مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اختلال کودک در ترسیم اشکال

177 بازدید
سوال شده ژوئن 9, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط گلمحمدی
سلام - وقت بخیر - ممنو از راهنمایی هاتون دختری 2 ساله دارم که نزدیک به 6 ماهه مشغول کشیدن نقاشیه و با مداد و دفتر و کشیدن اشکال نا منظم مخصوصاً خط و دایره سرگرم میشه - اخیره اشکال نامنظمی شروع به کشیدن میکنه که این اشکال کوچیک رو فقط در انتهای صفحه میکشه- اصلا به بقیه صفحه توجهی نمیکنه و همش سعی داره ادامه نقاشیشو در فضای خالی انتهای صفحه جا کنه که این مطلب برای من و مادرش جای تعجب داره!!! - خواستم بدونم امکان داره این مساله اختلالی رو نشون بده و اینکه ما باید دقیقا چیکار کنیم لازم به توضیحه که دخترم از همسن و سال های خودش و حتی بچه های یکسال بزرگ تر از خودش جلوتره - یعنی هم زودتر راه رفته - هم کاملا الان میتونه حرف بزنه - چندین شعر و سوره حفظه- افعال رو به راحتی منفی میکنه و بعضی اوقات شعرهاشو با افعال منفی می خونه - توانایی وصل کردن نقاط روی صفحه بدون برخورد خط هاشون به هم رو داره و...
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 9, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

در این سن کودکان توانایی کشیدن نقاشی مفهوم دار را ندارند و در بیشتر اوقات از یک نقطه در صفحه استفاده می کنند که تمرکز بیشتری بر آن دارند .

شما می توانید با بازی مثلا این که یک دایره در وسط صحفه بکشید و به او بگوید که به نظرت با این می توانیم چی بکشیم شروع به بازی کنید .

با توجه به اینکه فرزند شما از نظر رشد حرکتی ، کلامی و حافظه در سطح خوبی می باشد این موضوع نشان دهنده مشکل خاصی نمی باشد مگر اینکه رفتارهای غیر نرمال دیگری را از او مشاهده کرده باشید که نیاز به بررسی دقیق تر دارد.

1. روابط او با همسالان و بزرگ ترها چگونه است؟

2. آیا او به خواست خود شعر حفظ می کند و یا آموزش خاصی می بیند یا اینکه بخاطر شما؟

3. آیا رفتارهای خاصی که باعث نگرانی باشد در او مشاهده کرده اید مثلا زل زدن به نقطه خاصی و یا رفتارهای کلیشه ای یا جنب و جوش بیش از اندازه ؟
دارای دیدگاه ژوئن 9, 2019 توسط بی نام
ممنون از راهنمایی شما
1-با دوستان و همسالان خودش رابطه بسیار خوب و عادی داره و همیشه تمایل به بازی با همسالانش داره و سعی میکنه اونا رو تو بازی هاش شریک کنه - با بزرگتر های فامیل رابطه خوبی داره و خونگرمه و طبیعتا با غریبه ها کمی احتیاط و خجالتی.
2-شعرهایی که مادرش براش می خونه که عمدتا خودش اصرار به خوندن کتاب داستان و شعر داره و یا شعرهایی که در گوشی یا تلوزیون اونم بصورت محدود گوش میده رو خیلی سریع حفظ میکنه و معمولا مورد تشویق ما قرار می گیره- در این زمینه هیچ اصراری ما نداریم.
3-رفتار خاص نگران کننده ای نیست ولی چون یکی از اقوام گفته بود در کتاب روانشناسی رشد خونده که کودکانی که از کل صفحه فقط یک قسمت رو نقاشی میکنن دچار یک نوع اختلال هستند به همین خاطر مزاحم شما شدم.
بابت اطلاعاتی که در اختیار گذاشتین ممنونم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,107 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 65 بازدید
سوال شده اکتبر 5, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 129 بازدید
سوال شده اکتبر 30, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط احمد
1 پاسخ 152 بازدید
سوال شده می 11, 2019 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 85 بازدید
1 پاسخ 106 بازدید
سوال شده ژوئن 8, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 189 بازدید
2 پاسخ 172 بازدید
2 پاسخ 256 بازدید
سوال شده ژوئیه 4, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بانوی ایرانی
1 پاسخ 122 بازدید
سوال شده ژوئن 28, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...