مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

همسرم بلد نیست ابراز علاقه * کلامی کنه

1,118 بازدید
سوال شده ژوئیه 9, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط دخترک تنها
سلام
من ۱۱ سال هست که ازدواج کردم، همسرم بلد نیست ابراز علاقه * کلامی کنه و این موضوع واقعا منو رنج میده، و واقعا می‌خوام بخاطر همین موضوع ازش جدا شم چون برام خیلی اذیت کننده ست.
برام گل و کادو میخره بغلم می‌کنه. اما توی این ۱۱ سال جمله * محبت آمیزی نگفته که تو خاطرم بمونه.
در این باره بارها باهاش حرف زدم از نیازم و از احساسم گفتم اما فایده ای نداشته، میگه قبول دارم که این اشکال و دارم.... اما در واقع کاری برای حل این مشکل نکرده.
خیلی به خودش فشار بیاره میگه دوست دارم!!!! من غیر تو هیچ کسی و ندارم!!!! من بخاطر تو بچه ها دارم تلاش میکنم!!!

شاید به هر کسی بگم بخاطر این می‌خوام جدا شم بهم بخنده، اما واقعا برام سخته. مخصوصا وقتی کسی تو مهمونی ها یا جاهای دیگه ازم تعریف می‌کنه بیشتر بهم میریزم. با خودم میگم این همه آدم که از من خوششون میاد و تعریف میکنن چرا باید همسرم....
چون کلامی چیزی نمیگه من احساس میکنم من و دوست نداره، چون اعتقاد دارم اگه آدم هر کسی و دوست داشته باشه نمیتونه بهش نگه.
وقتی از احساساتم بهش میگم گریه می‌کنه و میگه من تو زندگی خوشحال بودم که تو کنارم آرامش داری و دلخوشیم به این بود، اگه تو هم این آرامش و نداشته باشی من تو زندگیم هیچ موفقیتی نداشتم....
میفهمم دلش میخواد من کنارش آرامش داشته باشم ولی ندارم.
راستش و بخواین تو یه موقع هایی از ماه بدترم میشم. مثلا این ماه قبل از اینکه حالم به این شدت بد بشه بهش گفتم! گفتم وقتی این جوری میشم هورمون هام بالا پایین میشه حالم بده میشه، اما فایده ای نداشت.
الان واقعا ازش بدم میاد، و در عین حال دلم براش میسوزه.
بعضی وقتا با خودم میگم دوست داشتم همسرم الان این و میگفت، این کار و می کرد. اما در واقع....
نمی‌دونم من غیر عادیم! یا اون!
من نباید توقع محبت کلامی داشته باشم؟ یا اون باید به این فکر باشه..
می‌دونم اگه طلاق بگیرم با دو تا بچه وضعیت بهتری نخواهم داشت، اما شاید آرامشم بیشتر باشه.

وای که چقدر حرف دارم برای زدن
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 9, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

یکی از راهایی ابراز احساسات بیان آنها به فرد مقابل می باشد مشخص است که همسر شما به شما احساس دارند و برای آرامش شما تلاش می کنند اما ممکن است جز آن گروه از افرادی باشند که ابراز احساسات را بلد نیستند و این از نا آگاهی و نداشتن یک سری مهارت به وجود می آید که می تواند طی دوره های مشاوره این موضوع برطرف شود.

1. هریک از شما چند سال دارید؟

2. ویژگی های مثبت همسرتان از نظر شما چیست؟

3. شما بیان کردید که در یک زمان هایی در ماه بیشتر این احساسات را تجربه می کنید این زمان قبل یا در زمان پریودی شما نمی باشد؟

