مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چگونه با این همه تفاوت ، میشود زندگی مشترکی را آغاز کرد؟

122 بازدید
سوال شده ژوئن 30, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
ویرایش شده ژوئن 30, 2019
سلام و خسته نباشید.
من ۲۲ سال دارم.با پسری که ۲۳ ساله هستند ، ۴ سال است که اشنا هستم.هر دو دانشجو هستیم.هدف و قصد ما ازدواج هستش.اما یه سری مشکلات وجود داره.
ما اختلاف سلیقه * زیادی باهم داریم.این اختلاف سلیقه به مرور زمان خودش رو نشون داد.روز های اول آشنایی روز های بی دغدغه تری بودند....اما هر چی گذشت ، اختلافات ما بیشتر خودشو نشون داد.
اختلاف از مسائل جزئی تا مسائل بزرگ مثل اختلاف در طرز فکر در مورد نحوه * پوشش ....دیدگاه متفاوت در مورد زندگی...تفاوت در میزان آرامش....تفاوت در نحوه * ارتباط گرفتن با دیگران...تفاوت در مسائل اعتقادی و سیاسی ....تفاوت در میل جنسی...
در بسیاری از مواقع چیز هایی برای من ارزش هستند که برای ایشون ضد ارزش محسوب میشوند و برعکس.
کلا به هر موضوعی ، متفاوت نگاه میکنیم و همین موضوع موجب دعوا و بحث بیش از حد بین ما میشه و کدورت شدیدی بینمون به وجود آورده...
گاهی ایشون یه حرفی میزنن و دنبال این هستند که عکس العمل لازم رو از من ببیند ، ولی چون من به اون موضوع کاملا متفاوت فکر میکنم ، عکس العملی که ایشون انتظار دارن ، از من نمیبینن و همینا موجب دلخوری میشود.
من با وجود این تفاوت ها ، بسیار تحمل کردم چون میخواهم زندگی مشترک با این آقا داشته باشم....اما این دعواهایی که به واسطه اختلافاتمون بین ما به وجود اومده ، ما رو بسیار دلسرد و ناراحت کرده....پیشنهاد شما چیه؟؟
من خواهان زندگی مشترک با ایشون هستم و دوستشون دارم اما من ترسی که دارم این هستش که ما زیر یه سقف هم آیا انقدر مشکل باهم خواهیم داشت؟؟؟یا مرور زمان میتونه حل کنه مسائل رو؟؟
لطف بفرمایید راهنمایی کنید....
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 1, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

بهتر است به این موضوع دقت بیشتری داشته باشید چون زندگی تنها علاقه نمی باشد و نیاز است که یک سری تفاهم ها نیز وجود داشته باشد و مسائل مهم نیز مورد بررسی قرار بگیرد آنطور که شما بیان می کنید در مسائل مهمی چون مذهب، باورها اجتماعی، باورهای جنسی، و...با یکدیگر تفاوت های زیادی دارید که باعث درگیری شما می شود و اینها مسائلی هستند که با ازدواج برطرف نمی شوند و می تواند باعث ایجاد اختلافات و مشکلات زیادی در آینده بین شما شود.

1. چه ویژگی در این رابطه شما را به ادامه خوشبین نگه داشته است؟

2. در مورد این مشکلات چگونه با یکدیگر صحبت می کنید؟

3. در زمان فعلی برنامه ازدواج شما برای چه زمانی است؟

4. از نظر شغلی ایشان استقلال دارند؟
دارای دیدگاه ژوئیه 1, 2019 توسط بی نام
چیزی که باعث میشه ما ادامه بدیم ، علاقه و عشق و وابستگی و دلبستگی هستش وگرنه هیچ نقطه * مشترکی بین افکار و عقاید ما نیست.برای همین خیلی دعوا بین ما پیش میاد ، من با لحن اروم و خوب سعی میکنم ایشون رو متقاعد کنم اما هیچ وقت موفق نشدم.و هیچ وقت ایشون متقاعد نشدن.ایشون هم با لحن و بیان خودشون سعی در متقاعد کردن من دارند.که یکم عصبی هستند .نه استقلال مالی ندارند.هدف و نیت ما ازدواج در چند ساله اینده است.اما نتیجه * این اختلافات چه خواهد بود؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,809 پاسخ

29,372 دیدگاه

2,673 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 304 بازدید
2 پاسخ 197 بازدید
1 پاسخ 88 بازدید
1 پاسخ 90 بازدید
سوال شده سپتامبر 6, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
3 پاسخ 266 بازدید
1 پاسخ 487 بازدید
1 پاسخ 223 بازدید
...