مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

به توانایی هام شک دارم

148 بازدید
سوال شده اوت 3, 2018 در مشاوره تحصیلی توسط یلدا
سلام میشه گفت من به تمامیه توانایی هام شک دارم و حس میکنم بقیه از من بهترن هستند بااینکه توی مدرسه همیشه شاگرد دوم میشدم حالا که دارم میرم تیزهوشان حس ترس دارم و فکر میکنم بین اونا عقب می مونم.رشتمو تجربی برداشتم و به شدت از کنکور هراس دارم چون میگن بعضیا حتی قبول نمیشن..بعضیا سه سال هم کنکور میدن..اینا از اطرافیانم نشعت میگیره مثل فامیلامون که به جای تبریک میگن سخته هاا!از وقتی انتخاب رشته کردم توی شک هستم میگم کاش انسانی میرفتم.الکی و بی مورد ..اصلا من به درسهای تجربی علاقه دارم!ولی چون خب مشخصه رقابت کمتری توی انسانی هست دودل شدم..من چیکار کنم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 3, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اوت 4, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
ببینید ریشه بسیاری از مسائل همان بحث اولیه خود شماست که می فرمایید فکر می کنید همه از شما بهتر هستند و خب این به خاطر نوع تربیت و رفتارهای دوران کودکی است که منجر می شود افراد تمایلاتی پیدا کنند که  هر موقع هم موفق می شوند به عوامل بیرونی نسبت می دهند و مدام فکر می کنند که ممکنه در هر برنامه ای شکست را تجربه کنند .و خب این تجربه ها مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد خواهدکرد ..
بهتره حتما به روانشناس مراجعه کنید ضمن اموختن تکنیک ها افزایش اعتماد به نفس و تغییرات اسنادی این مساله را هم توجه کنید که به هر حال  اسناد های شما در مورد علل عوامل به عوامل بیرونی و ناپایدار است ..
به هر حال اینکه چون دیگران می گویند که رشته تجربی سخت است و یا افراد در ان رشته موفق نمی شوند شما هم بخواهید بر همان اساس تصمیم بگیرید خب دیگر هیچ فردی به این رشته نخواهد رفت ..
چون این مساله بسیار حائز اهمیتی است که بدانید که  اگر دیگران هم صحبتی داشته باشند شما باید اعتماد به نفستون رو حفظ کنید ..
و این نکته بسیار حائز اهمیتی است که باید در نظر داشته باشید ..
که با مراجعه و اموختن تکنیک ها تلاش کنید که مساله حل شود ..امیدوارم به زودی مساله شما حل شود

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,492 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 250 بازدید
سوال شده مارس 30, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
1 پاسخ 273 بازدید
سوال شده فوریه 2, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط سحر
1 پاسخ 224 بازدید
1 پاسخ 276 بازدید
4 پاسخ 188 بازدید
1 پاسخ 294 بازدید
1 پاسخ 97 بازدید
...