مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

این فکر عصبیم میکنه

83 بازدید
سوال شده اکتبر 2, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام. خسته نباشید. من دختری 25 ساله هستم. برادر بزرگتری دارم که رابطمون اصلا با هم خوب نیست به هیچ وجه. طوری که من حتی حاضر نیستم تو عروسیش شرکت کنم. فعلا که ازدواج نکردیم ولی نگرانی من اینه ک اون زودتر از من ازدواج کنه. نمیدونم چرا. لطفا راهنمایی کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 2, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اکتبر 14, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
ببینید یک مساله شما مساله ارتباطیه طبیعتا و یکی نگرانی در مورد این مساله که نکنه اتفاق خاصی بیفته و ایشون ازدواج کنند هر دو نگرانی و مساله قابل بررسیه در مورد اینکه با هم خوب نیستید باید دید روابط خانواده چگونه بوده و در خانواده چه شرایطی وجود داشته که طبیعتا اون شرایط تاثیر گذار بوده و باعث شده که  شما دو نفر رابطه خواهر و برادری و حتی حمایتگری نداشته باشید .یعنی عملا جدایی و دوری از یکدیگر وجود داشته است .
باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که  با همه این شرایط به هر حال  
نگرانی ایجاد می شود که اگر ایشون زودتر ازدواج کنه چه شرایط و مشکلاتی ایجاد میشه و چه تاثیرات بر زندگی شما خواهد گذاشت .
اینکه ایشون ازدواج کنه و چون شما مجرد هستید رابطه ای با همسر ایشون را چگونه ارزیابی می کنید اینکه دیگران چه دیدگاه و نظری در مورد شما دارند با توجه که ایشون ازدواج کنه و شما بمونید و خب مسائل بسیار گسترده است که باید به دقت بررسی و ارزیابی شود .
به هر صورت بهتره موارد اینچنینی  جز دغدغه های فکری افراد می شود که خب در مورد شما هم می تواند **** باشد و باید پیگیر ان باشید .گاهی برخی افکار در ذهن گسترش پیدا می کند و شرایطی ایجاد می شود که جز دغدغه های اصلی شما می شود و مدام درگیری هایی را ایجاد می کند که باید بررسی شود منشا اصلی نگرانی چیست و تلاش برای اینکه به این افکار بها ندهید چرا که بها دادن باعث ایجاد زنجیره ای از افکا می شود که خود به خود تاثیر منفی بر زندگی شما خواهد گذاشت .
و خب کینه ها و کدورت ها بیشتر می شود قطعا این حالتی که ایجاد شده دلایلی دارد که باید ارزیابی شود و بررسی که دقیقا چیست و چه شرایطی باعث این موارد شده است .
پس بهتر است همه نکات را مد نظر قرار دهید .و حتما مراجعه داشته باشید و در نظر بگیرید که به هر صورت ممکن است مشکلات و درگیری هایی ایجاد شود که شما توجه نداشته باشید اکنون و به همین سادگی بعدا تاثیرات منفی بر زندگیتون داشته باشه نقش پور و مادر شما در بهبود شرایط و اوضاع بسیار نقش مهم و تعینن کننده ای خواهد بود
موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,366 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 65 بازدید
1 پاسخ 67 بازدید
2 پاسخ 255 بازدید
2 پاسخ 213 بازدید
2 پاسخ 358 بازدید
...