مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

راهکارهایی برای درمان اعتیاد

155 بازدید
سوال شده دسامبر 25, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط farnoosh
با سلام، من 10 سال هست که ازدواج کردم، چند وقت بعد از ازدواج متوجه اعتیاد همسرم شدم، همسرم معتاد به شیشه هست، این اواخر خیلی رفتارهاش عجیب و غریب شده. گاهی اوقات واقعا نگران میشم. چند باری باهاش صحبت کردم و ازش خواستم به خاطر من ترک کنه اما بعد از مدت کوتاهی ترک کردن دوباره شروع به مصرف کرده. یک بار هم با برادرش صحبت کردم که کمکم کنه اما شدیدا باهام برخورد کرد که چرا پای خانواده اش رو به این قضیه باز کردم. نمیدونم چطور بهش کمک کنم، من همسرم و زندگیم رو دوست دارم، والا سال ها پیش جدا شده بودم، اما از طرفی دگه تحمل این شرایط هم برام سخت شده. باید چکار کنم؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 25, 2017 توسط dr.shin حرفه ای (860 امتیاز)
با سلام، یکی از مسائل جدی در جامعه * امروزی ما مسئله * اعتیاد است. مسئله ای که شرایط و وضعیت فرد مصرف کننده را در محیط های مختلفی نظیر خانواده، کار، و... تحت تأثیر قرار می دهد. عوامل زیادی در درمان این مشکل نقش دارند، عواملی که اگر به درستی انتخاب شوند می توانند به فرد مصرف کننده برای درمان اعتیاد اش کمک کنند، و بالعکس اگر نادرست انتخاب شوند می توانند فرد معتاد را بیشتر غرق در مصرف کنند. شما به عنوان یک شریک و همراه می تونید نقش کلیدی را در درمان این مشکل داشته باشید. اما در این بین کمک گرفتن از پزشکانی متخصص در زمینه * درمان و ترک سوء مصرف مواد می تواند مفیدتر و کارسازتر باشد. امیدوارم هر چه زودتر همسرتان به زندگی ای پاک برگردد.
پاسخ داده شده دسامبر 26, 2017 توسط مرجان
سلام دوست عزیز، تحمل این شرایط مطمئنا برای هر زنی سخت و طاقت فرسا هست. اما نباید این نکته رو فراموش کرد که تنها کسی که میتونه به همسرتون کمک کنه خود شما هستید، پس باید سنجیده تر عمل کنید، شاید بهتر باشه با کمک یک مشاور این مراحل رو طی کنید. معمولا افرادی که اعتیاد دارند برای درمان این مشکل نیاز به انگیزه دارند، این انگیزه رو شما می تونید به همسرتون بدید. از طرفی در روزهای اول ترک مواد وسوسه شدیدی برای فرد مصرف کننده بوجود میاد، که عدم آگاهی از این شرایط و رفتار نا مناسب در این مواقع می تونه کار شما رو سخت تر کنه، پس بهتره با عواملی که باعث ایجاد تمایل به مصرف مواد در همسرتون میشه آشنا باشید و با این عوامل مقابله کنید. امیدوارم بتونید در این مسیر موفق بشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,628 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 769 بازدید
1 پاسخ 376 بازدید
3 پاسخ 233 بازدید
سوال شده دسامبر 30, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط faroborz
1 پاسخ 61 بازدید
2 پاسخ 284 بازدید
سوال شده مارس 29, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط K. حرفه ای (2,060 امتیاز)
1 پاسخ 118 بازدید
2 پاسخ 154 بازدید
سوال شده دسامبر 8, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط نیایش
0 پاسخ 119 بازدید
سوال شده دسامبر 5, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط ملینا
...