مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اختلافات خانوادگی

126 بازدید
سوال شده سپتامبر 8, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط f
سلام،من دختری 30 ساله هستم فرزند دوم خانواده، که در خانواده با مشکلاتی مواجه هستیم یکی از مشکلات و به نظرم بزرگترین مشکلم را براتون تعریف میکنم امیدوارم بتونید منو راهنمایی کنید.

مادرم از اول ازدواج خیلی سختی کشیده و به گفته خودش با همه جور مشکلی دستو پنجه نرم کرده و پنج تا بچه را با تمام این مشکلات بزرگ کرده، با بیکاری پدرم،تنبل بودنش نسبت به سر کار رفتن،رفیق باز بودنش، اعتیادش، زندان رفتنش،  بد اخلاق بودنش، با بی پولی که بیشترین تاثیر را داشته که با اینها ساخته و تا اونجایی که تونسته زندگی را سرپا نگه داشته البته بماند که با همه این مشکلات با خانواده پدرم هم سخته چون اخلاق خوب و درستی نداشتن،مادرم اوایل خیلی حوصله داشت  و هر مشکلی پیش میومد کوتاه میومد و گذشت میکرد ولی بالاخره هر آدمی یه گنجایشی داره و مادرم هم الان که در سن 56 سالگی هست دیگه اون صبر و بردباری را نداره و با کوچکترین مشکل به هم میریزه و نمی تونه تحمل کنه و داد و غال راه میندازهف متاسفانه پدرم با وجود یالیان زیاد همچنان همون اخلاق دوران جوانیش را داره و خیلی به زندگی بی خیاله و اصلا براش مهم نیست خرج زندگی و مشکلات ما، و سر هر مسئله کوچکی شروع به فحش دادن میکنه .طبعا وقتی در چنین خانواده ای بزرگ بیشید اکثر افراد خانواده پرخاشگر میشن که تو خانواده ما تقریبا همه حاضر جواب و پرخاشگر هستن تا حدی که به همدیگر احترام نمیذارن.

چند روز اخیر یه تنش بین پدرم و دو تا خواهرام به وجود آمد که مادرم از خواهرام حمایت کرد و در نهایت پدرم شاکی شده که چرا مادرم هیچ وقت طرف اونو نمیگیره، و پدرم قهر کرده و با هیچ کس حرف نمیزنه ، البته بماند که تو دعواها همیشه مادرم کوتاه میاد و قضیه را ختم به خیر میکنه ،از اونجایی که من در چند روز آینده خواستگار دارم و مادرم برای حفظ آبرو به پدرم زنگ زده و اون بهش گفته دیگه منو و تو با هم کاری نداریم و تلفنو قطع کرده من از شما می خوام منو راهنمایی کنید چکار کنم که بتونم این مشکل اساسی را حل کنمو خانواده را از تنش خارج کنم?????
2 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 8, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

در مورد زندگی مشترک والدینتان این تصمیم خود مادرتان بوده است که با توجه به این شرایط در زندگی مشترک ادامه بدهند .

اما در مورد مشکل فعلی بهتر است سعی کنید خودتان با پدرتان تماس بگیرید و به ایشان بیان کنید که به حضورشان در کنارتان احتیاج دارید و با تمام تفاوت های دیدگاهی ایشان برایتان عزیز می باشند .

بهتر است احساس با ارزش بودن را به پدرتان بدهید تا بتوانید تغییرات بیشتری را در ایشان مشاهه کنید .
دارای دیدگاه سپتامبر 8, 2019 توسط بی نام
همونطور که بهتون گفتم پدرم مدام فحش و ناسزا میگه و گوشش بدهکار حرف هیچ کس نیست و الان هم فقط می خواد حرص مادرمو در بیاره و عذابش بده و چون میدونه که مادرم برای خرج خونه بهش محتاجه فقط می خواد اذیتش کنه.
دارای دیدگاه سپتامبر 8, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
رابطه بین پدر و مادرتان را به خودشان واگذار کنید اما شما از سمت خودتان با ایشان تماس بگیرید و کاری به روابط بین آنها نداشته باشید تا بتوانید نتایج بهتری بدست آورید.
در هرحالت ایشان با تمام ویژگی مثبت و منفیشان شما در زمان فعلی به ایشان احتیاج دارید.
پاسخ داده شده مارس 13, 2023 توسط بی نام
سلام، اولین قدم برای حل این مشکل این است که با پدر و مادرتان به صورت جداگانه صحبت کنید و احتمالا به آنها بگویید که چگونه این مشکلات بر شما تاثیر می گذارد و چگونه می توان بهبودش داد. همچنین، اگر امکانش هست، با خواهرانتان و بقیه افراد خانواده صحبت کنید و به آنها بگویید که چگونه این تنش ها ایجاد می شود و چگونه می توان آنها را کاهش داد. در نهایت، ممکن است بهتر باشد که یک مشاور خانواده را مشاوره کنید تا به شما کمک کند بهبود این مشکلات را مدیریت کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,803 پاسخ

29,369 دیدگاه

2,329 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 231 بازدید
سوال شده اکتبر 10, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 180 بازدید
3 پاسخ 139 بازدید
2 پاسخ 81 بازدید
سوال شده ژوئن 16, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط fatemeh
3 پاسخ 214 بازدید
1 پاسخ 227 بازدید
سوال شده فوریه 17, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 66 بازدید
سوال شده فوریه 26, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
2 پاسخ 99 بازدید
سوال شده ژوئن 15, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
0 پاسخ 69 بازدید
سوال شده ژوئن 10, 2019 در مشاوره مذهبی توسط نفس
3 پاسخ 522 بازدید
...