4. روابط شما و همسرتان با فرزندانتان چگونه می باشد؟

5. به مشاور مراجعه داشته اید؟
دارای دیدگاه ژوئیه 9, 2019 توسط بی نام
ممنون  از پاسخگویی شما
_ما هر دو ۳۵ ساله هستیم.
_مهربان، خانواده دوست، تلاشگر
_بله متاسفانه.
_هردو برای تربیت فرزندان تلاش میکنیم و سعی میکنیم بتونیم تربیت خوبی داشته باشیم. و البته بخاطر شغلم من بیشتر راهکار ارائه میدم. و ایشون سعی در انجام راهکارها دارند. خداروشکر بچه ها هم پدرشون و خیلی دوست دارند. هر وقت که ایشون من و بغل می‌کنه یا میخواد با من تنها باشه ، دخترها سریع میان و پدرشونو یا من و بغل میکنند
_به مشاوره مراجعه نکردیم اما به ایشون خیلی کتاب معرفی کردم و مطلب فرستادم. اما تغییرشون مقطعی بوده و چون بعد از گفتن من بوده این ابراز کلامیشون برای من خیلی ارزش ندارد. خودشون متوجه این مشکل هستند و میگویند دوست دارم جبران کنم اما عملا اتفاقی نمیوفته.

یه مشکل دیگه ای که با ایشون دارم اینه که قدرت تصمیم گیری پایینی دارند، و همش منتظرند من تصمیم بگیرم . بارها بهشون گفتم که من دوست دارم تو تصمیم بگیری و فرمانده خونه باشی.
اما در تصمیم گیری ها اقتدار لازم و ندارند.

می‌خوام بدونم من توقع زیادی دارم یا این احساسم طبیعیه.
دارای دیدگاه ژوئیه 9, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
توقع شما زیاد نمی باشد اما نیاز است که درک کنید ابراز احساسات همیشه کلامی نمی باشد و احترام و بغل کردن و تجه به نیازهای شما همه جز علاقه و احساسات محسوب می شوند اما گاهی برای بعضی از افراد بیان احساساتشان دشار می باشد .
بهتر است بجای تصمیم گیری بر طلاق یک دوره مشاوره را با همسرتان تجربه کنید تا در انجا تحت نظر مشاور بتوانید یک سری آموزش ها در این زمینه ببینید .
در صورتی که این علایم شما همیشه قبل از قاعدگی وجود دارد و با شروع خونیریزی کاهش می یابد ممکن است شما ملال پیش از قاعدگی را تجربه کنید که در آن فرد پیش از شروع قاعدگی بروز تغییرات خلقی، تحریک پذیری ، احساس غم و ملال و حتی علایم اضطرابی را تجربه کند و با شروع خونریزی و یا نزدیک به زمان ان این علایم کاهش می یابد.
اگر این موضوع برای شما نیز درست می باشد بهتر است خودتان نیز تحت مشاوره حمایتی قرار بگیرید در این مسیر به شما کمک می شود و می توانید عملکرد بهتری داشته باشید و زندگی مشترکتان نیز با بهبود بیشتری همراه می شود.
دارای دیدگاه ژوئیه 9, 2019 توسط بی نام
ممنون.
از ایشون قبلاً خواستم به مشاور مراجعه کنیم، اما در عمل کاری نکردند.. هرچند که لفظی گفتند باشه.
من هم قبل از پریود بیشتر این حالت برام پیش میاد. و قبلش هم برای همسرم میگم. حتی بعد از اینکه حالم بهتر میشه بهش میگم اگه  فقط این جمله رو میگفتی یا این کار و میکردی حال من خوب میشد و ناراحتم آنقدر طولانی نمیشد. اما فایده ندارد.
من حداقل ۱۰ ساله که دارم این حرف ها رو میزنم و حرف های همسرمو می‌شنوم. اما انگار دور باطله!
ممنون از راهنماییتون.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,060 سوال

27,823 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,714 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 474 بازدید
سوال شده دسامبر 31, 2018 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 163 بازدید
4 پاسخ 959 بازدید
2 پاسخ 381 بازدید
1 پاسخ 402 بازدید
1 پاسخ 270 بازدید
2 پاسخ 1,078 بازدید
سوال شده دسامبر 5, 2017 در آموزش جنسی و زناشویی توسط آریا
1 پاسخ 133 بازدید
سوال شده مارس 13, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
4 پاسخ 513 بازدید
...