مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

درمان فکر و خیال های بیهوده

3,643 بازدید
سوال شده دسامبر 25, 2017 در مشاوره رایگان فردی توسط samane
با عرض سلام، من دختری هستم 24 ساله. مشکلی که دارم اینه که بیشتر از اینکه به زمان حال و آینده فکر کنم درگیر اتفاقات گذشته هستم، اینکه قبلا چی شده و چه اتفاقایی افتاده. این افکار دائما توی ذهنم مرور میشه. از طرفی به اشتباهات گذشتم فکر می کنم و به اینکه چرا تو اون موقعیت کار درست رو انجام ندادم و همیشه خودم رو سرزنش می کنم. حتی گاهی اوقات رفتارهای دیگران که در گذشته های دور باعث آزرده شدنم شده توی ذهنم میاد و بارها و بارها بهشون فکر می کنم و عصبی میشم. انگار یه عادت شده خیلی وقت های سعی کردم ذهنم رو با کارهای دیگه مشغول کنم تا کمتر به این چیزها فکر کنم، اما بی فایدس. چطوری از این افکار خلاص شم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
4 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 25, 2017 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
با سلام
دوست عزیز درگیر شدن در گذشته و اتفاقات مربوط برمی گردد به اینکه احتمال افسردگی وجود دارد چرا که درهر حال در این افراد مدام درگیری و چالش ها با گذشته فرد وجود دارد .حتی مساله سرزنش ها و اینکه چرا کاری را در گذشته انجام ندادید و چرا کاری را اشتباه انجام دادید اصولا برای برخی افراد به جای اینکه تجربه باشد صرفا و صرفا ازاردهنده است .
باید مراجعه حضوری داشته باشید چون با درگیر کردن ذهن هم مساله حل نمی شود .در هر حال با توجه به شرایط احتمالان مختلف است ولی شتید افسردگی پنهانی که متوجه نیستیو و اجازه لذت بردن از زندگی را به شما نمی دهد مسائلی را ایجاد کند .در هر صورت امیدوارم  به زودی مساله رفع شود.
پاسخ داده شده دسامبر 25, 2017 توسط dr.shin حرفه ای (860 امتیاز)
سلام خدمت دوست عزیز، خیالبافی، فکر کردن به گذشته، افکار منفی و... ریشه در مسائل مختلفی مثل مسائل خانوادگی، مشکلات فردی، ناکامی ها و... می تونه داشته باشه. بهترین راه حل مراجعه پیش یک روانشناس متخصص هست. یک فرد باتجربه به شما کمک می کنه تا افکارتون رو بهتر بشناسید و بعد برای تغییر این افکار اقدام کنید. از طرف دیگه پرداختن به کارهایی مثل مسافرت، ورزش، مطالعه، صحبت با یک دوست و... می تونه تا حدودی بهتون کمک کنه. درگیر کردن ذهن با کارهایی که بهتون حس خوب میده تا حد زیادی شما رو از این افکار منفی دور می کنه. سعی کنید برای مدتی خودتون رو با کارهایی که به اونها علاقه دارید سرگرم کنید، امیدوارم کارساز باشه.
پاسخ داده شده دسامبر 26, 2017 توسط محمود
سلام، من هم مدت زمان زیادی رو با این مشکل روبرو بودم، این مسئله اونقدر ادامه دار شده بود که وقت نمیکردم به زندگی روزانه ام برسم چه برسه به اینکه بخوام به آینده فکر کنم. انگار این مسئله برام تبدیل به یک چیز عادی شده بود. ولی بعد از مدتی به خودم اومدم و دیدم ساعت ها رو فقط صرف این افکار بیهوده می کنم، افکاری که هیچ کمکی بهم نمیکنه و قرار نیست اتفاقاتی که در گذشته افتاده رو تغییر بده. یک روز تصمیم گرفتم با یک روانشناس صحبت کنم و برای همیشه از این افکار خلاص بشم، خدارو شکر الان خیلی بهتر شدم، دیگه فکرهای منفی و مربوط به گذشته توی ذهنم جایی نداره. امیدوارم شما هم هر چه زودتر مشکلتون حل بشه.
پاسخ داده شده می 13, 2019 توسط بی نام
سلام منم دقیقا اینجوری بودم بسیار روانپزشک و روانشناس عوض کردم اما نشد تا اینکه با طب اسلامی و سنتی آشنا شدم دکتر خیر اندیش وو.. بنظرم طب سنتی مراجعه کنید درمان بشید .چون این بیماری از تغذیه سرد شروع میشه مزاج شناسی بشید و ان شالله درمان .این مسایل روحی مربوط به سودای زیاد بدنه .امیدوارم درمان شوید
دارای دیدگاه مارس 9, 2020 توسط بی نام
خاک بر سر خرت با اون دکتر گاوت
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,812 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,747 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 303 بازدید
1 پاسخ 140 بازدید
سوال شده می 27, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط یه بنده خدا
3 پاسخ 386 بازدید
2 پاسخ 381 بازدید
1 پاسخ 250 بازدید
2 پاسخ 220 بازدید
سوال شده Mar 29, 2018 در زوج درمانی توسط گیتی
1 پاسخ 130 بازدید
1 پاسخ 392 بازدید
1 پاسخ 275 بازدید
سوال شده ژان 15, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...