مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دخالتهای اطرافیان در زندگی ما

111 بازدید
سوال شده سپتامبر 21, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط راحیل
سلام حدودا 5ساله ازدواج کردم و یک دختر 2ساله دارم خیلی خانواده ها دخالت می کنند. خیلی مدیریت کردم که این دخالتها توی روند زندگیمون اثر نذاره و من و همسر زندگی خودمون رو داشته باشیم. خانواده * خودم رو کنترل می کردم و حرفی هم می زدن از همسرم حمایت می کردم. من و همسرم در دانشگاه آشنا شدیم و بعد از یکسال و خرده ای خانواده شوهرم قبول کردن ازدواج کنیم. اختلافات فرهنگی زیادی دو خانواده داشتن همسرم ایلامی هست و ما تهرانی. خیلی مسائل پیش آمده اما من و همسرم چون هم فکر بودیم و مسائل رو پشت سر می گذاشتیم.

اما در این یک سال گذشته فشارها ب مراتب بیشتر شده . سکوت من و همسرم در برخی مسائل و احترام گذاشتن به خانواده ها باعث شده است که آنها از این سکوتها و بی توجه های ما برداشت غلط کنن که باید دامنه دخالتهایشان رو گسترش دهند و دائم ما رو با چالش بکشانند. مشکلات اقتصادی و معیشتی خودمان هم باعث تشدید این بحرانها شده به طوری که الان دیگر سکان زندگیمان در دست خودمان نیست.

خانواده خودم بیشتر در زمینه های اقتصادی و مشکلات معیشتی دخالت می کنند و با حرفهایشان بی کفایتی همسرم را اثبات می کنند و خانواده همسرم ریشه زندگیمان رو هدف قرار داده اند و کلا می خواهند زندگیمان نباشد همه * اقوام همسرم خیلی از من خوششان نمی آید این را بارها بیان کردن و دائم در پی ایراد گیری از من هستن و توقع دارن باز سر کار بروم تا مشکل اقتصادیمان حل بشود یا از پدرم کمک بگیرم بنده هم به خاطره شیرخواری کودکم و مشکلات جسمانی دوس ندارم سرکار بروم 4 سال رفته ام اما دیگر خسته شدم و دوس ندارم دخترم در مهد بزرگ شود. از طرفی دوس ندارم پدرم کمک کند به علت اینکه بی کفایتی همسرم اثبات می شود.

اما اقوام شوهرم حتی نمی گذارند همسرم در چالش مالی به سختی بیفتد با اینکه من هم در فشار کنار او هستم. در واقعا اقوام شوهرم بارها و بارها در کوچکترین مسائل تا بزرگترین مسائل ما دخالت و نیش و کنایه های سختی به ما زده اند باعث شده اند که ما خود خوری بکنیم و از درون متلاشی بشویم . بیشتر مواقع چون سکوت کرده ایم در خوابهای آشفته با آنها درگیر می شویم .

چند وقتی هم هست که به یکی از شهری نزدیک اقوام شوهرم مهاجرت کرده ایم زندگیمان بدتر هم شده است با وعده و وعیدها آنها از تهران مهاجرت کرده به اینجا آمدیم البته 300کیلو متری با خانواده همسرم فاصله داریم . ما مرکز استان ایلام هستیم و آنها در شهرستان های استان ایلام . آمدیم تا زندگیمان بهتر شود از فشار تهران رها شویم و وعده حمایت اینها محقق شود اما متاسفانه با تهمتهایی مواجه شدم که به بنده روا داشتن و رفتارهایی که انجام که موجب شناخت بیشتر ما از آنها شد. و الان هم ادامه دار هست با اقوامی که در این شهر دارند ما را در فشار می گذارند که ما برویم در شهر آنها زندگی کنیم در این روند بارها شوهرم را هم مسیر خود کرده اند و باعث مشاجرت فراوانی میان ما شده اند تا جایی همسایگان هم متوجه این درگیری شده اند.

الان با گذشته چند هفته خیلی برایم سخت است تحمل این شهر و آدمهایش و دخالت هایشان. الان نسبتا مشاجرتم با همسرم کم شده و همسرم هم از قبل گفته بود که من از سال81 این شهر رفته ام بخاطر همین مشکلات و شناخت کافی از اقوام خودم هم نداشتم که اینقدر تغییر کرده اند که تا فرمانبرداری نکنیم در این قوم جایی نداریم.

