مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

نق زدن و لوس بودن زیاد پسر 2 ساله.

159 بازدید
سوال شده ژوئیه 15, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام.

یه پسر 2 ساله دارم. تا حدودا 2 ماه پیش از همه لحاظ عالی بود. ولی چند وقته که رفتارش بد شده یعنی برای کوچکترین موضوع شروع به جیغ زدن و گریه کردن میکنه و به این راحتی هم آروم نمیشه و مدام در حال گریه کردن و بهونه الکی آوردنه. در ضمن چند وقته که خیلی ترسو شده و پیش هیج کس (منظورم آشناست مثل عمو و عمه و خاله و...) نمیره و در ارتباط برقرار کردن با دیگران خیلی ضعیف شده .

یکی از دلایل این مشکلات به نظر خودم پدر و مادر خانمم هستن. چون هر روز میره اونجا و اونا هم خیلی لیلی به لالای نوه هاشون میزارن(دقیقا پسر داییش هم همین رفتار رو داره).

میخاستم ببینم باید چکار کنم؟ چون خیلی رفتارش رو اعصابه.

ممنون
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 15, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده ژوئیه 15, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیر
ببینید اولا که در سن دو سالگی در روانشناسی ما بحث دو ساله های سخت رو داریم که خب به خاطر نوع شرایطی است که بچه های دو ساله دارند .به لحاظ روانشناختی .وقتی بچه ها به سن دو سالگی می رسند مدام می خواهند عنوان کنند که کاری رو خودشون انجام می دهند و دوست ندارند که دیگران در کارهاشون دخالتی داشته باشند که باید به این نکته توجه داشته باشید ..ضمن اینکه در نظر داشته باشید که به هر حال  نوع برخورد خانواده ها هم طبق گفته * خودتون اهمیت داره یعنی گاهی دخالت های تربیتی هر چند از سر دلسوزی مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کند ..
به هر حال باید توجه داشته باشید که قرار نیست فرزندمون با دیگران هیچ ارتباطی نداشته باشد به هر حال ارتباط فرزندان بسیار گسترده است و اتفافا کمک می کند به اینوه روابط اجتماعی خوبی داشته باشند ولی باید در نظر داشته باشید که  اگر می خواهید روش تربیتی به فرزندتون بیاموزید باید بتوانید با شیوه های دوستانه این را داشته باشید که البته متظور باج دادن و لوس کردن نیست ..
باید بتوانید طوری برخورد کنید که فرزند شما متوجه باشد که باید درست رفتار کند منتهی وقتی بدون دلیل جیغ می زند یا چیزی می خواهد اصلا توجهی نکنید هر چند است
یعنی با او بحث نکنید و یا دعوا نکنید ولی توجهی هم نداشته باشید و خود عدم توجه بهترین شرایط است ..البته خود شما هم باید به دیگران این مساله را بگویید که بیرون از خانه هم رفتار اونها باعث نشه در پاسخ گریه و داد و بیداد به خواسته هاش برسه چون باعث میشه در منزل هم بخواهد همون شرایط تداوم داشته باشد
امیدوارم  موفق باشید و اگر رفتارها شدت پیدا کرد حتما با روانشناس کودک صحبتی داشته باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

982122354783

موفق باشید
دارای دیدگاه ژوئیه 17, 2018 توسط بی نام
ممنون از جواب شما
فقط یه مشکل دیگه که هست اینه که فرزند من نسبت به چند ماه قبل خیلی خجالتی شده و با هیچ کس از اطرفیان مثل عمو و عمه و ... ارتباط برقرار نمیکنه و پیش کسی نمیره و در برابر بچه های همسن خودش نمیتونه از خودش دفاع کنه
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,812 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,593 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 186 بازدید
0 پاسخ 59 بازدید
سوال شده نوامبر 12, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مادر کارمند
1 پاسخ 157 بازدید
1 پاسخ 98 بازدید
سوال شده سپتامبر 11, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط هانیه
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده می 19, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 103 بازدید
سوال شده مارس 18, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 525 بازدید
3 پاسخ 1,218 بازدید
سوال شده اوت 14, 2021 در مشاوره مذهبی توسط ارمین
1 پاسخ 191 بازدید
سوال شده فوریه 24, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مائده
...