مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دستشويي نكردن كودك چهار ساله

94 بازدید
سوال شده نوامبر 13, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام

سلام دختر چهار ساله اي دارم در سن دو سالگي به طور كامل ادرارو مدفوع اش را ميگفت ولي براي مدفوع كردن حتما بايد پوشك ميشد اين روند تا سه و نيم سالگي ادامه داشت تا اينكه در سه و نيم سالگي همزمان با شروع مهد كودك پوشك براي مدفوع را هم حذف كرديم الان بعد از حدود چهار ماه يكدفعه با ترس شديد از مدفوع كردن خودداري ميكند به هر روشي متوسل شده ايم ولي اجازه خروج مدفوع را نمي دهد و فقط داد ميزند كه من مي ترسم گاهي تا هشت روز هم مدفوع نمي كند لطفا راهنمايي كنيد

1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 14, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده نوامبر 19, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست گرامی  ببینید مثل مورد فرزند شما فرزتدان بسیاری هستند که طبیعتا همین شرایط را دارند که شما باید دقت داشته باشید که    حتما از روانشناس  کودک کمک بگیرید تا در این زمینه به شما کمک کنند .باید در نظر داشته باشید که   اقتصاد ژتونی کمک بزرگی در این زمینه به شما خواهد کرد .
مثل  اینکه   به هر صورت   در ازای مدفوع کردن  به او هدیه بدهید و برای او مشخص  کنید که خب فرضا ستاره هایی تعبیه شده  که  به ازای هر چند تا  از انها هدبه ای به او داده شود .
پس در نظر داشته  باشید که جای نگرانی نیست منتهی نباید شدت پیدا کند چرا که شدت پیدا کردن ان باعث می شود کودک شما شرایطی را در نظر نگیرد و خب طببعتا این  شرایط بسیار سختی است که باید در نظر داشته باشید .
که در صورت تداوم مشکلات توده ای و روده ایجاد می شود و خب یبوست شدید
حتی می توانید از کتاب داستان هایی که مد نظر است  استفاده کنید و به هر صورت از توالت  هایی  که مخصوص کودکان است استفاده کنید .به هر حال  باید در نظر داشته  باشید که  شرایط شما باید طوری باشد که بتوانید کودکتان را به درستی مدیریت کنید .این نکته بسیار مهمی است  که باید در نظر داشته باشید ..
امیدوارم به هر صورت موفق باشید و مشکل خاصی ایجاد نشود و بتوانید موفق عمل کنید .
در نظر داشته  باشید  که  هیچ واکنش منفی نسبت به کودکتان نداشته باشید .هیچ  عوا و تحقیری نباشد چرا که  شرایط بدتر می شود چرا که کودکان در این سن متوجه  شرایط نیستند و نمی توانند هیجانات را بیان کنند و در مورد ان صحبت کنند و بیشتر به شیوه عملی  خودش را نشان می دهد .
امیدوارم مشکل حل شود

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,281 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 47 بازدید
سوال شده اکتبر 20, 2023 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط ماه عاشق حرفه ای (2,660 امتیاز)
1 پاسخ 71 بازدید
سوال شده می 10, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 56 بازدید
سوال شده اکتبر 12, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 118 بازدید
1 پاسخ 113 بازدید
1 پاسخ 280 بازدید
...