مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بحث با خانوادم ....

133 بازدید
سوال شده اوت 1, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط ندا
سلام من دختریم۱۶ساله با یه پسر دوستم مادرمم در جریانه
یه رابطه هدفمند داریم و قرارمون تا سه سال آینده هست
ولی مشکل اصلی اینه من طی این سه سال چطور تو خونه زنده بمونم!کااااملاااا محدود فقط میتونم مسیر مدرسمو تنهایی برم بیام.کلا به چیزی جز کِرم نمیتونم دست بزنم بقیه لوازم آرایشیا رو ریخته دور!!!یه مدت ابرومو تمیز میکردم الان نمیزاره..وقتی من خوابم با داداشم پشت سرم حرف میزنن!ینی اوضاع من انقدر داغونه بهم تجاوز میشد کمتر عذاب داشتم!هیچچچ محبتی نمیکنن هیچی فقط خرج میکنن مدرسه انتفاهی میفرستن بهترین لباسا و ..و حالا همین اقایی که باهاش دوستم باور کنید هیچی نداره و با وام ازدواج شاید بشه ازدواج کنه باهام..چون واقعا تحصیل کررده هستن و خانوادشون فوق العاده با محبت و با فرهنگن من قبولشون کردم چوت ب ارامش مطلق نیاز دارم.مشکل اینه خودم عصابم تو خونه بهم میریزنه از دست کارای مادرم و اینکه منو تهدید به زدن میکنه البته جدیدا دو بار منو بد زده..حق اون اقا نیست بی حوصلگی و بی عصابیمو تحمل کنه..من چیکار کنم تحملم زیاد بشه..
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 4, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اوت 4, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
ببینید براساس صحبت های شما اولین اشتباه دقیقا اینه که شما طوری رفتار کنید که بخواهید  صرفا براساس اینکه شرایط زندگی و خانواده شما نلموس نیست به ازدواج تن بدهید درسته ایشون فرد مناسبی هستند و خانواده شما هم در جریان قرار دارند  منتهی یک نکته بسیار مهم این است که بدانید  که به هر صورت  در شرایطی که شما می فرمایید  خانواده رفتارهایی دارند که این رفتارهاظاهرا باعث شده که نتوانید به درستی تصمیم گیری کنید .
یعنی با این رفتارها شما  به سمتی پیش بروید که ایندهو شرایط اینده را  نتوانید بسنجید
خب همین مشکل ایجاد  خواهد کرد. خانواده شما اگر صرفا هزینه می کنند و برای شما و هیچ چیز دیگری را در نظر نمی گیرند این شما هستید که به درستی شرایط و موارد را در نظر بگیرید از روانشناس کمک بگیرید ضمن اینوه بخواهید از روانشناس که حتما  خانواده شما را هم ببیند .
سن شما به اندازه کافی حساس هست و سن تصمیم گیری احساسی محصوب می شود حالا اگر شرایط هم به نحوی پیش برود . که  واقعا شما شرایط این اقا را بپذیرید  ه دیگر مساله ای نیست و امیدوارم موفق باشید
ولی  اینکه ازدواج و دوست شدن به خاطر کمبود خلاها کاملا مشکل ساز می شود که باید دقت داشته باشید و این نکته بسیار حائز اهمیتی است
به هر حال امیدوارم خوشبخت و موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,635 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 183 بازدید
1 پاسخ 89 بازدید
سوال شده مارس 4, 2022 در زوج درمانی توسط بی نام
1 پاسخ 139 بازدید
1 پاسخ 72 بازدید
سوال شده اکتبر 15, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط حلما
6 پاسخ 867 بازدید
سوال شده ژوئیه 18, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط زیبا
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده ژوئن 8, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Leilataheri82 ممتاز (140 امتیاز)
...