مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کسی درکم نمیکنه خیلی تنهام

741 بازدید
سوال شده ژوئیه 4, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط زهرا
نمایش از نو ژوئیه 4, 2018
سلام
مامانم جوری باهام رفتارمیکنه که انگار بچم یا هیچی نمیفهمم.کلا یه جوری رفتار میکنه که انگار من یه بچه کوچولوام که فقط باید بهم غذا بده یا مریض نباشم.وقتی هم ناراحتیمو میبینه بازم مثل یه بچه که مثلا اسباب بازیشو ازش گرفتن بام رفتارمیکنه و اصلا درکم نمیکنه.من همیشه هم تنهام.خواهر وبرادرم ندارم به خاطر همین هرجاهم میخوام برم باید با مامانم برم که همیشه هم مخالفت میکنه.یه بیرون رفتن ساده که بش بگم یه جوری بش سخت میاد که وقتی رفتارشو میبینم از درخواستم پشیمون میشم.باور کنین اگه خودم جایی نرم یا ازش اصللا نخوام که جایی بریم هیچ وقت مامانم نمیگه و درحدی میشه که چند ماه از خونه بیرون نرفتم. ولی دربرابر بقیه اصلا این طوری نیست.کلا ناراحت نشدن بقیه ازمن براش خیلی مهم تره.نمیگم دوسم نداره ولی رفتاراش داغونم کرده.
فکر کنید همیشه نادیده گرفته بشید و طوری باهاتون رفتار کنن که هیچی نمیفهمید،کاری رو نمیتونید خوب انجام بدید.چه حالی پیدامیکنید؟
در حدی که واقعا توی جامعه اصلا اعتماد به نفس ندارم
کلا توی محیطای بیرون و جاهایی که بقیه باشن به سرعت دچار اضطراب میشم ودستام میلرزه.(لرزش دست توی جمع مثلا دانشگاه ،مهمونی مخصوصا وقتی بخوام کاری رو با دستام انجام بدم یه مشکل بزرگ شده برام) خیلیم احساس افسردگی دارم.
چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟
راستی 21 سالمه.
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 5, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده ژوئیه 6, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام دوست عزیز
ببینید شما دیکه نوجوان نیستید و 21 سالتونه و اگر این مباحثی وه می فرماییر واقعا در رابطه با  خانوادتون برقرار باشه  طبیعتا شرایط بسیار سختی است که تحملش هم مشکله و سخته برای یک فرد که بتواند  این شرایط را بمذیرید چون خودتون متوجه هستید که در زندگی   اعتماد به نفس گرفته شو اجازه داشتن فعالیت های مختلف را نداشته باشید حس کنید برای دیگران مهم نیستید مخصوصا که شما تنها هستید و خواهر و برادری هم ندارید ببینید این خودشما هستید که می توانید با مراجعه کردن کمک کنید که مشکل و مساله شما حل شود
  به هر حال  باید از یک جایی بخواهید که شرایطتون تغییر که و طبیعتا وقتی بخواهید می توانید اقدام کنید و اصلا کار سختی نیست ..
منتهی دیگران باید متوجه شوند که شما فرد قبل نیستید برای خودتون هدف و برنانه دارید به راحتی حرفتون رو می زنید خیلی خوبه که متوجه شدید مشکلی وجود دارد پس برای گرفتن راهکارها باید حضورا مراجعه داشته باشید ..خود شما باید بخواهید که شرایط تغییر کند و الا اتفاقی نمی افتد ..
برای هر فردی دوره های افزایش اعتماد به نفس و کسب مهارت اجتماعی با دیگری متفاوت است ..
شما هم باید بتوانید با درمانگر خود همراهی داشته باشید تکالیف رو انجام بدید و اجازه ندید که  مشکلات زیاد شوند ..که نتونید حلشون کنید
در هر صورت امیدوارم موفق و خوشبخت باشید در اینده و به زودی مشکلاتون حل شود .و جای تگرانی هم وجود ندارد مهم خواست برای تغییر است .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

982122354783

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,481 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 122 بازدید
سوال شده اکتبر 7, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Tanha ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 136 بازدید
1 پاسخ 106 بازدید
2 پاسخ 86 بازدید
8 پاسخ 154 بازدید
1 پاسخ 569 بازدید
سوال شده اکتبر 18, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 160 بازدید
سوال شده اکتبر 11, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مهیا
6 پاسخ 4,419 بازدید
...