مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

در ارتباط با نوزاد 7 ماهه

221 بازدید
سوال شده سپتامبر 3, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط سارا
با سلام.
1_پسر 7 ماهه ای دارم که از ابتدا زمانی که ادرار داشت گریه میکرد و به محض باز کردن پوشک ادرار میکرد گویا میخواهد مرا از داشتن درار مطلع کند. آیا این امر طبیعی است؟
2_ سوال دوم اینه که بنده هر زمان که کودکم ادرار میکند بنا به گفته مادرم سر آلت پسرم را میشویم و آیا این لمس کردن برای او بد نیست؟
3_ چه کنیم که کودکمان به گوشی و تبلت و ... مثل خیلی کودکان گرفتار نشود؟
4_ کودک من غذا نمیخورد و من چندین بار مجبور شدم به زور با سرنگ سرلاک و یا سوپ و یا فرنی را به او بخورانم. آیا در شخصیت آینده تو تاثیر بدی گذاشتم؟
5_ ماه گذشته که پسرم به اسهال دچار شده بود در بیمارستان چند نفر بالای سرش در اتاقی که حتی اجازه ندادند من وارد شوم از او در شرایط ترس و نگرانی نوزادم و گریه شدید او از او خون گرفتند و بعد از آن از هر لباس سفید وحشت دارد و من هرگز آن گروه آموزشی در بیمارستان را نخواهم بخشید آیا در آینده کودکم و به شخصیتش لطمه وارد شده است?
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 4, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده سپتامبر 11, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
ببینید سوالات که شما متعدد است و پاسخ تفصیلی ان قطعا با مراجعه مستقیم داده خواهد شد.در مورد سوال اول  اینکه اگر جه الگوی فرزند شما به صورتی است که در موقع ادرار  کردن   گریه می کرده ولی دقیقا رفتار شما هم باعث شده که این مساله تداوم داشته باشد و مشکلات بسیاری را پیدا کند.
و خب تبدیل به عادت شده چون اگر در برابر رفتار فرزندتون مقاومت نداشته باشید ناخوداگاه مشکلات گسترده می شود و شرایط بدتر می شود ..
پس مسئول عادت ها دقیقا خود ما هستیم نه فرد دیگری این را به خاطر داشته باشید ..
در مورد مساله لمس الت باید توجه داشته باشید به هر حال اگر از حالا منشا لذت برای فرزندتون فراهم کنید به مشکل بر می خوره و شرایط مشکل ساز خواهد شد پس به هیچ وجه  وارد چنین فضایی نشوید تا می توانید .یعنی حتی اگر با پارچه ای او را تمیز می کنید با سیتکش تماس مستقیم دست نباشد بهتر است .
در مورد مساله تغذیه هیچ وقت تلاش نکنید به زور غذا بدهید حتی در مورد بچه های بد غذا بهتره  حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید له جای اینکه به زور به بجه غذا بدهید چون باعث می شود کودک شما حس بدی پیدا کند و دچار مشکل شود .و خب این حودش مساله ساز است حتی اگر فرزند شما کم غذا بخورد ولی با میل بسیار در زمینه رشدی موثر تر است تا اینکه به او به زور بخواهید غذا بدهید .
مساله دیگری که مطرح کردید فوبی است که ممکنه در بچه ها و افراد بزرگسال زیاد شکل بگیرید و انفاق بیفند باید توجه داشته باشید که  به هر حال  باید حتما مراجعه داشته باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,516 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 58 بازدید
1 پاسخ 555 بازدید
1 پاسخ 211 بازدید
2 پاسخ 395 بازدید
1 پاسخ 359 بازدید
2 پاسخ 173 بازدید
...