مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کودک مضطرب و خجالتی و غیر فعال در مهد

265 بازدید
سوال شده ژان 15, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط پارسا
سلام، پسرم تک فرزند و پنج و نیم ساله هست. اون خیلی به مادر وابسته بود و چند روز اول مهر رو با گریه به مهد می‌رفت اما به خوبی گذشت و اون الان خیلی مهد رو دوست داره. اما مشکلی که هست مربیشون میگه در فعالیت ها شرکت نمیکنه، مثلاً کاردستی درست کردن میگه دوست ندارم در حالیکه توی خونه خودش درست میکنه، یا بازی های گروهی... مربیش می‌گفت اعتماد به نفسش خیلی پایینه، همش میگه من نمی توانم و من بلد نیستم. پسرم توی خونه غذاش رو خودش میخوره، لباسش رو خودش درمیاره، دستشویی خودش می‌ره... اما توی مهد اینطوری نیست.
دوم اینکه خیلی زود گریه میکنه، مثلاً بخواد یه کاری کنه با تلاش اول نشه، گریه می‌کنه. با اینکه به این گریه هاش توجهی نمیشه اما ادامه داره.
 به موفقیت هایش و تلاشش خیلی توجه میکنم و پاداش میدم اما باز زود شکست رو قبول می‌کنه و گریه...
سوم اینکه اون قبل از مهد خیلی اجتماعی بود، توی جمع شعر می‌خواند و میرقصیدو... اما حالا حتی سلام هم نمیکنه خیلی کمرو شده.
ممنون از راهنمایی شما
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 15, 2019 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده می 12, 2019 توسط دکتر روانشناس
با سلام

دوست عزیز
ببینید یک مساله بسبار مهم این است که بدانیم ایا فرزند شما تک فرزند است یا خیر ؟روابط در خانه به چه نحوی است و این هم اهمیت دارد گاها بچه ها در خانه با شرایطی رو به رو هستند که والدین محیط بیرون رو ناخواسته محیط خشنی در نظر می گیرند و شرایط و جوانب را در نظر نمی گیرند .
و خودشان ناخواداگاه پیام هایی به بچه ها می دهند مبنی بر اینکه  خب همه چیز در محیط بیرون امن نیست و یا هر کودکی برای بازی مناسب نیست درسته محدودیت تعیین کردن و اشنا کردن با خطرات احتمالی خوب  است ولی باید دقت شود که ما داریم کودک را در فضای دوری از جامعه  در نظر می گیریم .
پس توجه کنید که  به هر حال رفتار خود ماست  گاهها و البته احتمال دیگر نوع شخصیت کودک شماست که ممکن است به لحاظ شخصیتی بچه ای باشد که خب  کمی درون گرا تر باشد خب این کودک با قرار گرفتن در محیط کم کم به شرایط مطلوب می رسد
مگر اینکه واقعا اختلال شخصیت  وجود داشته باشد که کاملا مساله مستقل دیگری است که باید توجه داشته باشید و در نظر بگیرید که بسیار مهم است که حتما او را به روانشناس کودک ارجاع دهید .
و خب اگر نوع اضطراب  مشخص شود به فرد کمک می شود .امیدوادم موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

982122354790

موفق باشید
پاسخ داده شده ژان 15, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

با توجه به اینکه شما بیان کردید که فرزندتان در خانه این مشکلات را دارا نمی باشد ممکن است از نوع سبک شخصیتی فرزندتان باشد که در تنهایی احساس بهتری دارند و به نوعی درون گرا می باشند اما ممکن است این مورد نیز وجود داشته باشد که اعتماد فرزندتان به محیط بیرون از خانه پایین باشد یا در محیط مهد چیزی وجود داشته باشد که باعث کاهش اعتماد به نفس فرزندتان می شود. اما با توجه به تغییراتی که همه با بیان شما بعد از رفتن به مهد صورت گرفته است بهتر است به صورت حضوری با یک متخصص مشورت کنید البته با حضور فرزندتان تا در این مورد بررسی بیشتری صورت گیرد و مشکلات اصلی فرزندتان بررسی شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,977 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 143 بازدید
2 پاسخ 125 بازدید
سوال شده دسامبر 13, 2017 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط نازنین زهرا
2 پاسخ 146 بازدید
3 پاسخ 161 بازدید
1 پاسخ 115 بازدید
سوال شده نوامبر 29, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط هدیه
1 پاسخ 115 بازدید
1 پاسخ 241 بازدید
0 پاسخ 73 بازدید
سوال شده دسامبر 16, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مرسانا
1 پاسخ 234 بازدید
...