مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پدرشوهر وقهربا کل فامیل

100 بازدید
سوال شده دسامبر 5, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
باسلام

حدود 4 سال ازدواج کردم و در خانه پدر شوهرم زندگی میکنیم ( خانه دو طبقه - طبقه اول ما و طبقه دوم خانواده شوهر)- متاسفانه دو سال بعد از ازدواج ما  پدر شوهرم با کل فامیل من قطع رابطه کرد و هیچ گونه رفت وامدی ندارد (مادرشوهرم ، دخترعمه * من میشود) و چون ما تازه ازدواج کرده بودیم قبل از این مسئله به احترام پدرشوهرومادرشوهرم هرکسی به دیدن ما می امد می رفت خانه * پدرشوهرم چون بزرگتر بودن و از قبل فامیل دیگه خانه * ما نمی امدند .  و با قهر کردن بی دلیل ایشان باعث شده که هیچ کس خانه ما نیاد حتی ایام عید و روزهای دیگر... و این مسئله برای من سخت و ناراحت کننده میباشد چون ما همه جا دعوت میشویم ولی کسی خانه * ما نمی اید به خاطر رفتار پدر شوهرم چون در ورودی ساختمان یکی میباشد و پدرشوهرم اخلاق بسیار خاصی دارد به گونه ای که با همسر و فرزندان خود نیز مشکل دارد.

خانه هم خریدیم ولی شوهرم قبول نمیکنه که بریم خانه * خودمان و میگه ماندن ما اینجا باعث میشه که کمک خرجی برامون باشه و بتونیم از رهن خونه استفاده کنیم... از نظر مالی خدا روشکر مشکلی نداریم ولی قبول نمیکنه....

حتی براش توضیح دادم مسئله را گفتم که تنها دلیل من به خاطر پدرت هست که باعث شده کسی نیاد خونمون و اینکه اگر بچه دار شدیم رسم و رسومات و مهمانی هایی که پیش میاد نمی شه انجام داد...... خانواده * من نمیتونن بیان خونمون و ...... ولی قبول نمیکنه....... ایام عید ، عید دیدنی میریم ولی کسی نمیاد خونمون یا کسانی که یه مقدار غریب تر هستن مجبوریم دروغ سر هم کنیم تا نیان یا هر سال عید بریم مسافرت ( من و خانواده * من رفت وامد داریم و خانواده صمیمی هستیم)

چیگار کنم به نظرتون
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 5, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
با سلام
دوست عزیز
دوست گرامی شرایطی که می فرمایید طبیعتا و قطعا شرایط دشواری لست منتهی در نظر داشته باشید که  با شرایطی که وجود دارد که همسر شما این مساله را به عنوان موقعیتی می داند که به لحاظ مالی برای شما کمک کننده است خب طبیعی است که اجازه تغییر مکان نمی دهد و موافقت نمی کند
منتهی شما می توانید وقتی عید و یاد6ر موقعی جایی می روید واضحا بیان کنید که اگر شما رفتید یعنی نشان دادید که طرز تفکر شما مانند چدر همسرتون نیست و اگر واقعا ان6ا شما را دوست دارند رفت و امد داشته بلشند هر چند ورودی یوی باشد و این به نوعی احترام به شماست و اعلام کنید که واقعا از اینکه به خاطر ایشون با شما قطعا رابطه کنند برای شما سخت خواهد شد .در هر صورت  این شرایط باید در نظر گرفته شود که  حداقل مساله شما در این زمینه  حل و مدیریت شود و مشکلی ایجاد نشود و بدانید که به هر حال اگر چه همسر شما تمایل دارند که پیش بیفتند ولی خب بهتره با پدرشون صحبت کنند که خب نتیجه رفتار ایشون دوری کردن دیگران است و اصلا در این دنیا ارزش ندارد که ما بخواهیم چنین باشیم گرچه که برهی اخلاق و شخصیت ها قابل تغییر نیست ولی حداقل حرفش را بزنند و اینکه همراهی ایشون د این شرایط با شما اهمیت دارد
خب بهتره بدانند که وقتی توجه و همراهی حتی کلامی نکنند شرایط برای شما فرسایشی می شود ولی اگر ایشون قبول نکردند با همه سختی ها بدانید در شرایط حال حاضر تا مستقل شدن کامل نگه داشتن زندگی و جلوگیری از بحث و درگیری ها اهمیت بسیار زیادی دارد.
امیدوارم مسائل به درستی حل و مدیریت شود
دارای دیدگاه دسامبر 6, 2018 توسط بی نام
ممنون از پاسخ و راهنمایی شما
مورد این است که همسرم تمام این مسائل را میدونه و حق را به من میده ولی با پدرش نمی تونه صحبت کنه چون اخلاق خاصی داره و صحبت کردن در این مورد باعث بحث و ناراحتی میشه و به خاطر همین مسئله ما هر مراسمی که بخوایم بگیریم خانه پدر ومادر خودم میریم و مراسم را برگزار میکنیم (درکل در فامیل من بیشتر به خانه بزرگترها میروند تا کوچکتر ها تا اینکه اول زندگی  بتونن پس انداز داشته باشند ) ولی چطور میتونم همسرم را راضی کنم که بریم خانه خودمان زندگی کنیم که حداقل پدر ومادر خودم بتونن بیان خونمون.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,331 کاربر

سوالات مشابه
5 پاسخ 36,598 بازدید
2 پاسخ 293 بازدید
سوال شده ژان 2, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 665 بازدید
1 پاسخ 131 بازدید
سوال شده مارس 6, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بهنام
2 پاسخ 213 بازدید
1 پاسخ 180 بازدید
سوال شده دسامبر 11, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 99 بازدید
سوال شده نوامبر 16, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بهنار
2 پاسخ 188 بازدید
سوال شده می 24, 2023 در قبل از ازدواج توسط ۰۰۰۰۰
...