مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

فرار از اجتماع به دلیل ترس از درگیری و دعوا گرفتن دیگران

2,353 بازدید
سوال شده می 31, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط tavan ممتاز (100 امتیاز)
سلام دوستان
شاید مشکل من عجیب غریب یا خنده دار یا نمیدونم .... باشه ولی خب خیلی آزارم داده و میده و جلوی خیلی پیشرفتهارو برام گرفته.

خیلی از دعوا میترسم. یعنی دعواهای زیادی دیدم و مدتی هم در قهوه خانه ای در محله ای افتضاح کار کردم و اونجا هم اکثرا با افراد شرور و پیگیر دعوا دمخور بودم.

سر یکی دو ماجرای فوق العاده بیخود و بی جهت هم الکی بهم گیر دادن و خلاصه ریختن سرم و الکی الکی کتک مفصلی خوردم.

خب این ماجراها جدید نیست یا مال این چند سال اخیر نیست ولی این ترس توی وجودم مونده، اونقدری که واقعا وقتی داخل خیابون میرم هر لحظه احساس میکنم الان یکی گیر میده. الان یکی میاد درگیر میشه با من. الان به هر نحوی با یه اکیپی دعوا میشه و کلی داستان توی سرم میاد و میره که باعث شده خیلی خیلی سخت بیرون برم یا مسافرت یا ... اگرم برم دائما در حال فکر و صحنه سازی دعوا و درگیری هستم.

حتی این ترس انقدر زیاد شده که میترسم با جنس مخالف هم رابطه برقرار کنم. که نکنه با اون بیرون برم و کسی بیاد درگیر بشه باهام. نکنه کسی به اون نگاه بکنه یا چیزی بگه و من مجبور بشم درگیر بشم باهاش و صدها مدل داستان سرایی و صحنه سازی که همیشه توی سرم میچرخه.

واقعا آزار دهنده شده برام و داره اذیتم میکنه. چند ساله. ممنون میشم کمکم کنید. واقعا چه کاری باید کرد. خواهشن راهنمایی های عمل گرا و قابل اجرا ارائه بدین بهم. مثلا خب میدونم این خیلی بده خیلی بهتر از شما هم میدونم بده ولی خب مشکل اینه نمیدونم چطوری باید درستش کرد.
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 31, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده می 31, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام

دوست عزیز چرا فکر می کنید ممکنه  مساله شما خنده دار باشه به هر حال برای هر فردی ممکنه پیش بیاد و قابل درکه که بسیار ازاردهندس .شما حتما باید حضورا مراجعه داشته باشید و مطمئن باشید که مساله قطعا مرتفع می شود و اصلا جای نگرانی وجود ندارد به هر حال  یک تجربه تلخ مخصوصا در شرایط نامناسب  وقتی شما مقصر نباشید باعث ایجاد اختلال اضطراب پس از سانحه م شود که نوعی اختلال  اضطرابی است و به صورت مدام فرد احساس  ناراحتی می کند و هر نشانه و سرنخی که برای او یاداوری شود او را ازار می دهد ..اینکه  به هر حال در زندگی   هر شراطی که حس کنید ممکنه شما رو در اون موقعیت قرار بده ازارتون بده حق دارید منتهی برای این مساله تکنیک های درمانی وجود دارد منتهی فرد باید زمان بگذارد و بخواهد که انها حل و رفع رجوع شود

یعنی همین ترس از اینکه با جنس مخالف صحبنت کنید و مشکلی پیش  بیاید باید شما  کاملا  تجربه مساله قبلی را حل کنید ..یعنی اینکه دوباره در ذهنتون بازسازی بشه که اتفاق تحت چه شرایطی افتاده البته مدت زمانی که  فرد به این مساله دچار است اهمیت ویزه ای دارد که شاید شما اصلا در نظر نگیرید

به هر حال باید  بدونید که مساله غیر قابل رفعی نیست ولی بسته به همکاری خود شما دارد و اینکه بخواهید مساله حل شود یا خیر و تداوم جلسات روانشناختی و اگر روانشناس تشخیص دهد درجه اضطراب بالاست و منج به علائم بدنی شدیدی شده  ارجاع به روانپزشک هم می تواند کارساز باشد

موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

44034490

موفق باشید
پاسخ داده شده نوامبر 4, 2022 توسط افشین
نه اصلا خنده دار نیست
خیلیم مشکل بزرگی هست که اصلا بهش رسیدگی نمیشه، نادیده گرفته میشه
این مشکل میتونه زندگی رو مختل کنه و همچنین یه درد آزار دهنده ای توی سینه آدم ایجاد میکنه و باعث میشه تند تند آب دهنو قورت بدی
منم تجربش کردم سالها
ولی غلبه کردم اگر دوست داشتی از طریق ایمیل آگاهم کن تا راهاشو بگم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,812 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,530 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 449 بازدید
سوال شده نوامبر 8, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Aref
3 پاسخ 131 بازدید
2 پاسخ 177 بازدید
2 پاسخ 995 بازدید
1 پاسخ 791 بازدید
1 پاسخ 225 بازدید
0 پاسخ 129 بازدید
سوال شده می 26, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
2 پاسخ 397 بازدید
1 پاسخ 798 بازدید
سوال شده دسامبر 5, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط محمد
1 پاسخ 2,354 بازدید
سوال شده نوامبر 14, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...