مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

توقعات مادرم از ما

241 بازدید
سوال شده دسامبر 27, 2017 در مشاوره خانواده آنلاین توسط ابی
سلام من وهمسرم با هم زندگی خوبی داریم و مشکلی نداریم.اما مادر من از ما توقع زیادی داره مثلا ما اگر با ماشین خودمون تنها بریم مسافرت میگه چرا به ما نگفتید و... به همسرم هم خیلی دستور میده این کارش رو جلوی بقیه هم انجام میده من فکر میکنم که اقتدار همسرم زیر سوال میره و احترامش رعایت نمیشه اینقدر این مسئله منو آزار میده دوست ندارم برم خونه مادرم.مادرم هم زود ناراحت میشه و قبول نمیکنه و نمیشه باهاش حرف زد من باید چیکار کنم؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 27, 2017 توسط مشاور
اگه گله و شکایتی دارید در تنهایی و درآرامش با او مطرح کنید تا احساس تحقیر شدن نداشته باشه.به هر حال مادر شما ژنتیکی این رفتار رو نداره بلکه جو زندگی و خانوادگی عامل این لجبازی شده به احتمال زیاد پدر از پذیرش دستورات ایشون سرباز زده و مادر میخواد یه چوری این عقده به دل مونده رو برای برای خودش جبران کنه و یا ایشون بر اساس رشد و تربیتی که از قبل داشته زن سالار بوده و به همین خاطر همه چی باید در اختیار قدرتش باشه.با ایشون مدارا کردن و کمی دور شدن میتونه از اثرات رفتاریش روی زندگی شما بکاهه و اینکه صبور باشید.
پاسخ داده شده دسامبر 27, 2017 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده دسامبر 28, 2017 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز ایا این نوازد رو با مادرتوت در میان گذاشتید با ایشون صحبت کنید بفرمایید دوستشون دارید و مایل هستید که احترام بگذارید و حرمت 6ا حفظ شوند ولی گاهی در برخی موارد اظهار نظرها زندگی شما را دچار مشکل می کند .
اگر ایشون ممکنه پذیرا نباشند و از طرفی عدم رفت و اند هم مشولی را حل نخواهد کرد بهتره با همسرتون  صحبت کنید شرایط مادرتون رو توضیح بدیدکه به هر حال اخلاق هایی دارند ولی واقعا دست خودشون نیست و اصلا هدف به هم زدن رابطه شما دو نفر نیست و نمی خواهند درگیری ایجاد شود و بی احترامی شود منتهی در ذهنشون  عقایدی رو متصور هستند .
که فکر می کنند بهتره این طور رفتار کنند در هر حال فکر نمی کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد و امیدوارم  موفق باشید و البته مشاوره حضوری هم می تواند کمک کند .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

44034490

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,809 پاسخ

29,372 دیدگاه

2,288 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 563 بازدید
3 پاسخ 188 بازدید
سوال شده دسامبر 27, 2017 در مشاوره خانواده آنلاین توسط زهرا شاکری
2 پاسخ 981 بازدید
2 پاسخ 1,668 بازدید
2 پاسخ 275 بازدید
1 پاسخ 183 بازدید
2 پاسخ 850 بازدید
2 پاسخ 442 بازدید
3 پاسخ 941 بازدید
...