مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عدم تمرکز برای درس خواندن

563 بازدید
سوال شده دسامبر 6, 2017 در مشاوره تحصیلی توسط سارا
سلام من 19 سالمه و پشت کنکوری هستم، رشته ای که تو دبیرستان خوندم گرافیک بوده، پارسال تو کنکور شرکت کردم و نتونستم نتیجه * خوبی بگیرم، تنها انتخابی هم که دارم دانشگاه های دولتیه و نمیتونم واسه کنکور آزاد شرکت کنم، کنکور سراسری هم خیلی برام مشکله. متأسفانه امسال به خاطر مسائل مختلفی که پیش اومده برام نمی تونم روی درس خوندنم تمرکز کنم، حتی به پیشنهاد یکی از دوستام سعی کردم یک مدت برای درس خوندن کتابخونه برم، اما باز هم تمرکز کافی نداشتم. موقعی که کتابی را باز می کنم چند دقیقه زمان می بره تا مطلبی را خوب درک کنم و بفهمم. حتی نمی تونم برنامه ریزی درسی داشته باشم، به طور کلی حواسم پرته. هر چی هم می گذره استرسم بیشتر می شه و نمی دونم اگه همینطور پیش بره امیدی به قبولیم هست یا نه؟ نمی دونم باید چکار کنم؟ چون دوست ندارم 1 سال دگه هم پشت کنکور بمونم، اکثر دوستام قبول شدن ولی من هنوز درگیر کنکورم. این مسئله خیلی اذیتم می کنه، نمی دونم چطور این مشکلو حل کنم؟ آیا کسی مشکل منو داره؟ مشاور خوب تو این زمینه سراغ دارید که بتونه بهم کمک کنه؟! یا یک مرکزی که تو زمینه * مشاوره تحصیلی فعالیت کنه!
2 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 6, 2017 توسط elahe
سلام دوست عزیز، من هم درست مثل شما همین مشکلو داشتم، 3 سال پشت کنکور بودم و در آخر هم اون رشته و اون دانشگاهی که می خواستم قبول نشدم. من رشتم مدیریته، الان هم ترم 5 هستم، ولی هیچ علاقه ای به رشتم ندارم، اما نمی تونم انصراف هم بدم و دوباره برای کنکور بخونم، چون دوباره می ترسم پشت کنکور بمونم و فقط وقتمو هدر بدم. به نظر من شما می تونی قبل از اینکه این مشکلت بیشتر بشه و توی قبولیت تأثیر بذاره، با یک مشاور تحصیلی خوب در ارتباط باشی. اینطوری راحت تر می تونی برنامه ریزی داشته باشی، و راحت تر روی درسات تمرکز کنی، در نهایت هم اون رشته ای که علاقه داری قبول بشی، نه مثل من که الان توی رشته ای درس می خونم که هیچ علاقه ای ندارم و از سر ناچاری ادامه می دم. اگه من هم چند سال پیش، پیش یک مشاور خوب رفته بودم شاید 3 سال پشت کنکور نمی موندم و راحت توی رشته ای که می خواستم قبول می شدم. با یک جستجو ساده می تونی کلی مشاور و مرکز مشاوره پیدا کنی که تو این زمینه می تونن بهت کمک کنند. اصلا نا امید نشو و برای هدفت تلاشت کن، مطمئنا موفق می شی.
پاسخ داده شده دسامبر 6, 2017 توسط ali-z
سلام، حرف شما مطمئنا برای خیلی از دوستان قابل درک هست چرا که تعداد زیادی از افراد این دوران را پشت سر گذاشتند. متاسفانه یکی از مشکلات رایج بین تمام دانش آموزان پشت کنکوری همین مسئله عدم تمرکز هست. این مشکل ریشه در خیلی از مسائل می تونه داشته باشه که شما خودتون هم بهش اشاره کردید. مسئله برنامه ریزی درسی یک چیزه و مسئله حواس پرتی و نداشتن تمرکز چیز دیگه ای. عدم تمرکز شما ممکنه به خاطر محیط خانواده باشه که نیاز هست ابتدا با اعضای خانواده صحبت کنید و اگر به تنهایی قادر به حل کردن این مشکل نبودید به مشاور مراجعه کنید، اما اگر مشکل در روابط عاطفی و یا دیگر مسائل دارید نیاز هست اول به دنبال مشاوری متخصص در این زمینه باشید و بعد برای برنامه ریزی درسی اقدام کنید، چون ظاهرا مشکل درسی شما به خاطر عدم تمرکزتون هست، که به نظر اول باید به این مشکل پرداخته بشه. بهتر است هرچه زودتر برای مشکلتون اقدام کنید، چرا که ادامه * این موضوع نه تنها مانع قبولی در کنکور می شه بلکه در آینده هم سبب ساز مشکلات دیگری می تونه بشه. مشاوران باتجربه و دلسوز کم نیستند، امیدوارم هرچه زودتر مشکلتون حل بشه و بتونید امسال در کنکور قبول بشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,058 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,305 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 306 بازدید
1 پاسخ 148 بازدید
1 پاسخ 194 بازدید
2 پاسخ 536 بازدید
1 پاسخ 208 بازدید
1 پاسخ 247 بازدید
سوال شده دسامبر 26, 2017 در مشاوره تحصیلی توسط پارسانا
1 پاسخ 150 بازدید
1 پاسخ 442 بازدید
2 پاسخ 167 بازدید
1 پاسخ 126 بازدید
سوال شده دسامبر 5, 2017 در مشاوره تحصیلی توسط nastaran
...