مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

قطع رابطه با خانواده شوهر

246 بازدید
سوال شده می 5, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
سلام . من در سال 81 با وجود مخالفت مادرم و پدرم برای ازدواج با همکار سابقم که دوسال از من کوچک تر بود ازدواج کردک . دلیل مخالفت مادرم ، طلاق قبلی همسرم بود . طلاقی که بدلیل ازدواج اجباری که به همسرم وارد شده بود و در دروان عقد طلاق گرفته بود . مادر و پدرم در جلسه خواستگاری نیامدند و مجلس خواستگاری با حضور مرحوم مادربزرگم (مادرپدرم)  انجام شد و بعد از ازدواج به پدرومادرم خبر دادم و با همسرم به دیدن آنها رفتم . آنها بسیار تند برخورد کردند و حتی به همسرم نیزاعلام کردند که کاری میکنیم که در فامیل با کسی نتونی با کسی رابطه ای داشته باشی. اما چون فامیل من رو با همسرم در خیابان دیده بودند مجبور شدند مراسم عقدرا برگزار کنند اما مراسم عروسی را برگزار نکردند و من مجبورشدم با خانمم برم ماه عسل سفر . همسرم خیلی تلاش کرد تا رابطه ما با خانواده همسرم عالی شود حتی چندین بارتدارک شام مفصل دید و خانواده ام رادعوت کردند اما در هردفعه آنها بهانه ای داشتند مادرم برای دو برادرانم دو همسر با مدرک های فوق لیسانس و فوق دیپلم گرفت و هردو برادرم لیسانس دارند و مادرم هردفعه در مهمانی هایی که در خانه خودش برگزار میکند به یک بهانه ای از همسر برادرم که فوق لیسانس دارد جلوی همسرم تعریف میکند و بماند که همسر برادرم در خانه مادرم دست به سیاه و سفید نمی زند و همسرم با اینکه عروس بزرگ خانواده است و از انها بزرگتر است باید به آنها خدمات بدهد و برای مادرم آشپزی کند و یا ظرف ها را بشوید . زمانی که فرزندم بدنیا امد خیلی از بدنیا امدن ان خوشحال نشدند ولیکن بروی خود نیاوردند. موقعی که فرزندم زیر شش ماهه بود به برای رفع زردی به فرزندم آب لیمو ترش داد که همین امر باعث آلرژی آن در سن بالاتر شد یا اینکه در سن هفت سالگی طی سه هفته دعوتی که خانه انها بودیم پلوسبزی باقالی با ماهی دادند با اینکه می دانستند فرزندم ماهی دوست ندارد و فقط پلوباقالی را میخورد که این امر اعث ایجاد بیماری حساسیت به باقالی یا فاویسم شد .

هر زمانی که با همسرم به خانه مادرم میرویم مادرم به هر بهانه ای و صحتی با همسرم مخالفت میکند یا رویش را به سمت تلویزیون می کند که این امور همسرم را می آزرد و باعث شد که همسرم رغبتی به آمدن به خانه مادرم نداشته باشد . حالا هم همسرم پایش را در یک کفش کرده که به خانه مادرم نمی اید و او نیز حق ندارد به خانه ما بیاید . خودت فقط برو . من مانده ام چه کنم . فرزندم که می بیند همسرم شبها از دست مادرم گریه میکند به خانواده مادری ابراز تنفر کرده و علاقه ای به آمدن ندارد . خانواده همسرم از ما خیلی دفتع و کمک کرده اند . شما می گویید چکار کنم ؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 5, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده می 8, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز  ببینید شما باید مدیریت کنید ...به هر حال در شرایط زندگی    
  ممکنه مشکلاتی ایجاد شود به هر حال پدر و مادر شما ظاهرا از ابتدا مشکل داشتند و اصلا تمایلی نداشتند که  شما با هم مرتبط باشید خب شاید طبیعی باشد ..
به هر حال بهتره شما مدیریت کنید .و بدونید که  در شرایز زندگی شما اخلاق پدر و مادرتون رو واقف هستید  ..اون ها باید حتما  بدونند که  به هر حال ازدواج کردید .بچه دارید این کینه و کدورت ها دیگه حالا سازگار نیست ..
به هر حال  شاید اینکه پدر و مادرتون با روانشناس صحبت کنند مفید باشد ..
چون به هر حال در زندگی شما تفاهم است و همسر شما هم حق دارند که گله و ناراحتی داشته باشند به هر حال   ....
شاید هر کسب هم جای ایشون بود ناراحت میشد و بهش بر می خورد اینکه با روانشناسی هماهنگ کنید ..
و جلسه ای مشترک باشد که  بتوانند  ایشون در برابر پدر و مادر شما صحبت کنند و نظراتشون رو بدهند ..و خب این طوری حداقل  راحت تر در برابر مسائل و مشکلات  صحبت کنید
به هر حال این مسائل بتید برطرف شود تا کی قرار است  این مسائل
 پیش بیاد و مشکلاتی پیش بیاد .به هر حال  این مساله هر چه ادامه تر شود مشکلات و مسائل پیش امدش بیشتر میشه پس دقت کافی داشته باشید که در زندگی  شاید پدر و مادد شما هم حق داشته باشند ولی به هر حال ..
ایشون دیگه همسر شما هستند با همه مشکلاتی که ممکنه ایجاد بشه  ... ولی اکنون  بهتره    کاملا منطقی مسائل  رو در نظر بگیرید و این بار به طور درست سعی کنید مرتفع بشه  ...
برای شما سخته که بین دو نفر قرار گرفتید و بهتون حق میدم و امیدوادم خوشبخت باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

44034490

موفق باشید
پاسخ داده شده می 12, 2018 توسط بی نام
چگونه می توان مدیریت نمود ؟ لطفا واضح تر بیان فرمایید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,303 دیدگاه

2,237 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 911 بازدید
6 پاسخ 662 بازدید
سوال شده فوریه 11, 2022 در دوستی یا نامزدی توسط سحر
1 پاسخ 184 بازدید
5 پاسخ 686 بازدید
سوال شده ژوئن 24, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ترانه
1 پاسخ 172 بازدید
1 پاسخ 102 بازدید
سوال شده اوت 18, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط فاطمه
1 پاسخ 271 بازدید
1 پاسخ 64 بازدید
...