مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با این افراد چیکار کنم

222 بازدید
سوال شده می 25, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط relai
ویرایش شده می 25, 2019
سلام خسته نباشید

من یه سوال تو ذهنم هست. من راستش توی اینترنت خیلی میگردم علتش این هست که اینترنت منبع اطلاعاته ولی تو هیچ شبکه اجتماعی عضو نیستم.

مشکلی که من دارم اینه که راستش در یک مورد درمانده شدم اونم بحث کنترل خودم هست. یعنی خیلی وقتا وقتی میبینم افراد میان و با خودخواهی کامل در مورد چیزی که اطلاعات سطحی دارن  طوری نظر میدن که انگار کاملا درسته در صورتی که غلطه مثل یه دوره از یونان باستان که مردم حرفاشون رو بدون مدرک و تحقیق کافی میزدن و مطمعن بودن کاملا درست میگن و من واقعا عصبانی میشم به خاطر 2 مورد 1. چرا این ادما تناقض ظاهری دارن؟ یعنی تو ظاهر چون حرفاشون با غرور کاذب و عمیقه انگار درست میگن ولی سطحی ان .2. این که در حدود چند دقیقه دقیقه وقتم رو برای این ادما هدر دادم. نمیدونم دلیل این غرور کاذب چی میتونه باشه علت پیدا نکردم به نظرم تک بعدی بودن و هوش کم که نذاره همه جوانب رو در نظر بگیرن میتونه دلیل باشه.

در این مورد یه سری تجربیات مشابه توی گذشته داشتم که انگار الان حساس شدم.

مثلا همونطور که شما عالی فرمودین و واقعا هم جای تحسین داره که نگاهتون عمیقه بحث هنجار های اجتماعی هست که در مورد فرق زن های این کشور با بقیه کشور ها هست. ولی یه چیزی که عصبانیم میکنه اینه که همون طور که میدونین دختر ها شروع کردن به مقایسه خودشون با دخترای خارجی و اصلا این هنجار هارو در نظر نمیگیرن منم از این که سطحی به قضیه نگاه بشه و البته مغرورانه که من حرفم کاملا درسته کاملا عصبانی میشم تقریبا تماما این اتفاق های مشابه این یعنی برخورد ب ادم های سطحی و مغرور  توی اینترنت میافته. چون اصلا توی واقعیت یعنی خارج از مجازی وقتم رو برای شنیدن این حرفا هدر نمیدم چون به من مربوط نیست و کنترلم توی واقعیت یعنی خارج مجازی عالیه و فقط رد میشم میرم روی مهمترین کاری که باید انجام بدم و توی واقعیتت طرف مقابلم رو میتونم بشناسم و بدونم با چه ادمی طرفم ولی تو مجازی سخته.

در این مورد من چیکار میتونم بکنم؟ چطوری میتونم کاملا به ذهنم و احساسات در این باره مسلط باشم؟ فقط و فقط توی اینترنت اینجور ادم هارو میبینم و تقریبا فقط به سایت های علمی زیاد و روانشناسی که توش تبادل نظر هم باشه سر میزنم.

من نسبت به مجازی خیلی حساس شدم که 100 درصد به خاطر تجربیات بد گذشته هست ولی اینترنت فرصت خوبیه چون ادم ها توی مجازی با اضطراب کمتر ظاهر میشن و ایده های عالی پیدا میشه.

کتاب خاصی رو میتونین معرفی کنین در این مورد؟ اگه بشه واقعا ممنون میشم هر کتابی که به نظرتون میتونه برام کمک کننده باشه تعداد مهم نیست هر چقدر بیشتر بهتر.

ممنون
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 26, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است دقت کنید که شما مقصر رفتارهای هیچ فرد دیگری جز خودتان نیستید و اینکه دیگران شروع کرده اند به زندگی های دروغین از طریق فضاهای مجازی و اینکه سعی می کنند که کمبودهای خود را از این طریق پنهان کنند درست می باشد که به طبع آسیب های زیادی می تواند برای افراد نیز به همراه داشته باشد . بهتر است سعی کنید از توجه زیاد و ایجاد ارتباط شدید با این افراد خوداری کنید تا بتوانید آرامش بیشتری داشته باشید .

واقعیت این است که نمی توان جلو این اتفاقات را گرفت و هر فردی تنها می تواند با رعایت یک سری اصول مراقب خودش باشد مگر اینکه فرد بداند مسیری را اشتباه می رود و از فرد دیگری کمک بخواهد .

اما نکته ای که باید به آن بیشتر توجه کنید این است که چه چیزی باعث می شود که رفتارهای دیگران به این میزان برای شما اهمیت داشته باشد و به آنها حساسیت نشان بدهدی و تمرکز زیادی بر آن بگذارید ؟

نیاز است که بپذیرد شما تنها مسئول رفتار خودتان هستید تاب توانید عملکرد بهتری داشته باشید . دقت کنید که بسته به جایگاه اجتماعی، سن ، میزان تحصیلات، باورهای اجتماعی و مذهبی و... برخورد فرد با فضاهای مجازی فرق می کند پس بهتر است بدانید که می خواهید با چه افرادی وارد بحث و دوستی شوید که البته هر فردی با جایگاه اجتماعی و تحصیلی و... به حکم انسان بودن خود دچار یک سری کمبود ها می باشد و هیچ انسان کاملی وجود ندارد .پذیرش این موارد می تواند به شما در برخورد با این افراد کمک کند و چون می دانید هیچ انسانی کامل نیست و بخاطر نقص های خود ممکن است یک سری رفتارها انجام بدهد که بر آنها سرپوش بگذارد می توانید آرام تر برخورد کنید و درگیری ذهنیتان کاهش یابد .

کتاب انسان درجست و جوی معنا می تواند برای دیدگاه شما کتاب مفیدی باشد اما نسبت به سن خود آن را مطالعه کنید

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354790

شاد باشید
پاسخ داده شده می 26, 2019 توسط relai
ممنون از راهنماییتون واقعا که شما بهترین روانشناسی هستین که تا به حال دیدم کاملا منطقی و فکری و عمیق.

 و سوالی که پرسیده بودین: "اما نکته ای که باید به آن بیشتر توجه کنید این است که چه چیزی باعث می شود که رفتارهای دیگران به این میزان برای شما اهمیت داشته باشد و به آنها حساسیت نشان بدهدی و تمرکز زیادی بر آن بگذارید ؟
بله من عامل اصلی رو با کمک دوستم دقیقا پیدا کردم برای اینکه به عمل شروع کنم و برای مدتی کاملا توی مجازی بودن رو فراموش کنم. اینکه توی مجازی کلی ادم منفی و به قول شما کمبود دار وجود داره خودش این رو میرسونه که باید فعالیت توی مجازی کمتر باشه اگه مثلا بیرون از مجازی بود میشد شناخت کامل پیدا کرد ولی مجازی خیلی سخته. شبکه های اجتماعی رو قبلا کامل قطع کرده بودم ولی الان بهتره کلا از مجازی بیام بیرون.
خیلی عالیه و ممنونم ازتون
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,636 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 108 بازدید
سوال شده دسامبر 16, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 358 بازدید
سوال شده ژوئیه 4, 2018 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 52 بازدید
2 پاسخ 202 بازدید
سوال شده فوریه 14, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 135 بازدید
سوال شده نوامبر 12, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط maloos
2 پاسخ 301 بازدید
...