذت ببرند و به همین دلیل ایشون هم از این شرایط راضی باشند یعنی یک رابطه دو طرفه و هیچ وقت فکر نکنه باید روند رو تغییر بده به هر حال احتمالات و دلایل بسبار است ولی برای هر فرد بالغی داشتن حدی از استقلال اهمیت دارد .
در هر صورت امیدوارم خوشبخت باشید و زندگی موفقی داشته باشید و با همراهی شما این رفتار اصلاح شود .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,895 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 158 بازدید
سوال شده مارس 30, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط سهیلا ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 145 بازدید
سوال شده اوت 8, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط negin ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 128 بازدید
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده ژوئیه 20, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط آرین
1 پاسخ 186 بازدید
2 پاسخ 93 بازدید
1 پاسخ 339 بازدید
...