مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دیسک کمر بالیز

103 بازدید
سوال شده می 7, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
سلام ببخشید عمل دیسک کمر بالیز چند قیمتش
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 7, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده می 8, 2018 توسط دکتر روانشناس
سلام
دوست عزیز
عمل لیزر در درمان دیسک کمر و گردن قسمت اول:عمل لیزر چیست و چگونه انجام میشود
هر روز بر تعداد بیماری‌هایی که از لیزر درمانی در آن استفاده می‌شود، اضافه می‌شود. کارایی لیزر را می‌توان در دو بخش لیزرهای جراحی و ترمیمی طبقه‌بندی کرد. در جراحی‌های لیزری،

لیزر به عنوان چاقویی بسیار ظریف و حساس استفاده می‌شود. مدت استفاده از نور به جای چاقوی جراحی بیش از چهار دهه است. در این تکنیک میزان خونریزی، آلودگی و عفونت به مراتب کمترو سرعت بهبودی زخم بسیار زیاد است علاوه بر این، جراحی با دقت و سرعت بالاتری صورت می‌گیرد.

لیزر ترمیمی با اثرات ضد درد،ضد التهاب و سرعت‌بخشی در ترمیم ضایعات و زخم‌ها یک درمان کاملا بدون عارضه است و در زیرشاخه‌های پزشکی به طور عمده در زمینه کاهش درد و ترمیم زخم‌ها استفاده می‌شود. استفاده از لیزرهای ترمیمی در برخی موارد می‌تواند از انجام عمل‌های جراحی جلوگیری کند و زمان بهبودی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. کاهش مصرف دارو و عوارض دارویی از دیگر مزایای لیزر درمانیاست.لازم به ذکر است که لیزرهای جراحی و لیزرهای ترمیمی هر کدام کاربرد و جایگاه خود را دارند و امروزه تکنیک‌های مکمل و توام این دو لیزر بیشترین پاسخ درمانی را دارند.

۵% افراد مبتلا به پارگی دیسک کمر شدید که با درمان های بدون جراحی بهبود نیافته اند با جراحی دیسک کمر باز به نتایج موفقیت آمیزی دست پیدا می کنند با این وجود، گروهی از انواع پارگی دیسک واکنش مطلوبی به این نوع عمل جراحی باز دیسک کمر نشان نمی‌دهد، به عبارتی بر اساس پژوهش‌ها و تجارب پزشکان، این عمل برای درمان فتق‌های کوچک دیسک چندان مژثر نیست، بنابراین از راهکارهایدیگر، مانند فیوژن لیزری (الحاق یا خشک کردن ستون فقرات) درون بدنی، استفاده می‌شود که میزان موفقیت مناسبی دارد.

جراحی بسته دیسک کمر با لیزر به صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در طول این عمل، سوزن باریکی به کمک تصاویر اشعه ایکس (فلوروسکوپ) وارد دیسک برجسته می‌شود. فیبر نوری داخل سوزن قرار داده می‌شود و انرژی لیزر منتقل شده از طریق فیبر، بخش بسیار کوچکی از مرکز دیسک را بخار می‌کند. در نتیجه خلاء جزیی ایجاد می‌شود که فتق را از ریشه عصب دور می‌کند و درد را تسکین می‌دهد. تأثیر جراحی لیزری دیسک کمر معمولاً سریع است.

در این روش بیماران پس از قرار گرفتن پانسمان کوچکی روی محل ورود سوزن، از تخت پایین می‌آیند و بلافاصله مرخص می‌شوند تا ۲۴ ساعت در منزل استراحت کنند. سپس بیمار به تدریج می تواند شروع به راه رفتن کند و  میزان پیاده‌روی را تا فاصله بیشتر از یک کیلومتر افزایش دهد. اکثر بیماران ۴ تا ۵ روز بعد از جراحی دیسک کمر بسته ، به سر کار برمی‌گردند.

چون در این عمل فقط از یک سوزن نازک استفاده می‌شود، هیچ برش یا زخمی ایجاد نمی‌گردد و از آنجایی که تنها بخش بسیار کوچکی از دیسک تبخیر می‌شود، باعث ناپایداری ستون فقرات نمی‌شود. جرای لیزری دیسک کمر مزیت های بسیاری بر جراحی باز دیسک کمر دارد چون هیچ آسیبی به عضله‌های کمر و پشت بدن وارد نمی‌کند، هیچ استخوانی برداشته نمی‌شود و یا برش بزرگی بر روی پوست ایجاد نمی‌گردد. به علاوه در این روش اکثر عوارض معمول جراحی باز  بروز نمی‌یابد.

در مواردی پس از جراحی بسته به علت برخی مشکلات فرد نمی تواند به راحتی نشسته یا راه برود، طوری که فرد تصور می کند کاملا ناتوان شده است، که این مورد را می توان با درمانهای دستی برطرف نمود

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

44034490

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,198 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 99 بازدید
سوال شده اوت 19, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط لیندا
1 پاسخ 59 بازدید
...