مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اخلاقای عجیب پسرم

101 بازدید
سوال شده نوامبر 2, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام

پسری دارم که 4سال و نیمشه و یه اخلاقای خاصی داره که به شدت نگرانم کرده. مثلا با اکثر بچه ها و آدمها رابطش خوب نیس و از هیچکی خوشش نمیاد مثلا یه بچه ای که یه ذره غر بزنه یا اخم کرده باشه به شدت ناراحت میشه و اصلا نمیخواد تو اون محیط باشه.در صورتی که خودم و شوهرم خیلی خون گرمیم و با همه رابطمون خوبه.

خیلی خیلی غر غرو شده و هرچی بهش میگیم سریع بهش برمیخوره و من رو که مامانشم میزنه. حوصله هیچ کاری نداره و اصلا دوسنداره جایی بریم. تا میگیم بریم یه جایی داد و بیداد میکنه که نمیخوام بیام وقتیم میریم یه جایی همش داره غر میزنه و بهونه میگیره. این رو هم بگم که من و باباش خیلی باهم رابطمون خوبه و بهش احترام میذاریم و باهاش بازی زیاد میکنیم و بهش محبت میکنیم ولی نمیدونم چرا اینجوری شده در صورتی که تا یکسال پیش پسر خیلی خیلی خوب و اجتماعی بود و کلاس قرآنش میبردم راحت میرفت ولی الان چند وقته دیگه کلاسم نمیره میگه تو باید پیش من بشینی. به شدتم ترسو شده و از آدما میترسه مثلا یه جا یه آدمی وایساده نزدیکشم نمیشه و میگمش برو فلان جا میگه نه اونجا آقا وایساده از کنارش رد نمیشه و حتی پارکی که بچه ها توش باشن نمیره بازی کنه و فقط موقع هایی که تو پارک هیچکی نباشه میره بازی میکنه. میخوام کارای شخصیش مثل لباس پوشیدن و ... انجام بده انقد عصبی میشه میگه حوصله ندارم نمیتونم در صورتی که میدونم تواناییشو داره و چندبارم انجام داده.خیلیم غذا میخوره همشم میگه گشنمه نمیدونم علت این رفتاراش میشه کمبود آهن یا ویتامینی باشه؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 3, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده نوامبر 19, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
مادر گرامی وقتی شرایطاینچنینی وجود دارد بهتر است  حتما مراجعه داشته باشید .البته چون می فرمایید قبلا این طور نبوده مساله معقول این است که ابتدا ها پزشک مراجعه کنید و بعد از شنیدن دلایلی که وجودددارد و بررسی مساله بعد با روانشناس صحبت کنید یعنی معقول این است که به هر صورت پزشک حتما ویزیت کند
بله خب طببعتا ممکن است مساله کم خونی مشکلات تیروئید و سایر مسائل باشد که باید بررسی کنید اگر مشکل پزشکی وجود نداشت انگاه  به روانشناس کودک فرزندتون رو ارجاع بدهید تا در جهت رفع مساله تلاش کند و کمک کند که مساله مرتفع شود .
این خودش نکته  بسیار مهمی است که باید در نظر داشته باشید .احتمالات مختلفی مطرح است که نسبت به ادم ها موضع بگیرد و در زمینه روابط اجتماعی دچار مشکل شود .
برای مثال یکی از دلایلی که وجود دارد مساله کابوس های شبانه است هر چند در مورد انها اصلا صحبتی نشود .
چرا که در این سن کوکان به صورت بیانی در مورد مسائل و مشکلات صحبتی نخواهند داشت.
مساله دیگر دیدن برخورد خاصی است که خب برایش سخت بوده مخصوصا که می فرمایید در منزل به او توجه همه جانبه دارید البته گاهی رفتار خود پدر و ماد در مورد اینکه دنیا را محل ناامنی قلمداد می کنند بسبار موثر است .اینکه به شکلی دنیا را نشان می دهند که پر از درگیری ها و مسائل مختلف است .و خب مدام در مورد امنیت گوشرد می کنند و یا حتی داستان هایی که برای کودکان تعریف می کنند و با دیدن فیلم
چرا که کودکان کاملا تقلید کننده هستند و در این زمینه ها با مشکلاتی رو به رو هستند
پس با توجه به این مسائل امیدوارم موفق باشید و البته جای نگرانی نیست و با ارجاع به موقع کمک خواهید کرد مساله مرتفع شود .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,225 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 145 بازدید
سوال شده ژوئیه 15, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 153 بازدید
2 پاسخ 762 بازدید
1 پاسخ 155 بازدید
سوال شده سپتامبر 2, 2020 در زوج درمانی توسط سارا
1 پاسخ 61 بازدید
سوال شده می 16, 2023 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ناشناس :)
2 پاسخ 108 بازدید
1 پاسخ 199 بازدید
3 پاسخ 770 بازدید
سوال شده اکتبر 2, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...