مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بی توجهی والدین

185 بازدید
سوال شده ژوئیه 30, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Shaylan ممتاز (100 امتیاز)
سلام من دختری 14 ساله هستم که تقریبا 2 سالی میشه با 4 نفر از همکلاسی هام دوستیه نزدیکی داشتم و خیلی به هم وابسته بودیمو هستیم. یه سری اتفاقات تو دوران مدرسه افتاده بود که باعث شد دوستام جلوی مامانو بابام بد دیده شن.الان که بیشتر از یه ماهه مدرسه تموم شده و مامانو بابام منو کلا از دوستام جدا کردن بردنم مدرسه * دیگه هر روز و شب گریه میکنم همش بهم فشار میارن درس بخون درس بخون اما اصلا حس و حال هیچی رو ندارم دوستم به خاطره این جدایی ناراحتی قلبی شدید گرفته همه * این چیزا رو به مامانم گفتمو خواستم باهاش همدردی کنم.در واقع نامه نوشتم چون هیچ صمیمیتی با خونوادم ندارمو باهاشون راحت نیستم  اما مامانم اصلا اهمیت نداد حتی وقتی بهش گفتم وقتی تو مدرسه تنهاییم به اوج رسید خودمو میکشم اصلا شوخی هم ندارم بیخیال بود. از طرفی هم به خاطره چند تا اشتباه اومد با کمربند کتکم زد حتی خواست اول لباسمو هم در بیاره اما نذاشتم بابام میگفت شناسنامتو اتیش میزنمو زندونیت میکنمو از این حرفا حتی مامانم یه شب بهم گفت دوس دارم سرتو اینقد بکوبم دیوار تا بمیری همه این زخم زبونا و اسیبای جنسی به خاطره یه سری اشتباهاتی هسته که تو هم سن و سالای من زیاد پیش میاد.دیگه دوستامم ازم گرفتن خودشونم اصلا بهم اهمیت نمیدن خیلی دوس دارم بمیرم راحت شم از این تنهاییو محدودیت.ممنون میشم اگه کمکم کنین
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 4, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اوت 4, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
ببینید رفتارهای والدین شما با این شدتی که شما می فرمایید خب مساله مهمی است منتهی اینکه چطور چنین شرایطی ایجاد می شود  مهم است قابل درکه که اگر چنین شرایطی وجود داشته باشد شرایط برای شما سخت خواهد شد منتهی با همه این اوصاف یک نکته مهم این است که بدانید که  وقتی  شما خطایی انجام نداده باشید  که  امکان ندارد مشکلی ایجاد شود ..
و تا این حد ب خورد خانواده بد باشد حالا ممکنه خانواده شما سنتی باشد و به خاطر این سنتی بودن مشکلات زیادی ایجاد می شود که حق ازادی ساده هم ندارید
ولی این طور که مطرح می شود یک نکته مهم   وجود دارد که  اگر خطایی بوده تا چه حد بوده و تا چه حد مشکل ایجاد کرده که شما را ازار داده است ..
به هر حال بهتره خودتون به روانشناس مراجعه کنید و اگر نیاز باشد حتما از خانواده شما هم  خواهند خواست وه مراجعه داشته باشید ..
به هر حال اینها مسائل بسیار مهمی هستند که شما باید دقت داشته باشید .
گاهی ب ای برخی خانواده ها با چهارچوب عقایدی که دارند کوچکترین مساله هم غیر قابل بررسی است .
به هر حال امیدوارم با مراجعه مساله حل و مدیریت شود

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,452 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 387 بازدید
2 پاسخ 1,515 بازدید
1 پاسخ 497 بازدید
2 پاسخ 324 بازدید
سوال شده ژان 25, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط مرد خانه
2 پاسخ 214 بازدید
1 پاسخ 135 بازدید
2 پاسخ 334 بازدید
...