مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

شک به اعتیاد یکی از اعضای خانواده

243 بازدید
سوال شده ژوئیه 13, 2019 در اعتیاد و درمان ها توسط zara590 ممتاز (140 امتیاز)
با سلام

برادری 24 ساله دارم که به دلایلی به او مشکوک شده ام که اعتیاد دارد یا نه. او در یک کافی شاپ کار می کند. دلایل من برای شکم از این قرار است/

1. شبها ساعت دو به خانه می آید. البته برایم هر شب عکس می فرستد که در یک گیم نت نشسته(نمی دانم آنجا کار شبانه گرفته یا برای بازی می رود.)

2. از همراهی خانواده در پارک رفتن و تفریحات بیزار است و هر دفعه سر ساعت مشخصی ما را ترک می کند.

3. صبح ها تا ساعت ده و نیم یازده می خوابد و بعد می رود بیرون و دوباره یک یک و نیم برمی گردد و پنج می رود تا 2 شب.

4. یک بار دیدم در کوچه سیگار می کشد.

5. اخیرا شنیده ام در کافی شاپ شان قلیان سرو می شود و من بیش از پیش ناراحت شده ام. مدتی به شدت بوی سیگار میداد که با تذکر شدید من و مادرم دیگر لباس هایش بوی سیگار نمی دهد. می گفت من در محیطی کار می کنم که دیگران سیگار می کشند و خودم نمی کشم.

اما از سرفه هایش مطمئنم روزی چند نخ می کشد. منتها نمی دانم این سیگار هم مثل مواد مخدر خماری اش در حدی است که آدم بیقرار و مضطرب و پرخاشگر بشود و جمع را به خاطرش ترک کند؟؟ مثلا چند ساعت بعد از آخرین مصرف سیگار دچار بیقراری، اضطراب بهانه گیری برای دوری از جمع و ... بشود؟؟؟

خودم شک کرده ام که نکند از راه بینی چیزی مصرف می کند. چون چیزی مبنی بر وجود مواد و وسایل استعمال تا کنون مشاهده نکرده ام.  البته در این مورد چیزی از او ندیده ام. و تنها از حرکات و رفتار و پرخاشگری اش به او مشکوکم. شبها تا دیر وقت بیدار است. می گوید به خاطر ماندن در گیم نت تا نیمه شب نمی تواند بخوابد. ادعا می کند با دختری آشنا شده و می خواهد سخت کار کند تا به او برسد. چون من خانواده فقیری دارم. اما هیچ کدام از اینها بیرون ماندن او تا نیمه شب را توجیه نمی کند چون می گوید برای بازی به گیم نت می رود. بارها با زبان خوش با او درد دل کرده ام و گفته ام که اگر مشکلی داری بیا با هم مشاوره می رویم و حلش می کنیم. اعتیاد چیزی مثل باتلاق است. هر چه زود تر درمان بشود بهتر است. اصرار می کند که اعتیاد ندارد. اما من مطئنم که مشکلی دارد. فکر نمی کنم به خاطر سیگار از خانواده و جمع کنارهگیری کند. یک بار با او مشاجره کردم. خلاصه بیشتر از او من عذاب می کشم. نگرانم. می ترسم اعتیاد پیدا کرده باشد و نتوانم کاری بکنم. پدرم بی خیال است و پیر و مادرم فکر می کند نباید به روی برادرم بیاورم. نمی دانم چه کار کنم. حتی رفته ام کیت خریده ام ولی نمی دانم چطور به او بگویم می خواهم ازت آزمایش بگیرم. از عکس العملش می ترسم. لطفا راهنمایی ام کنید. نه زبان خوش می فهمد نه تلخ و من دارم دیوانه می شوم. می گوید تو روانی هستی که هر روز به من پیام می دهی بیا برویم مشاوره. من مشکلی ندارم. خودت مشکل داری. ولی تا کنون همین امسال بارها دیده ام وسط گردش می گذارد می رود. شاید برای سیگار آنطوری می شود. رنگش می پرد. عصبانی و مضطرب می شود و جیم می شود. شاید هم دچار مواد مخدر شده. لطفا راهنمایی ام کنید که چه کار کنم. می خواهم هر طور شده حقیقت را بفهمم و اگر اعتیاد است کمکش کنم.
لطفا وارد شده یا عضو شوید تا بتوانید سوال بپرسید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,949 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 262 بازدید
سوال شده دسامبر 30, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط mitra
1 پاسخ 273 بازدید
سوال شده فوریه 2, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط سحر
2 پاسخ 595 بازدید
4 پاسخ 822 بازدید
1 پاسخ 377 بازدید
2 پاسخ 511 بازدید
سوال شده دسامبر 26, 2017 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
2 پاسخ 755 بازدید
سوال شده دسامبر 6, 2017 در زوج درمانی توسط علی مهرابی
3 پاسخ 341 بازدید
1 پاسخ 94 بازدید
...