مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دوستی با فرد بزرگتر 2

162 بازدید
سوال شده ژوئن 23, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط saas
سلام ممنون از پاسخ سریعتون سوالاتی پرسیده بودین توی دوستی با فرد بزرگتر که اینجا جواب میدم:

1. از سن پایین ولی دقیقا نمیدونم چه موقع از سن خیلی پایین همینطوری از حرف زدنه با ادمای بزرگتر از خودم لذت میبردم.

2.احساس میکنم دارم با یه ادمی صحبت میکنم که ازم 10 سال کوچیکتره و دایما باید بگی که چی خوبه چی بده چطور باید این کارو بکنی چطور اون کار رو بکنی دایم توضیح بدی براشون که چرا درسته چرا غلطه یه حس بدی بهم دست میده.

3. با تجربه تر هستن -جدی تر هستن و ثبات شخصیتی دارن - درک متقابلشون بیشتره-ایده های بیشتری دارن و کار امد تر هستن و بهتر میتونن مراقب روابط باشن و توی روابط جدی تر هستن و این همون چیزی که من میخوام یعنی میشه چیزایی که توی ذهن هست رو پیاده کرد روی رابطه.

4. بله برای خانم ها بیشتر این حس رو دارم. دلیلش شاید میتونم اینطوری بگم که احساس میکنم وقتی باهاشون صحبت میکنم یعنی با خانم های با سن بیشتر درک متقابل راحت تر هست. دلایلم برای این مورد هم مثل مورد 3 هست.

5. با جنس موافقم نشت و برخاست بیشتر باهاشون داشته باشم و وقت تفریحاتم هم باهاشون باشه. چطوری بگم که راحت متوجه بشید دقیقا تفریحاتی که با همسنام میتونم داشته باشم رو با این افراد داشته باشم یعنی افراد بزرگتر از خودم.

6. منم به این مورد شک دارم. رابطه ام با خانوادم خوب نیست اصلا و مشکلات زیادی باهاشون دارم و درک متقابلمون از همدیگه خیلی کمه. به تازگی تصمیم گرفتم از این خانواده دور بشم چون وقت تلف کردنه تحصیلاتشون پایینه درکشون پایینه و همه چی رو باید از 0 براشون توضیح بدی که چرا خوبه چرا بده همه چی رو باید بهشون توضیح بدی که رفتارهاشون درست نیست یه خانواده پر از مشکل که مشکلات از 5-6 سال پیش شروع شدن قبلش همه چی  اگه خوب نبود بد هم نبود.

7.کامل متوجه این سوالتون نشدم. اگه منظور خود فرد مقابل هست که نظر خاصی ندارم خب وارد یه رابطه ای شده مثل بقیه رابطه ها. ولی اگه منظورتون بقیه افراد هستن که خارج رابطه هستن و میخوان درمورد رابطه قضاوت کنن بازم نظری ندارم دوست بودنه با فرد بزرگتر مثل دوست بودن با همسنم میمونه چیز خاصی نیست که بولد بشه. مشکل من نجوه ارتباطه هست که مشکله متقاعد کردن و بقیه چیزا هست.

8. نه من تست هوش ندادم فقط چند تا روانشناس که باهاشون کار میکردم همینطوری بدون تست و چشم بسته گفتن ای کیو بالا.  تحصیلاتم نسبت به سنم عادیه فقط میخوام دو سه تا رشته دیگه هم کنار این رشته ام بخونم.

جناب مشاور خواهش میکنم کمک کنین این موضوع همیشه برام بولد بوده و ذهنم رو درگیر کرده. من مشکلم چیه؟ اختلالی دارم؟ اگه اختلالی دارم لطفا بفرمایین تا لااقل بدونم و راهم رو عوض کنم اگه توی طرز فکر کردنم مشکلی هست بفرمایید تا بدونم و عوض کنم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 23, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
داشتن ارتباط با افرادی که سن بیشتری دارند در نگاه اول مشکلی ندارد و شما می توانید از آن برای یک ارتباط استفاده کنید و سعی کنید حریم های دوستی را حفظ کنید و توقعات یک دوستی را داشته باشد و به هنجارهای فردی احترام بگذارید تا این روابط بیشتر حفظ شود .

اما در کل بهتر است به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید تا از نظر هوشی نیز این موضوع بررسی شود .گاهی افرادی که از ضریب هوشی بالاتر برخوردار هستند ارتباط برقرار کردن با افرد همسن خودشان برایشان سخت می شود.

اما در مورد شما نیاز است که در کنار انجام تست هوش تست شخصیت شناسی نیز انجام شود تا بتوانیم به صورت دقیق تر به شما کمک کنین.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

021-22685741
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,546 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 1,009 بازدید
سوال شده ژوئن 23, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط saas
1 پاسخ 368 بازدید
سوال شده سپتامبر 25, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 456 بازدید
1 پاسخ 1,394 بازدید
0 پاسخ 59 بازدید
سوال شده اکتبر 29, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط Melika ممتاز (120 امتیاز)
0 پاسخ 509 بازدید
سوال شده ژان 29, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط شقایق
1 پاسخ 323 بازدید
سوال شده Mar 28, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط 54238 ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 314 بازدید
...