مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

لطفا منو از عذاب وجدان رها کنین

256 بازدید
سوال شده اوت 18, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط هیوا
من به خاطر شغل و تحصیلات چهار سال در شهری زندگی میکردم و برادر کوچکترم که بیست و هفت ساله هست با من هست.تقریبا بیکار هستش و درآمدی نداره همه مخارج خونه بعلاوه کرایه خونه رو من متحمل میشدم و برادرم بخاطر بداخلاقی شدید و فحاشی زیاد که داره با پدرم اختلاف شدید دارن و حاظر نیست بره با خونوادم در شهرستان زندگی کنه.

برادر بزرگترم ب جرم فروش مواد مخدر زندان بوده و سه چهار ماهی هست آزاد شده اما با دعواهای شدید و کتک کاری در شهرستان خونوادمو آزار میده.دو سه باری برادر بزرگم اینجا اومده و با برادر کوچکتر مواد مخدر مصرف کردن و حتی دوست خلافکارش رو هم آورده ب منزل من.من چند ماهی هست عقد کردم اما همسرم از مشکلات خونوادم چیزی نمیدونه چون همه چیز رو ازش پنهون کردم.فقط چندبار که برادر کوچکترم دوستهاش رو آورده بود منزل همسرم خیلی عصبانی شد و منو برد بیرون از خونه.اما برادر کوچکترم معتقد بود که عصبانیتش بی جا هست.تصمیم گرفتم خونه ای جداگانه بگیرم و برادرم با من نباشه.خیلی دوستش دارم و اون هم ب من وابسته هست اما نمیتونم رفتارهای بدش رو تحمل کنم.چندباری هم از من پول قرض گرفته و برنگردونده.دو سه بار اقدام ب خودکشی کرد و تهدید کرد که اگر بری من خودم رو میکشم و تنها میشم اما من بهش گفتم منم حق زندگی دارم و میخوام برم سر زندگی خودم.

واقعا درمونده هستم.دلم میخواد جدا زندگی کنم اما مادرم و فامیل منو دچار عذاب وجدان میکنن که برادرت رو ترک نکن.ما میدونیم اون بداخلاقه اما تو تحمل کن و تنهاش نذار.

منک پرستار برادرم نیستم من نمیتونم زندگیمو بزارم ب پای برادرم.

خواهش میکنم منو از این عذاب وجدان نجات بدید
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 18, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت کنید که شما بیان کردید برادرتان 27 سال دارند و یک فرد 27 ساله بینش و استقلال لازم را دارد و بهتر است برای زندگی خودش تصمیم گیری کند وش ما مسئولیتی در قبال زندگی ایشان نداریدبهتر است اگر ایشان چندبار اقدام به خودکشی کرده اند به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنند تا در مورد مشکلات ایشان بررسی لازم صورت گیرد و به ایشان در تصمیم گیری کمک شود .

در مورد این موضوعات نیز اگر فکر می کنید حضور برادرتان به زندگی مشترکتان آسیب وارد می کند بهتر است در احترام با خانواده و برادرتان صحبت کنید و بیان کنید که ترجیح می دهید مستقل زندگی کنید .

در هرحالتی حتی اگر ایشان اقدام به خودکشی کنند نیز شما مقصر نیستید چون به نظر می رسد ایشان مشکلات قبلی دارند و مسئولیت ایشان در اول به عهده خودش و بعد خانواده می باشد.
دارای دیدگاه اوت 21, 2019 توسط بی نام
سلام.سپاسگذارم بابت راهنمایی و اسخگویی
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,761 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 720 بازدید
2 پاسخ 410 بازدید
1 پاسخ 193 بازدید
سوال شده اوت 16, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط ملیکا
0 پاسخ 100 بازدید
1 پاسخ 1,033 بازدید
0 پاسخ 232 بازدید
سوال شده ژوئیه 23, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 323 بازدید
1 پاسخ 110 بازدید
سوال شده سپتامبر 30, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط ساحل
...