مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کودک ۱۰ ساله

165 بازدید
سوال شده ژوئیه 24, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام و خسته نباشید.
من پسری ۲۳ ساله هستم.و برادری ۱۰ ساله دارم.خودم دانشجو هستم.
در خانواده سعی شده که تربیت خوبی روی برادرم انجام بشه.من هم تمام سعیمو کردم که رابطه صمیمی باهاش داشته باشم و خیلی چیز هارو اول میاد به من میگه.
شبکه های ماهواره ای توی خونمون بستیم که کنجکاوی براش پیش نیاد در سن پایین.و سعی میکنیم هر حرفیو جلوش نزنیم و هر رفتاریو نبینه.
اما وقتی توی تاریچه * سرچ گوگل تبلتش رفتم با سرچ یه سری کلمه ها مواجه شدم که بسیار تعجب کردم و نگرانم....کلمه هایی مثل سکس و آلت تناسلی مردانه و اندام های جنسی خانم ها و ...
تقریبا ۹۰ درصد این کلمات رو ما به کار نبردیم و احتمالا توی مدرسع و دوستاش شنیده....
رفتاره من باید باهاش چجوری باشه که از این مرحله عبور کنه و درگیرش نشع؟؟آیا برای سنی که داره ، زود نیست؟؟؟چه اقداماتی باید انجام داد؟؟؟این کار با این سن طبیعی هستش یا نه؟؟؟آیا به مادرم قضیه رو بگم یا نه؟؟لطف کنید راهنمایی کنید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 24, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت داشته باشید که شما تمام مسیرهای آشنایی را برای او تقریبا محدود کرده اید و این می تواند باعث شود که شناخت او از جنسیت خودش و جنسیت مخالف کاهش یابد و اگر با اطلاعاتی از سمت دوستان مواجهه شود که عموما در این سن با اغراق نیز همراه می باشد او راب یشتر کنجکاو می کند و شاید هم نا ناشناخته هایی که برای او اضطراب آورد باشد .

بهتر است در اول این موضوع را به کسی عنوان نکنید چون با بر دیدگاه افراد و خانواده ممکن است برداشت اشتباهی صورت گیرد و سخت گیری های بی موردی انجام شود که تاثیر مخرب بیشتری داشته باشد .

برادر شما در آستانه وارد شدن به نوجوانی می باشد و در این سن در بین همسالانش با اطلاعاتی مواجهه می شود که اغراق زیادی در آن وجود دارد و بهتر است که اطلاعات از سمت خود شما بنا به میزان آگاهی او به او داده شود .

1. واکنش شما در مقابل این سرچ ها با او چگونه بوده است ؟

2. فکر می کنید که او شناخت لازم را باید از چه مسیری بدست آورد ؟

3. آیا برایتان امکان صحبت در مورد مسائل جنسی با برادرتان وجود دارد؟

4. این تبلت فقط نزد برادرتان است و فرد دیگری به ان دسترسی ندارد؟
دارای دیدگاه ژوئیه 24, 2019 توسط بی نام
او متوجه نشده که من سرچ هاشو دیدم و عکس العملی نشون ندادم بهش.به روش نیوردم.آگاهی در مورد مسائل جنسی از جانب خانواده و من بهش داده نشده چون فکر میکنم خیلیییی زود هستش که بخوام توی ۱۰ سالگی در این مورد بهش توضیحاتی رو بدم...تبلت اعلب دست خودشه....ولی من و مادر پدر هم گاهی استفاده میکنیم...پیشنهاد شما چیه؟؟؟واقعا در این سن زود نیست این مسائل؟؟؟
دارای دیدگاه ژوئیه 24, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
دوست عزیز در این مورد با توجه به اینکه برادر شما به این سمت و کنجکاوی نزدیک شده است بهتر است با ایشان بدون حضور دیگران صحبت کنید تا در اول متوجه شوید اطلاعات او در مورد زن ها و مردها چیست و از رابطه بین آنها چه چیزی می داند و بعد نسبت به اطلاعات او یک سری اطلاعات لازم مثل تفاوت های بدنی و اخلاقی و روحی را با او در میان بگذارید و اجازه بدهید که او صحبت کند و اگر اطلاعاتی داشت که در آن اغراق وجود دارد اطلاعات صحیح را در اختیار او قرار بدهید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,176 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 190 بازدید
1 پاسخ 144 بازدید
1 پاسخ 226 بازدید
1 پاسخ 130 بازدید
سوال شده دسامبر 11, 2017 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط نرگس
0 پاسخ 83 بازدید
0 پاسخ 131 بازدید
سوال شده نوامبر 12, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مادر کارمند ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 384 بازدید
سوال شده ژان 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 1,822 بازدید
1 پاسخ 343 بازدید
سوال شده ژوئیه 13, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...