در این چند هفته به هیچ یک از تماسهای خانواده شوهرم جواب نمی دهیم حتی حکمی فرستادند تا رابطیمان بهتر شود و خانواده شوهرم رفت و آمد کنند من که گفتم ایشان که به محل کار همسرم می رود تا من را از چشم همسرم بیندازد تشریف ببرد و همسرم را آنجا ملاقات کند چون هیچ وقت من را به چشم عروس ندیده اند.

همسرم هم قبول نکرد تا روابط با خانواده اش داشته باشد . در واقع الان قطع رابط کردیم و هیچ کس از طایف همسرم اینجا به خانه ما نمی آید .

البته چند نفری حرف بیار هستند که ما گفتیم کاری نداریم

الان با این شرایط دیگر دوست ندارم در این شهر بمانیم از طرفی هم هزینه کردیم جابجا شدیم و الان هم وضعیت اقتصادیمان اینجا هم خوب نیست.فروش چندانی ندارد. از طرفی برگشت به تهران خوب هست چون شاید شوهرم جایی سرکار برود یا پیشه پدرم و برادرم کار کند. اما باز یکسری مسائل دیگر پیش می آید که میترسم باعث شود شوهرم با آنها مشاجره کند چون بالاخره همسرم تحصیل کرده است و شغل آزاد و کارگری آنها در شآن او نیست و علاقه ای هم ندارد اما الان راضی شده با این شرایط ایلام هر کاری در تهران بکند تا اینجا نباشیم چون حوصله دخالتها و حرفها را اینجا ندارد واقعا نمیدانیم چه کار کنیم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 22, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده سپتامبر 23, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست گرامی .ممنون از توضیحات مبسوط شما .به هر حال همان طور که خودتون شرایط رو توضیح دادید واضحل نقش خانوادع ها در دخالت ها و ایجاد مشکلات نقش بسیار بارزی است  .و خب مشکلات زیادی هم در این مدت برای هر دوی شما ایجاد شده است .منتهی همیشه دخالت خانواده ها وجود دارد مخصوصا برای شما که از دو شهر و دو فرهنگ متفاوت هستید و خانواده همسرتون قبول نداشتند این ازدواج رو و طبیعتا مخالفت می کردند که طببعی است که شرایط در این حالت بسیار سخت می شود و حتی غیر قابل تحمل و خب طبیعی است که در این شرایز مهمترین کنتع توافق و تفاهم شما دو نفر و مدیریت زندگی است اگر واقعا به هم علاقه مند هستید
نباید اجازه بدهید که دخالت ها بنیان زندگی شما را با مشکل و مساله مواجه کند .و شرایط سختی را ایچاد کند .
این شما هستید که باید بدانید که وقتی این همه مساله که طبیعتا می فرمایید پیش می اید .خب رفتن شما نزدیک انها چه مشکلی را حل خواهد کرد جز اینکه درگیری ها بیشتر می شود .
و خب این درگیری ها هم طبیعتا شرایط را برای شما سخت خواهد کرد  .پس اگر واقعا همسر خودتون هم توافق دارند مراحعه کنید به تهران  و خب به هر حال درسته تحصیل کرده هستند ولی جاره ای وجود ندارد جز اینکه فعلا شرایط کاری داشته باشند تا شرایط رو به راه شود و روند بهبودی بهتر شود .
این نکته  بسیار مهمی است که شما باید در نظر بگیرید .
اینکه با خانواده همسرتون هم د ارتباط نباشید اصلا درست نیست چرا که خودش منشا ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد و شرایط را بسیار سخت خواهد کرد .
نمی توان گفت که  فقط برای خودتان زندگی کنید که  به هر حال باید حنایت و توجه خانواده ها را داشت البته که اجازه نداد دخالت کنند  اگر حرفی زدند که جنبه دخالت دارد خب قرار نیست شما در زندگی به ان توحه داشته باشید .
بنابراین بهتره همه موارد را به درستی در نظر بگیرید که دچار اشتباه نشوید .
امیدوارم موفق باشید و خوشبخت
بهتره مسائل رو کمی راحت تر بگیرید و هر جای زندگی کنید که خودتون ارامش بیشتری دارید نه به خاطر صحبت های دیگران .زندگی کنید
موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,215 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 236 بازدید
1 پاسخ 199 بازدید
سوال شده دسامبر 17, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 966 بازدید
2 پاسخ 160 بازدید
3 پاسخ 190 بازدید
1 پاسخ 125 بازدید
2 پاسخ 318 بازدید
سوال شده دسامبر 26, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط یاسمین ممتاز (140 امتیاز)
0 پاسخ 107 بازدید
سوال شده اوت 5, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط شمیم انصاری
...