مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چگونگی قطع ارتباط با کسی که خیلی دوستش داریم

865 بازدید
سوال شده ژوئن 15, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط نگار
سلام خسته نباشید میگم بهتون . نگار هستم و ۱۷ سالمه. راستش من یک مشکل خیلی بزرگ دارم و اونم اینه که دو سال هست که با پسری -که سه سال ازم بزرگتره -دوست هستم و رابطه خیلی خیلی عمیقی داریم و تقریبا درمورد همه چیز و آینده باهم حرف زدیم . منتها من تابحال ندیدمش چون شهرهامون خیلی دوره از هم.  هردو خیلی همدیگر رو دوست داریم و واقعا هیچ عیبی نمیتونم روی اون بگذارم چون همه جوره کنار میاد باهام و‌ واقعا مهربونه . ولی من به یه بلوغ عقلی رسیدم که این حرفها و روابط الان اصلا مناسب من نیست و باید وقتم رو صرف ساختن آینده موفقیت آمیز کنم و میخوام این رابطه رو برخلاف میل باطنی ام و احساساتم تموم کنم . ولی میدونم اون اونقدر دوستم داره که ممکنه به خودش آسیب بزنه ! چجوری تموم کنم این ارتباط رو که اتفاق بدی نیفته و دلش کمتر بشکنه؟ چه کار کنم ؟ کمکم کنید لطفا:(
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 16, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

روابطی که در این سن و در دوران نوجوانی شروع می شود می تواند به دلیل نیازهای عاطفی و جنسی که در این دوران شکل گرفته است و فرد هنوز مدیریت آنها را به درستی نمی داند باعث ایجاد وابستگی فرد شود و در دیگر اهداف او تاثیر گذارد و تمرکز او را به خودش اختصاص بدهد .

دقت کنید که این برنامه ریزی ها برای آینده ای که هنوز مشخص نیست که در ان شما با چه چیزی مواجهه خواهید شد و بدون دیدن فرد مقابل برای شناخت کافی می تواند برای هردوی شما آسیب به همراه داشته باشد.

1. در زمان فعلی به بینش لازم جهت جدایی از ایشان رسیده اید؟

2. چه چیزی باعث می شود که شما فکر کنید اگر از ایشان جدا شوید ایشان ممکن است آسیبی به خودشان وارد کنند؟
دارای دیدگاه ژوئن 16, 2019 توسط نگار
سلام خیلی ممنون از پاسختون .
درسته و قراره کمتر از یک ماه دیگه ببینمش ولی حس کردم که این کار درست نیست  و ما خیلی پیش رفتیم انگار زن و شوهریم . خیلی بچه گانه و احمقانس با اینکه از تمام حرفاش لذت میبرم و میدونم خیلی دوستم داره . ولی حس کردم منی که هردفعه عقایدم عوض میشه و از یه چیز خوشم میاد و ثبات عقیده ای ندارم چطور میتونم انقدر مطمئن باشم که اون رو دوست خواهم داشت . و اون رو بشدت به خودم وابسته کردم جوری که گاهی که برای اذیت کردنش میگفتم این رابطه باید تموم بشه ، واقعا نگران میشد و التماسم میکنه که نرم . اون هیچگونه مشکل اخلاقی نداره و واقعا پسر خیلی خوبیه . ولی من حس میکنم درست نیست این حرفا و کارا برای منی که دخترم و باید خودمو حفظ کنم و به هدفهام فکر کنم درست نیست و من اینو خیلی دیر فهمیدم . لطفا کمکم کنید که جوری بهش اینهارو بگم که آسیبی به خودش نزنه یا از زمین و زمان دلزده نشه . چون خیلی وابسته و احساساتیه در این مورد . و اینکه بنظرتون یک بار باهاش برم سر قرار؟
دارای دیدگاه ژوئن 16, 2019 توسط مهتاب
سلام دوست عزیز. من هم سن و سال تو ام و میخواستم نظرمو بگم. ببین تو الان یه سال دیگه کنکور داری و درست خیلی حساسه. باید به دوستت بگی که به خاطر درسات باید رابطتونو کم کنی. باید بهش بگی که چه احساسی داری درمورد اینکه نگرانی این رابطه به آیندت لطمه بزنه. بگو بهت فرصت بده تا بزرگ بشی و در مورد آینده تصمیم بگیری. راستی میتونی در این مورد از مامانت کمک بخوای یا مثلا باهم دیگه برید سر قرار تو مامانتم باهاش آشنا بشه. چون مامانت بهتر تشخیص میده که رابطتون کی داره آسیب زننده میشه و کمکت میکنه. البته اینا یه نظره و من تخصصی در این مورد ندارم چون هم سن و سال خودتم. با آرزوی موفقیت
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,871 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 146 بازدید
4 پاسخ 241 بازدید
2 پاسخ 403 بازدید
5 پاسخ 274 بازدید
2 پاسخ 318 بازدید
سوال شده می 29, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط مانا حرفه ای (220 امتیاز)
2 پاسخ 174 بازدید
1 پاسخ 334 بازدید
1 پاسخ 193 بازدید
سوال شده مارس 21, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط ....
...