مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

شکاکی به هر چیز و وسواس فکری بیش از حد

404 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
با سلام

بنده مدتی میشه دچار وسواس و شکاکی شده ام به همه چیز شک دارم به تازه گی به همسرم شک کرده ام ولی می دونم از هر لحاظ تمیزه بعضی مواقع آرام هستم ولی بعضی مواقع دچار شک بیخود میشم و اعصابم میریزه به هم بایستی چکار کنم تا این مشکل حل بشه لطفا راهنمایی کنید .

با تشکر
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 17, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اکتبر 22, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام

دوست عزیز با این شرایطی که وجود داره حتما باید حضوری مراجعه داشته باشید به هر حال خود اختلال وسواس در طی درازمدت در برابر درمان مقاوم می شود و شرایط سختی را برای فرد ایجاد می کند که باید در نظر داشته باشید .به هر صورت   پیگیری کردن مساله و داشتن شناخت درست خودش نکته حائز اهمیتی است که باید توجه داشته باشید .

اختلال وسواس باید نشانه های لازمه را داشتهد باشد اینکه شما در حالت شک نسبت به تمیزی باشید ممکنه اصلا وساس نباش در مراحل اولیه  بیشتر مربوط به مساله ای باشد که احیرا اتفاق افتاده و شرایط سختی را ایجاد کرده باشد و خب طبیعتا باید توجه کنید که با مراجعه مشخص خواهد شد که دقیقا مساله چیست و چه شرایطی باعث این مسائل شده است و خب این موارد در نظر گرفته شود .

وسواس در حوزه های مختلف اتفاق می افتد و ابتدا حالتی که وجود دارد این است که  فرد   افکاری در ذهنش دارد که تکرار شونده و ازرددهنده است و بعد از مدتی هم شرایطی ایجاد می شود که به هر صورت برای کاهش اضطراب ناشی از این افکار فرد مجبور می شود که  اعمالی را برای کاهش اضطراب انجام دهد و طبیعتا انجام این عمل شرایط سختی را برای فرد ایجاد خواهد کرد .خب این خودش نکته مهمی است که خب افراد به ان توجه نمی کنند .

خود اختلال وسواس وقتی کارایی فرد را مختل کند مساله ساز است و هم دارو درمانی و هم درمان روانشناختی می تواند موثر و کمک کننده باشد .به هر صورت امیدوارم مساله شما خاص و حاد نباشد و بع زودی مرتفع شود و خب ممکنه فعلا چون در سطح افکار و شک است درمان های شناختی کمک بزرگی برای شما باشد

موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

982122354790

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,720 پاسخ

29,296 دیدگاه

2,250 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 110 بازدید
سوال شده ژوئن 28, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Sahar_ghazal@yahoo.com
2 پاسخ 69 بازدید
1 پاسخ 38 بازدید
1 پاسخ 278 بازدید
0 پاسخ 342 بازدید
سوال شده فوریه 28, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
2 پاسخ 322 بازدید
3 پاسخ 558 بازدید
2 پاسخ 244 بازدید
...